با رونمایی از کراس اوور چینی ایران خودرو این موضوع برای همه روشن شد که شرکت های چینی به تمامی آنچه که می خواستند رسیده اند. 10 سال پیش وقتی اولین خودروهای چینی وارد بازار شدند کسی فکر نمی کرد روزی شرکت های بزرگ خودروسازی ایران نمونه های چینی را مونتاژ کند و به فروش برساند. ظاهر خودروهای وارداتی اصلا جذاب نبود و قوای فنی ضعیفی داشتند، به همین دلیل کسی نگران حضور آنها در بازار نبود اما با گذشت زمان کارشناسان چینی از فرصت های موجود در بازار استفاده کرده و با نزدیک کردن ویژگی های محصولاتشان به مشخصات مورد علاقه ی خریداران جایگاه خود را ارتقا دادند. هایما نام شرکتی است که از ترکیب نام های هاینان و مزدا (شرکت ژاپنی) شکل گرفته است. گروه فاو سهام دار اصلی هایما است و 49 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. هایما با تولید مدل S5 توربو نشان داد در طراحی پیشرفت خوبی داشته است و ایران خودرو نیز با وجود تب داغ بازار کراس اوورها در ایران به مونتاژ این خودرو پرداخت تا سهمی از بازار را در اختیار داشته باشد. فروش اقساطی هایما S5 توربو همواره تا حد زیادی به قیمت نهایی این خودرو بستگی دارد.

هایما S5توربو و طراحی الهام گرفته ی آن

در طراحی هایما S5 از موضوعات جالبی الهام گرفته شده است که به گفته کارشناسان شرکت هایما، خریداران با فهمیدن آن به وجد می آیند. طراحی نمای روبرویی خودرو الهام گرفته از کوسه است و با دقت به خط مورب روبرویی این تشابه به سادگی قابل درک است. این تنها حیوانی نیست که از آن برای طراحی هایما کمک گرفته اند و در داخل کابین نیز می توانید ردپایی از بال پرندگان را مشاهده کنید. قوس و منحنی بال پرندگان در دو طرف داشبورد شکل گرفته است و در تصویر زیر نمایان است. از طراحی داخلی و روبرو که بگذریم به نمای جانبی و پشتی این خودرو می رسیم. هایما S5 در نمای جانبی بی نقص است و از خطوط مناسبی بین درب ها استفاده شده، همچنین نمای عقبی نیز خشن است و حالت چراغ ها کاملا مناسب این نوع از طراحی می باشد.

فروش اقساطی هایما S5 توربو

به طور کلی هایما S5 کراس اوور جمع و جور و شهری است که نباید از آن انتظار فضای خیلی زیاد برای مسافرت های طولانی با خودرو را داشته باشید. فضای صندوق بار با حجم 320 لیتر از صندوق نسخه ی تک دیفرانسیل نیسان جوک نیز کوچک تر است و همین مسئله نشان می دهد که هایما S5 بیشتر برای کاربری شهری ساخته شده است. در ادامه باید گفت نگران فضای سرنشینان عقب نباشید زیرا این خودرو با دارا بودن فاصله محوری بیشتر، محیط بزرگتری را برای سرنشینان ایجاد کرده است و راحتی آنها در داخل خودرو تضمین شده است.

ارگونومی خوب صندلی‌ها و مواد قابل قبول به کار رفته در آنها نیز در این راحتی بی تاثیر نمی باشند، از طرف دیگر جنس پلاستیک به کار رفته در داشبورد هرچند سخت اما بی‌کیفیت نیست، با در نظر گرفتن نوع پوشش چرم مصنوعی غربیلک فرمان، این خودرو در طراحی داخلی بهتر از دیگر محصولات چینی است و به همین دلیل شرکت های ایرانی علاقه مند به بالا رفتن آمار فروش اقساطی ایران خودرو بودند تا هایما S5 بتواند در برابر دیگر نمونه های وارداتی که مونتاژ ایران نبودند پیروز شود.