نسل اول از این خودرو بسیار شبیه به جیپ CJ-7 آمریکایی بود که در سال های 1983 -1996 تولید و به بازار عرضه شد. خودروی نام برده از استاندارهای بالایی برخوردار بود و تحت لیسانس برند اصلی ساخته می شد، این موضوع باعث شد تا حتی نسل اول کوراندو در بازارهای اروپایی نیز جایگاه خودش را به دست آورد و به فروش برسد. نسل دوم کوراندو در زمانی تولید شد که شرکت دوو صاحب بخشی از سهام شرکت سانگ یانگ بود و به یکی از موفق ترین محصولات کمپانی تبدیل شد، اما در ایران با توجه به شرایط حاکم بر بازار در آن زمان، نسل دوم کوراندو نتوانست قوی ظاهر شود و تنها توانست تا حدودی علاقه مندان به خودروهای دو دیفرانسیل را به سمت خود جذب کند. در حال حاضر زمزمه هایی مبنی بر ورود کوراندوی جدید به بازار ایران وجود دارد و فروش اقساطی سانگ یانگ به عنوان یکی از راههای جذب مخاطب در روزهای اولیه ورود کوراندو به بازار در نظر گرفته شده است.

کوراندوی 2018 از درون و بیرون

ظاهر نسل جدید کوراندو در مقایسه با نمونه های قبلی جذاب تر و مدرن تر به نظر می رسد. در نمای روبرو چراغ ها و جلو پنجره دچار تغییرات شده است و طراح با توجه به استقبال مخاطبان از تیوولی توجه زیادی به نقاط قوت این خودرو در طراحی کوراندو کرده است و همین باعث شده تا خطوط روبرو و جلو پنجره ی این خودرو الهام گرفته از تیوولی باشند. چراغ های مه شکن در داخل سپرها دارای سایز بزرگتری هستند و کاپوت در قسمت جلو کشیده تر به نظر می رسد. کوراندوی جدید به چراغ های روشنایی روز مجهز است که درهر سمت 11 عدد LED دارد؛ در قسمت عقب خودرو با تغییر بارزی مواجه نیستیم و تنها شیشه ها ضد رفلکس و تیره تر شده اند همچنین ریل باربند نیز به این خودرو اضافه شده است. در کل کوراندوی جدید در بخش طراحی نمره قابل قبولی کسب می کند.

در مورد فضای داخلی نمونه فیس لیفت شده کوراندو نیز با تغییراتی دیگر در جهت بهبود حس رانندگی با این خودرو مواجه هستیم. فرمان این خودرو با داشتن المان های ارگونومیکی بسیار خوش دست است و رضایت رانندگان را برای هندلینگ راحت تر جلب خواهد کرد. از طرف دیگر آینه های جانبی متحول شده اند و دارای گرمکن داخلی می باشند، این آینه های جمع شونده با چراغ راهنمایی ظاهر جذاب تری را به سرنشینان از نمای بیرونی ارائه می کنند. از نمایشگر جدید 7 اینچی در این خودرو نباید غافل شویم زیرا در نمای داخلی تاثیر بسیاری داشته است و باعث مدرن تر شدن کوراندو شده است. از دیگر تجهیزات و امکانات موجود در کوراندو 2018 می توان به رینگ های اسپرت 18 اینچی الماس برش و سنسورهای پارک نصب شده در جلو و عقب خودرو اشاره کرد، همچنین صندلی های تمام چرم با گرمکن داخلی در ردیف های اول و دوم برای کسانی که خواستار فضای لوکس تری هستند قابل سفارش خواهد بود. مسلما نمی توان کابین کوراندو را از بهترین های دنیا دانست اما طراحی و متریال آن به نسبت رقبا از کیفیت بهتری برخوردار است و مدل فول آپشن آن با کد ELX شناخته می شود. پیش بینی می شود پس از ورود این خودرو و با شروع شرایط فروش اقساطی کوراندو وفاداران سانگ یانگ به خوبی از این خودرو استقبال کنند.