در سال های اخیر خودرو های چینی توانستند جایگاه خود را پیدا کرده و بر خلاف نسل های پیشین که به دنبال خود انتقاد و بد گمانی هایی را به همراه داشتند، با امکانات و پیشرفت هایی که در مشخصات فنی که به آن ها اضافه شده خود را در دل ها جا کنند. دیگر از کپی برداری در شرکت های خودروسازی چینی خبری نیست و جدیت در طراحی ظاهری و فنی را رویه کار خود قرار داده اند. از خودرو هایی که می توان در این زمینه نام برد چانگان Eado و جیلی امگرند هستند. این خودروها با وجود پیشرفت هنوز یک دهه از خودروهای نسل جدید عقب تر هستند.

امروزه در شهر چونگ کینگ چین، چانگان جزو بزرگ ترین تولید کنندگان به شمار می آید. نکته قابل توجه در این مورد این است که این شرکت دولتی بوده و تولیدات آن شامل خودروهای تجاری، ون و میکرو ون می شوند. در واقع شروع فعالیت چانگان را می توان مصادف با تاسیس نمایندگی فروش سلاح های کمری توسط لی هونگ ژانگ در شانگهای در سال 1862 دانست. به زودی و با در نظر گرفتن شرایطی خاص فروش اقساطی خودرو چانگان Eado در سپند خودرو را خواهیم داشت که به مقدار زیادی در صد فروش این خودروی چینی را بالا خواهد برد.

این خودرو ساز فعالیت جدی خود را زمانی آغاز کرد که به همکاری با شرکت سوزوکی جهت بهره وری از تکنولوژی های پیشرفته پرداخت. در حال حاضر هم چنان این همکاری ادامه دارد و موجبات پیشرفت هر چه تمام تر آن ها را فراهم کرده است. در سال 2010 توانست عنوان چهار تولید کننده برتر چین با تولید 2.38 میلیون خودرو را از آن خود کند.هم چنین چانگان با شرکت مزدا نیز همکاری داشته و مشارکت در تولید خودرو و پیشرانه از فعالیت های آن ها به حساب می آید. خودرو چانگان Eado در سال 2012 در بازار چین به عرضه رسید. این خودرو در طراحی از المان های اروپایی استفاده کرده و این طرح در تورین ایتالیا به نتیجه رسیده است. از لحاظ خطوطی که در بدنه آن ایجاد شده تعاریف زیادی از طرف منابع خودرویی به چانگان Eado شده است. رو نمایی این خودرو در فرانکفورت آلمان انجام شده و مدت 3 سال به تولید و توسعه آن پرداخته شده است.

کابینی با متریال مناسب در چانگان Eado

در طراحی کابین ویژگی های مدرن و تازه ای به کار رفته و اسپرت بودن آن کاملا مشهود است. در میانه داشبورد صفحه نمایشی با سایز تقریبا بزرگ دیده می شود و در جای جای فضای داخلی این خودرو مواد آلومینیومی تعبیه شده است. اما مقدار آلومینیومی که در فرمان به کار رفته به نظر برخی وب سایت ها بیش از اندازه ارزیابی شده است. صندوق بار به دلیل وسعت برای خانواده ای 4 نفره بسیار مناسب به نظر می آید. این خودرو پیشرانه ای با نام BLUECORE را داراست که با حجم 1.6 لیتری برای آن در نظر گرفته شده است. این موتور متعلق به خود شرکت چانگان می باشد و از سیستم زیست محیطی خوبی که هماهنگی با طبیعت در آن وجود دارد برخوردار گشته است. این موتور توان 120 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌متر را تولید می کند. این خودرو قدرت ایجاد شده توسط موتور مورد نظر را با گیربکس 4 دنده خودکار به چرخ ها منتقل می کند. این خودرو با این مشخصاتی که از آن تعریف شد بسیار به جیلی امگرند رقیب پر و پا قرصش شبیه شده است.

تجهیزات ایمنی ارائه شده توسط چانگان Eado شامل: 6 عدد کیسه هوا، مجهز شدن به سامانه های ایمنیABS ،EBD ،BA ،ESP  و TCS که با این قیمت بسیار مورد خوبی محسوب می شود را نام برد. این خودروموفق به کسب 5 ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP  شده و مجموع این ویژگی ها در خودرو های گران تر به چشم می خورد. از تجهیزات اضافه شده به این خودرو که شاید در مدل های پیشین آن دیده نشود می توان به صندلی هایی از جنس چرم، سانروف برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + پورت USB +AUX، تعداد 6 بلندگو، فرمان چرمی، مه شکن های نمای رو به رو، سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)، سیستم ضد تشعشع آینه عقب و نمایشگر LCD + DVD + GPSاشاره کرد که هر کدام به بهتر شدن این خودرو کمک زیادی کرده اند. عرضه به صورت فروش اقساطی چانگان Eado با امکاناتی عالی برای خرید آسان تر شما در سپند خودرو فراهم شده است.