رنو ساندرو محصولی از شرکت خودروسازی فرانسه است که توسط شرکت پارس خودرو به کشور وارد شده است و در دو نسخه معمولی و استپ وی به تولید می رسد. رنو ساندرو در ارزیابی های انجام شده برروی این خودرو معیار کیفیت سواری نمره 8 را به خود اختصاص داده است و در بحث رضایت خدمات پس از فروش و طراحی نمره 7 را کسب کرده است. همچنین رنو استپ وی نیز در کیفیت رانندگی توانسته است نمره ای برابر و 8 نمره ای به خود تخصیص دهد و در امکانات رفاهی آن نمره 6 را به دست آورده است. در ادامه با مقایسه رنو ساندرو و استپ وی با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی رنو ساندرو

رنو ساندور برای اولین بار در سال 2007 تحت برند داچیا معرفی شد و در سال 1394 به عنوان یک خودروی مشهور و محبوب به بازارهای داخلی وارد شد. نمونه وارد شده به ایران دارای طراحی و فیس لیفت نسل اول است و دارای ظاهر متفاوت تری در مقایسه با نمونه نسل دوم آن است که در سال 2012 به دنیا معرفی شد.

 

بررسی دو خودروی رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی

 

رنو ساندرو به محض ورود به کشور دارای محبوبیت و بازار خرید و فروش مناسبی بود و قیمت اولیه آن در بدو ورود از جمله عوامل تاثیرگذار در این موفقیت بوده است. به دلیل مشابهت فنی این خودرو با تندر 90 در بازار داخلی؛ اعتمادی از پیش برای خرید این محصول وجود داشت.

رنو ساندرو به لحاظ طراحی دارای یک سبک و سیاق قدیمی است و قابلیت مقایسه با خودروهای مطرح و روز دنیا را در حد مورد انتظار ندارد. حتی در بحث فضای داخل کابین نیز مشابهت بسیاری با تندر 90 احساس خواهید کرد.

در نقد بیشتر ساندرو باید به این موضوع اشاره کرد که امکانات رفاهی مناسبی برای این خودرو در نظر گرفته نشده است و این موضوع از اولین نقص های وارد به رنو ساندرو است. البته کیفیت محصول در حد مطلوبی قرار دارد و رضایت خریداران را جلب کرده است.

در بحث ویژگی های موتوری و مشخصات فنی نیز، پیشرانه ای مشابه با تندر 90 در خودرو وجود دارد و حجم موتور خودرو در حدود 1.6 لیتر است و در نوع 4 سیلندر در کشور موجود است. چنین پیشرانه ای توان تولید 1.5 اسب بخار قدرت را دارد و با جعبه دنده ای 5 سرعته نیروی تولیدی را به چرخ ها منتقل می کند.

 

مقایسه فنی رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی

 

این قوای محرکه عملکرد قابل قبولی دارد و در حد و اندازه یک خودرو در این کلاس ظاهر می‌شود. البته باید بگوییم در مدل دستی خودرو شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

 

بررسی رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی را می توانیم به عنوان برادر بزرگتر ساندرو در نظر گرفت که بعد از بازطراحی های انجام شده توسط شرکت های برزیلی این برند؛ به بازارهای جهانی معرفی شد. استپ وی مدتی بعد از معرفی ساندرو به کشور وارد شد و توانست مانند نسل پیشین خود، موفقیت مناسبی را به دست آورد.

در حقیقت باید چنین گفت که بین این دو خودرو تفاوت چندانی وجود ندارد و بیشترین تفاوت در بحث ظاهر و قیمت خودرو هاست. به لحاظ بدنه و ظاهری استپ وی در حدود 4 میلی متر طویل تر شده است و عرض آن نیز 7 میلی متر افزایش پیدا کرده است.

 

بررسی رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی

 

برروی طراحی بدنه استپ وی از قطعات پلاستیکی مشکی رنگ استفاده شده است تا طراحی آن را کمی متفاوت تر از ساندرو معمولی کند. قطعاتی مشابه برروی سپر و گلگیرها نیز نصب شده است و برای تمایز بیشتر در بخش زیرین سپر عقب یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ دیده می‌ شود.

در طراحی کابین ساندرو و استپ وی تفاوتی دیده نمی‌شود اما استپ وی به دلیل ابعاد بزرگتری که دارد، فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد به ویژه برای سرنشینان عقب. استپ وی در مقایسه با ساندرو معمولی دارای وزن بیشتری است و به لحاظ شتاب و مصرف سوخت تحت تاثیر بوده است، هر چند که با وجود این اختلاف وزن؛ عملکرد کلی خودرو همچنان قابل قبول است.

 

مقایسه بین مشخصات رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی

 

در بحب ویژگی های فنی و موتوری این دو خودرو، تقریبا هیچ تفاوتی وجود ندارد و همان موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر برای هر دو نسخه بکار رفته است، اما به لحاظ قیمتی ساندرو استپ وی دارای قیمت بالاتری است. در مجموع استپ وی برای خانواده‌ها خودرو مناسب‌تری است و اگر شما یک خانواده نیستید، بهتر است به سراغ ساندرو معمولی بروید که قیمت پایین‌تر و ارزش خرید بالاتری دارد.