با وجود این که به نظر می رسد این خودرو برندی جدید می باشد، اما باید گفت در صنعت خودروسازی دارای پیشینه ای طولانی است. تاریخچه این موضوع به ورود خانواده ای تایوانی به نام “ین” در سال 1953 به صنعت خودروسازی مربوط می شود. نام شرکت تأسیس شده توسط این خانواده یولون بوده و اولین تولیدات خود را در سال 1955 انجام داده است. بعد از مدتی این شرکت شروع به تولید محصولات نیسان کرد و مونتاژ محصولات میتسوبیشی را نیز به عهده گرفت. بالاخره در سال 2009 این خانواده تصمیم به تولید خودروهایی با برند شخصی گرفت و خودرویی هوشمند و لوکس به نام لوکسژن را تولید کرده و به عرضه رساند. مهندسان و طراحان معروف نقش مؤثری در تولید خودروهای با این برند داشتند. شرکت مورد نظر هم به تولید کراس اوورها می پردازد و هم خودروهایی که در کلاس بدنه سدان را روانه بازار می کند.

یکی از این خودروها که به صورت فروش اقساطی لوکسژن U6 نیز به عرضه می رسد جزو دسته بندی کراس اوورها محسوب می شود. زبان طراحی این برند ویژه و مختص به خود آن است و هیچ گوه کپی برداری در این محصول دیده نمی شود. خطوطی که در این محصول استفاده شده بیشتر با زوایای تند و خط هایی مستقیم می باشد و نمای این خودرو را تهاجمی جلوه می دهد. با نگاهی به نمای رو به رو ورودی هوایی به شکل ذوزنقه را مشاهده می کنیم که در تمامی محصولات تولیدی این شرکت دیده می شود. جلو پنجره باریکی درست در بالای این ورودی هوا به چشم می خورد که لوگوی لوکسژن در وسط آن قرار گرفته است. چراغ های کشیده از گلگیر تا ورودی هوا ادامه دارند و از زاویه ای تند تشکیل شده اند.

بررسی نمای ظاهری لوکسژن U6

خطوطی که در زاویه کناری خودرو به کار رفته به قدری زیاد است که مقداری چشم را آزار می دهد و تا حدی غیر ضروری به نظر می رسند. نمای پشتی خودرو چراغ هایی با زاویه تند دارد که مانند نمای رو به رو در این قسمت تکرار شده است. نواری کرومی این دو چراغ را به یکدیگر متصل می کند و شیشه موجود در عقب خودرو با حالتی ملایم و نرم به سمت نوار کرومی کشیده می شود. درکل نمای پشتی مورد پسند علاقه مندان و خریداران واقع شده است. طراحی نمای داخلی در لوکسژن U6 خاص و منحصر به فرد بوده و در خودروهای دیگر دیده نمی شود و یا به ندرت نظیر آن را می بینیم. طراحی داشبورد نیم دایره ای جذاب است که به سمت درب ها کشیده شده و در زیر این قسمت به پایان می رسد.

صفحه نمایشی بزرگ درست در میان داشبورد قرار گرفته و تهویه مطبوعی که دارای کلیدی به شکل دایره و کلیدهایی برای کنترل آن است، در قسمت زیرین آن تعبیه شده است. غربیلک فرمان طراحی به روز و مدرنی را داراست. کلیدهایی برای بالا بردن شیشه به علاوه امکان تنظیم آینه های جانبی از دیگر خصوصیات فضای کابین لوکسژن U6 می باشد. تفاوت طراحی این خودرو با خودروهای جدید در گرایش به طراحی خودروهای ژاپنی نسل های پیشین است، در صورتی که خودروهای امروزه از سبک طراحی مینیمالیستی تبعیت می کنند. طول و عرض مناسبی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، فضای خوبی را در اختیار سرنشینان می گذارد. فضای بار لوکسژن U6 به نسبت رقیبان این خودرو بزرگتر بوده و فاصله دو محور زیادی را به خود اختصاص می دهد.

پیشرانه ای که برای لوکسژن U6 مورد استفاده قرار می گیرد، موتوری با حجم 1.8 لیتری توربوشارژر می باشد. این موتور توان 170 اسب بخار و حد اکثر گشتاور 256 نیوتن متر را تولید می کند. نیروی ایجاد شده به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. ایرادی که به این خودرو در بخش فنی وارد است، تک دیفرانسیل بودن آن و مقدار قدرت خروجی موتور با توجه به حجم موتور و سیستم پرخوران می باشد. بر اساس ادعای شرکت سازنده لوکسژن U6، مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 7.2 لیتر در 100 کیلومتر است. هم چنین این خودرو توانسته از مؤسسه تست تصادف آسیایی 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند. شرایط فروش اقساطی خودرو هایی که در این کلاس بدنه هستند بهترین فرصت برای خریدی متفاوت به حساب می آید.