این خودرو را می توان جزو لوکس ترین محصولات شرکت سانگ یانگ دانست. در حال حاضر بازار رقابت شاسی بلندها و کراس اوورها بسیار داغ است و محصولاتی که در این کلاس بدنه طراحی و تولید می شوند از تنوع  زیادی برخوردار هستند. این شرکت واقع در کره جنوبی می باشد و بیشتر تولیدات آن را کراس اوورها و شاسی بلندها تشکیل می دهند و می توان گفت با فعالیت در این زمینه شناخته شده است. در ابتدا تولیدات سانگ یانگ ماشین آلات سنگین و اتوبوس و کامیون بود، بعد ها رفته رفته به تولید خودروهای سواری و کراس اوورها پرداخت. سانگ یانگ چهارمین خودروساز در کره جنوبی محسوب می شود و تولیدات متنوعی با تعداد بالا روانه بازار می کند. شرایط عالی فروش اقساطی سانگ یانگ رکستون G4 در ایران به مقدار فروش این خودرو از تولیدی این شرکت کره ای کمک بسیار زیادی کرده و برای خریداران نیز راه خرید را هموار ساخته است.

از خودروهایی که توسط این شرکت تولید شده و فروش بالایی را به خود اختصاص داده اند سه نمونه کایرون، اکتیون و رکستون می باشند. در گذشته محصولاتی که با برند سانگ یانگ عرضه می شدند ظاهر خوبی نداشته و عنوان زشت ترین خودروی دنیا را گرفته بودند. اما به ندرت این برند کره ای پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت و محصولات تولیدی آن در بازار خودروهای لوکس خودی نشان داد. شرکت سانگ یانگ با ایجاد تحولاتی در زبان طراحی خودروهایی مدرن و به روز مانند رادیوس، کوراندو و در نهایت رکستون جی4 را به عرضه رساند. در ادامه می خواهیم به بررسی خصوصیات ظاهری و فنی رکستون G4 محصول جدید از این برند بپردازیم.

مشخصات ظاهری سانگ یانگ رکستون G4

در نمای این خودرو چراغ هایی ناهمگون با سایز کلی بدنه به کار رفته و اندازه ای کوچک دارد. این خودرو از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی با برخی محصولات تویوتا خصوصأ پرادو دارد و اما طراحی داخلی چراغ ها به نوعی است که نشان دهنده طراحی مدرن با جلوه ای زیبا می باشد. کروم کاری های براق که در قسمت گوشه ها شکلی تیز دارند، نمایی منحصر به فرد را نمایان ساخته اند. گرچه شاید بهتر بود بر روی طراحی جلو پنجره نیز بیشتر کار می شد و از همان سادگی محصولات قبلی پیروی نمی کرد. حجم پردازی هایی که در سپر ایجاد شده و هماهنگی کلی آن با چراغ ها زاویه ای جذاب را پیش روی ما قرار می دهد. تمامی ادوات به کار رفته در این بخش، به علاوه وجود مه شکن ها در این قسمت، متقارن با جلو پنجره بوده و ترکیب مناسبی را در کنار یکدیگر تشکیل داده اند.

بهترین بخش از لحاظ ظاهری در این خودرو نمای جانبی می باشد که از شباهت بسیار زیادی با محصول معروف در بازار به نام میتسوبیشی اوتلندر برخوردار است. با وجود این که در این بخش سادگی قابل توجهی به چشم می خورد، خلاقیت به کار گرفته شده در آن نیز هویداست. در بخش رینگ ها با شکلی 5 پر و دو گانه گویی برداشتی کامل از اوتلندر داشته و تفاوت آن چنانی در آن وجود ندارد. خط های به کار رفته در بدنه این خودرو که با حالتی حجیم و منحنی به امتداد چراغ ها در طرفین کشیده شده و در دو طرف حس تقارن ایجاد کرده، منحصر به فرد است و در دیگر خودروهای هم رده اش به چشم نمی خورد. خطی نیز در بالای دستگیره ها وجود دارد که دو خط منحنی جلو و عقب را به هم مرتبط می کند و تداوم خطوط را در پی هم مشاهده می کنیم.

سانگ یانگ رکستون G4 از نظر فنی چگونه است؟

پلاستیکی که به رنگ سیاه و پلاستیکی در قسمت رکاب خودرو و زیر درب ها به کار رفته، ارزش و حس لوکس رکستون جی4 را کاهش می دهد. اما این ضعف را در نوارهای براق کرومی دور پنجره ها جبران کرده و با اضافه کردن دستگیره هایی از همین جنس به زیبایی این قسمت کمک کرده است. ریل بار بند به علاوه بال عقب خودرو حسی اسپرت به سانگ یانگ رکستون G4 بخشیده است. بخش پشتی خودرو نیز به مانند نمای رو به روی زیبایی متوسط خود را داراست و حجم پردازی چراغ ها و زاویه تیز آن ها این بخش از خودرو را جذاب تر کرده است.

در کل این خودرو از لحاظ ظاهری مورد پسند بسیاری از افراد واقع شده و رضایتی نسبی را در پیش داشته است. پیشرانه‌ مورد استفاده در این خودرو از نوع دیزلی بوده، گرچه در ایران به صورت بنزینی به فروش می رود. مدل‌های مختلف رکستون نسخه‌های ۲ دیفرانسیل و تک دیفرانسیل را نیز دارا می باشد. اما نمونه ای که به ایران وارد می شود، به جعبه‌دنده‌ی خودکار ۶ سرعته مجهز شده و نسخه ۲ دیفرانسیل است. فروش اقساطی خودرو های کراس اوور و شاسی بلند با شرایط مناسب و تحویل فوری بهترین فرصت برای علاقه مندان می باشد.