سالانه خودروهای زیادی به دلیل استهلاک نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند و صاحب خودرو باید هزینه زیادی را صرف مکانیکی کند. با دانستن و به کار بستن چند نکته کوچک می‌توان طول عمر خودروها را افزایش داد. با افزایش طول عمر خودرو می‌توانید از ماشین به مدت طولانی‌تری استفاده کنید. خودروهایی که سالم‌تر به نظر می‌رسند با وجود عمر بالا خریداران مناسبی هم در بازار پیدا می‌کنند. در ادامه

چگونه طول عمر ماشین را افزایش دهیم؟

مسائل مختلفی در افزایش سن خودرو مطرح است. شرکت های اتومبیل سازی، رانندگان با تجربه و مکانیک های متخصص همیشه توصیه هایی در این زمینه دارند. نگه داری و افزایش طول عمر خودرو را می توان در سه سطح نگه داری و تمیز نگه داشتن ظاهر خودرو، مراقبت کردن از موتور، تجهیزات فنی و رانندگی مناسب بررسی کرد. در ادامه نیز تعدادی از بهترین راه های ممکن برای افزایش طول عمر خودرو را معرفی کرده ایم.

1- شستن و تمیز کردن خودرو؛ لکه های روی بدنه به مرور سبب پوسیدگی می شوند

لکه هایی که در بدنه اتومبیل به دلایل مختلفی مثل رانندگی در جاده های خاکی ایجاد می شوند به مرور زمان سبب ایجاد پوسیدگی در بدنه خودرو می شوند.

فروش اقساطی ماشین در سپندخودرو

تمیز کردن خودرو فقط به دلایل مرتب نگه داشتن ظاهر آن نیست. به مرور زمان کثیفی های روی خودرو، رنگ اتومبیل را هم تغییر می دهد که بر روی ارزش ماشین اثر مستقیم دارد. از طرف دیگر در معامله نقدی یا فروش اقساطی خودرو، نمای بدنه تاثیری بالایی در نظر خریدار دارد.

تمیز کردن داخل کابین اتومبیل هم بر روی افزایش طول عمر آن تاثیر گذار است. توصیه می کنیم هر چند وقت یکبار در یک روز جمعه خودرو خود را در کارواش یا منزل حسابی تمیز کنید.

2- مراقبت کردن از موتور و سیستم فنی اتومبیل

موتور خودرو قلب تپنده اتومبیل شماست و همیشه باید مراقب آن باشید. در صورت خرابی و حتی تعمیر مناسب دیگر نمی توان انتظار داشت خودرو مثل روز اول کار کند. در این بخش از مقاله توصیه هایی درباره نگه داری از موتور و سایر قطعات فنی ماشین داریم.

روغن موتور خود بین 5000 تا 7000 کیلومتر تعویض کنید

اگر دفترچه اتومبیل خود را باز کنید در بخشی که مربوط به مسائل فنی خودروست، توصیه هایی برای تعویض روغن موتور را می بینید. تعویض روغن موتور خودرو وابسته به میزان کیلومتر طی شده ماشین است. به طور میانگین و در خودروهای ایرانی توصیه می شود در زمانی که خودرو مسافت بیش از 1000 کیلومتر را طی کرد، اقدام به تعویض روغن موتور کنید.

خرید اقساطی ماشین با تحویل فوری

در این مواقع حتی با یک مکانیک صحبت کنید و یک روغن خودرو خوب را انتخاب کنید. اگر موتور ماشین قلب تپنده اتومبیل باشد، روغن موتور نقش خونی را دارد که در بدنه خودرو جاری است. بنابراین حتما در انتخاب روغن موتور مناسب دقت کنید.

موتور اتومبیل خود را سرد نگه دارید

زمانی که خودرو در حال حرکت است، هزاران قطعه در حال کار هستند تا نیروی حاصل از احتراق را به چرخ ها منتقل کنند. دقت داشته باشید که سوخت و هوا در هنگام حرکت خودرو در حال تراکم و انفجار هستند.

تحویل فوری خودرو در فروش اقساطی سپندخودرو

به دلیل گرمای زیاد ناشی از احتراق، سیستم خنک کننده ای برای موتور طراحی شده است که با چرخش آب خنک در رادیوتور، موتور و سایر اجزا را خنک می کند.

برای اطمینان از عملکرد درست سیستم خنک کننده ماشین به طور مداوم از مایع خنک کننده، لوله های هدایت کننده و رادیاتور بازدید کنید. در این بخش از مقاله پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت روز و شرایط فروش ایران خودرو به صفحه فروش اقساطی ایران خودرو  مراجعه کنید.

فیلتر هوا را در هر 5000 کیلومتر تعویض کنید

بسته به منطقه آب و هوایی که در آن رانندگی می کنید، فیلتر هوا کثیفی و آلودگی های زیادی را به خود جذب می کند. فیلتر هوا به منظور تصفیه هوای ورودی به موتور تعبیه شده است. اگر فیلتر هوا کثیف باشد و آن را تعویض نکنید به مرور زمان مصرف سوخت شما افزایش می یابد.

به دلیل اینکه هوا همراه با آلودگی وارد مخزن احتراق می شود، به مرور سبب ایجاد خورگی در مخزن می‌شود. بنابراین تعویض فلیتر هوا را جدی بگیرید و حداقل در هر 5000 کیلومتر فیلتر خود را تعویض کنید.

اگر تمایل به کسب اطلاعات درباره کوئیک و خرید اقساطی این خودرو را دارید می توانید به صفحه  فروش اقساطی کوییک مراجعه کنید.

3- تایرهای جلو و عقب خودرو تعویض کنید

در هر 10000 کیلومتر رانندگی تایرهای جلو و عقب خودرو را با احتیاط و در جهت چرخش هر تایر تعویض کنید. در صورت ایراد در زیربندی و جلوبندی ماشین، با تعویض تایرها از خورده شدن یک تایر جلوگیری می کنید.

فروش اقساطی با تحویل آنی در سپندخودرو

همچنین توصیه می شود باد لاستیک ها را چک و تنظیم کنید. تنظیم نبودن باد تایرهای می تواند سوخت خودرو را تا 15 درصد افزایش دهد. از طرف دیگر اگر باد تایر تنظیم نباشد، یک لاستیک فشار زیادی را تحمل می کند و ممکن است در حین حرکت بترکد. در این شرایط دشوار کنترل اتومبیل سخت می شود و خطرات زیادی را متوجه سرنشینان خودرو می کند.

خوشبختانه امروزه بیشتر خودروهای نسل جدید، برای مثال خودرو های برلیانس و جک، دارای تکنولوژی های ایمنی لازم هستند تا در صورت بروز چنین مشکلاتی کمترین آسیب های ممکن به سرنشینان وارد شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره برلیانس به دست آورید، به صفحه قیمت برلیانس   h320 مراجعه فرمایید.

8 توصیه برای رانندگی ایمن که طول عمر ماشین شما را افزایش می دهد

پس از بررسی نگه داری بدنه خودرو و مراقبت از موتور ماشین، در این قسمت توصیه هایی عمومی برای رانندگی ایمن و سلامت خودرو را فهرست وار با یکدیگر مرور می کنیم:

  1. در صورت امکان در شرایط دشوار جوی مثل تگرگ، کولاک رانندگی نکنید. همچنین در مسیرهای سنگلاخی و بیابانی با سرعت کم حرکت کنید.
  2. خاموش و روشن کردن مرتب خودرو در فواصل زمانی کم از عمر موتور می کاهد.
  3. از حمل و نقل وسایل سنگین با خودرو بپرهیزید، سنگینی خودرو فشار زیادی به لاستیک ها و موتور وارد می کند.
  4. سعی کنید به صورت دوره ای به یک مکانیک ماشین مراجعه کنید.
  5. در زمان شروع حرکت به یک باره سرعت اتومبیل خود را افزایش ندهید زیرا فشار زیادی به موتور وارد می شود.
  6. تا حد ممکن از پارک خودرو در فضای باز به دلیل آسیب دیدن بدنه پرهیز کنید.
  7. در هر باک سوخت گیری معمولی، یک باک بنزین خالص یا سوپر بزنید.
  8. حرکت های پرشتاب در مسیرهای کوتاه، ترمز های ناگهانی، عوض کردن مرتب دنده خودرو فشار زیادی به گیربکس وارد می کند.

نگاه پایانی به راهکارهای افزایش طول عمر خودرو

جمله معروف پیشگیری بهتر از درمان است، در موقعیت های مختلف کاربرد دارد. خودرو نیز مانند بدن انسان نیاز به مراقبت و نگه داری دارد. با مراقبت و نگه داری درست و صحیح از خودرو می توان ارزش دارایی خود را در طول زمان حفظ کرد.

در انتهای مقاله پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد خرید خودرو فوری را دارید، با شماره های تماس اعلام شده در سپندخودرو تماس بگیرید. کارشناسان ما در بخش فروش و پشتیبانی آماده پاسخ گویی و راهنمایی شما هستند.

 

مطالب مرتبط :