برلیانس c3 را نمی توان خودروی جدیدی دانست زیرا این هاچبک کراس هم مانند رقبای دیگر پایه ای بر مبنای خودروهای هاچبک دارد. این خودرو شباهت زیادی به برلیانس H320 دارد و تمایز آنها از نظر ابعاد بدنه به 5 سانتی متر تفاوت در ارتفاع کلی محدود می شود، به عبارتی c3 کراس تنها 2 سانتی متر ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد. قواعد یک هاچ بک در ظاهر سی 3 کراس رعایت شده است اما سپر، چراغ ها و برخی طرح های روی بدنه حس اسپرت تری را به بیننده القا می کنند؛ هم چنین بر روی سقف این خودرو نیز باربندی اضافه شده تا از نظر ظاهری کم و کسری از رقبایش نداشته باشد.
مدیران و کارشناسان خط مونتاژ و تولید برلیانس می گویند که پارس خودرو قادر است c3 کراس را با سه رنگ متنوع سقف به بازار عرضه کند و در اصل این خودرو، محصولی دو رنگ می باشد. رنگ های سیاه، نقره ای و سفید سه رنگ سقف برلیانس سی 3 کراس است. در مورد قیمت خودرو باید گفت قیمت برلیانس c3 در کارخانه 55 تا 58 میلیون تومان درآمده است و بالطبع با خروج از کارخانه هزینه های دیگری نیز بر روی قیمت نهایی این خودرو تاثیر گذاشته است. پارس خودرو اعلام کرده که فروش اقساطی برلیانس C3 کراس در سال 97 با خودروهایی انجام می شود که بیش از 20 درصد از قطعاتشان ساخت داخل می باشد، یکی از هدف های این کمپانی خودرو سازی در سال آینده داخلی سازی بیش از 25 درصد از خودروهای خانواده برلیانس می باشد.

مشخصات فنی و امکانات برلیانس c3 کراس

c3 خودرویی است که بر خلاف تمام برلیانس های مونتاژی تنها با گیربکس اتوماتیک به بازار می آید. گیربکس اتوماتیک این خودرو چهار سرعته و ساخت کمپانی پاورتک کره ی جنوبی می باشد و در حقیقت در همان کشور نیز تولید می شود. این گیربکس پس از ساخت به خط تولید کشورهای مختلف فرستاده می شود.
موتور برلیانس کراس از نوع BM15L و از همان خانواده ی H300 است، این پیشرانه در حدود 1.5 لیتر حجم دارد و قادر است قدرتی معادل با 103 اسب بخار تولید کند تا در کنار گشتاور 138 نیوتن متری نیروی لازم را به گیربکس برساند تا چرخ های این خودرو به حرکت دربیایند. در مورد فرمان نیز باید گفت فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی است و دارای سنسور سرعت می باشد تا نرمی بیشتری را نسبت به رقبایش در اختیار بگیرد. برلیانس سی 3 کراس به عنوان یک خودروی تولید داخل با استاندارد آلایندگی یورو 5 تولید می شود و سامانه ای بر روی آن نصب شده است که همیشه میزان آلایندگی را در حالت استاندارد نگه می دارد. به گفته ی رانندگان، سی 3 به صورت ترکیبی چیزی در حدود 7.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر بنزین مصرف می کند.
امکانات c3 کراس
در بخش امکانات c3 کراس در حد قابل قبولی ظاهر شده است. سانروف، ستون فرمان قابل تنظیم، گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک، آینه و شیشه های برقی، غربیلک چرمی فرمان و ترمزهای ABS و EBD همگی از جمله امکاناتی می باشند که در این خودرو به صورت استاندارد وجود دارند اما نکته ای که در این میان مطرح می شود این است که چرا با وجود نمایشگر دوربین عقب به صورت پایه بر روی این خودرو همچنان دوربین بر روی خودرو نصب نشده است و در فروش اقساطی برلیانس جزو آپشن هایی محسوب می شود که باید جداگانه سفارش داده شود. هم چنین جای کروز کنترل بر روی فرمان این خودرو خالی است و خریداران اگر مایل به داشتن این قابلیت می باشند باید به صورت مجزا آن را به خودروی خود اضافه نمایند.

ظاهر، کیفیت و امکانات نسبتا خوب سی 3 کراس برگ برنده ی این خودرو میان محصولات چینی است. ساندرو استپ وی یکی از رقیبان این خودرو می باشد که در آینده ی نزدیک خریداران علاقه مند به آپشن، خودروهای چینی را به آن ترجیح خواهند داد اما بدیهی است استپ وی با وجود کمبود آپشن ها از کیفیت بالاتری برخوردار است و قدرت و کشش بیشتری را می توان با آن تجربه کرد. برلیانس سی 3 کراس خودرویی است که مونتاژ خوبی دارد اما بدون شک نمی تواند در مباحث استهلاک،تامین و کیفیت قطعات با خودرویی مانند ساندرو رقابت کند.