خودرو داچیا

خودرو داچیا

 

منابع آگاه می گویند که یک شرکت خصوصی برنامه هایی برای واردات خودرو های داچیا دارد. گفته می شود چهار مدل از خودرو های این خودرو ساز در ابتدای سال 1402 در بازار ایران رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری سپند خودرو، در میان چهار مدل وارداتی این گروه صنعتی، داستر و لوگان جدید نیز به چشم می خورند. همچنین قرار است دو محصول اقتصادی دیگر این خودروساز اروپایی و رومانیایی نیز به این لیست اضافه شود. گفته می شود از اولین خودروهای وارداتی داچیا در ایران داستر خواهد بود. که احتمالا مدل دو دیفرانسیل این خودرو به بازار ایران خواهد آمد.

با توجه به سابقه حضور داستر و خانواده لوگان (تندر 90 یا پروژه نسل اول L90) می توان پیش بینی کرد. که محبوب ترین محصولات این خودروساز در بازار ایران از همین دو خودرو باشد. همچنین قرار است یک شرکت فعال در بخش خصوصی که سابقه همکاری با برندهای اروپایی را دارد. واردات و عرضه خودروهای داچیا را بر عهده بگیرد.

 

خودرو داچیا

یکی از مزیت های خودرو های داچیا، انطباق کامل آن ها با استاندارد های اولیه بازار اروپا است. با وجود اینکه این شرکت رومانیایی خودرو های اقتصادی را به بازار عرضه می کند. استاندارد های روز و ابتدایی کشور های اروپایی را به طور کامل در محصولات خود رعایت کرده است. سهامدار عمده شرکت داچیا گروه رنو است. به همین دلیل پلت فرم و ساختار محصول این خودرو ساز فرانسوی در خودرو های اقتصادی داچیا وجود دارد.

داچیا در سال 2012 موفق به فروش 359822 دستگاه خودرو شد. که از این تعداد تقریباً 230000 دستگاه از فرانسه و آلمان به اروپای شرقی صادر شد. بازار های اصلی محصولات این شرکت علاوه بر بازار داخلی، بازار های الجزایر، ترکیه، ایتالیا و ترکیه است.

از سال 2004، داچیا بیش از 5 میلیون مشتری در 44 کشور جهان داشته است. به نظر می رسد با ورود خودرو های جدید داچیا به ایران شاهد رقابت این خودرو ها با خودرو های دگیر خواهیم بود.

 

همچنین بخوانید:

نسل جدید میتسوبیشی ASX