"<yoastmark

نسل جدید میتسوبیشی ASX شباهت زیادی به رنو کپچر دارد. زیرا میتسوبیشی از پلت فرم CMF-B HS متعلق به گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی استفاده کرده است.

 

خودرو میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی نسل جدید یا میتسوبیشی ASX مدل 2023، نسل جدید کراس اوور کوچک میتسوبیشی است. که به تازگی به بازار اروپا معرفی شده است.

میتسوبیشی ASX اولین بار در سال 2010 با نام RVR برای بازار ژاپن معرفی شد. با همین نام راهی بازارهای کره و کانادا شد. در بازار آمریکا، اندونزی، پورتوریکو، برزیل و آرژانتین این خودرو با نام میتسوبیشی اوتلندر اسپرت شناخته می شود. اما در بازار های دیگر نام ASX برای این کراس اوور در نظر گرفته شده و در بازار ایران نیز این خودروی ژاپنی با همین نام آشنای میتسوبیشی ASX شناخته می شود.

میتسوبیشی ASX در سال 2013 توسط شرکت آرین موتور به ایران آمد. پس از برقراری مجدد تحریم ها سرانجام آخرین نسخه های این خودرو در سال 2018 وارد ایران شد. اکنون نسل جدید این کراس اوور برای بازارهای اروپایی معرفی شده است.

 

"خودرو

 

طراحی میتسوبیشی ASX

اگر آرم میتسوبیشی را روی این خودرو پوشانده بودند، قطعا فکر می کردید که این کراس اوور همان رنو کپچر است. البته این شباهت بی دلیل نیست و میتسوبیشی ASX جدید حاصل همکاری مشترک میتسوبیشی، رنو و نیسان است.

اما تا این حد شباهت چندان خوشایند نیست. ای کاش این خودرو در عناصر اولیه با کپچر متفاوت بود. طراحی سپر، چراغ ها و خطوط کناری کاملا شبیه کپچر است. چهره این خودرو با آنچه در نسل قبلی ASX شاهد بودیم تفاوت زیادی دارد.

در نسل جدید چهره جمع و جورتری برای این کراس اوور داریم. خبری از خطوط طراحی خاص میتسوبیشی در این خودرو نیست. همچنین این خودرو 4230 میلی متر طول، 1797 میلی متر عرض و 1573 میلی متر ارتفاع دارد.

 

"طراحی

 

کابین میتسوبیشی جدید

ما با یک کراس اوور اقتصادی روبرو هستیم، بنابراین تعجبی ندارد که امکانات زیادی به عنوان آپشن در این خودرو ارائه نشود. به عنوان مثال، می توانید یک صفحه نمایش 10.25 اینچی و 7 اینچی و همچنین یک صفحه نمایش کوچک 4.2 اینچی برای آمپر جلو سفارش دهید. آخرین مورد یک صفحه نمایش کوچک است که در وسط عقربه های آنالوگ این خودرو قرار گرفته است.

ما در مورد صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی نیز همین داستان را داریم. مشتریان می توانند صفحه نمایش 7 و 9.3 اینچی را سفارش دهند. هر دو سیستم اتصال بی سیم از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کنند. از طریق این سیستم امکان انتخاب حالت رانندگی، تنظیم سیستم تهویه و روشنایی داخلی وجود دارد.

همچنین میتسوبیشی ASX جدید دارای ویژگی های ایمنی خوبی است. که شامل سیستم هشدار برخورد، ترمز هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سیستم رانندگی بین خطوط، علائم خوان، سنسور نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی و نور بالا خودکار می شود.

میتسوبیشی ASX جدید در سال 2023 وارد آلمان و سایر بازارهای فعال این برند در اروپا می شود. قیمت گذاری این خودرو هنوز انجام نشده است اما احتمالاً تفاوت چندانی با قیمت نسخه قبلی این خودرو نخواهیم داشت و افزایش قیمت جزئی خواهد بود.

 

"کابین

 

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX

اما شباهت ها فقط به بدنه و طراحی بیرونی محدود نمی شود. در بحث مشخصات فنی دقیقا کپی مشخصات فنی کپچر را می بینیم. ما پنج انتخاب موتور برای میتسوبیشی ASX جدید داریم. موتور پایه و اول یک موتور سه سیلندر 1 لیتری توربو است. که می تواند حداکثر قدرت 90 اسب بخار و حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر را تولید کند. نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

 

"مشخصات

 

موتور بعدی یک موتور 1.3 لیتری توربو چهار سیلندر است. که در سیستم هیبریدی ملایم کار می کند. 138 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال نیرو در این نسخه توسط گیربکس 6 سرعته دستی انجام می شود.

موتور سوم یک موتور 1.3 لیتری است. که باز هم در سیستم هیبریدی ملایم کار می کند. اما در این نسخه خروجی های 156 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر را ثبت می کند. انتقال نیرو در این نسخه توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو انجام می شود.

موتور چهارم یک موتور 1.6 لیتری هیبریدی است. که توان خروجی 141 اسب بخار دارد، اما قوی ترین موتور یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو است. که می تواند حداکثر قدرت 160 اسب بخار را در سیستم هیبریدی پلاگین تولید کند.

 

همچنین بخوانید: