پژو 208 هاچبک جدیدی است که در سال 2012 در نمایشگاه ژنو از آن رونمایی شد. این خودرو با کد A9 توسط شرکت پژو توسعه یافته است و PF1 نام پلتفرمی است که برایش در نظر گرفته اند، این پلتفرم به میزان زیادی از پلتفرم پژو 207 سبک تر است و در مقایسه با خودروهای نسل قبل فضای بیشتری را نیز در اختیار سرنشینان قرار می دهد. پژو 208 در دو نسخه 3درب و 5 درب تولید شده است و ایکاپ(شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) قصد دارد تا با وارد کردن این خودرو میزان فروش اقساطی ایران خودرو را بالاتر ببرد.
پژو 208 دارای پیشرانه های متعددی است که بر حسب سلیقه خریداران برای نصب بر روی خودرو انتخاب می شوند. این مزیت باعث شده تا هر خریدار با توجه به نیاز و بودجه اش انتخابی معقولانه و مقرون به صرفه داشته باشد و در این صورت میزان رضایت خریداران از پژو 208 افزایش یابد. طیف پیشرانه های این خودرو از موتورهای 1.2 لیتری تنفس طبیعی آغاز می شود و تا نسخه های حجیم تر و مجهز به توربو شارژ ادامه پیدا می کند.توان تولیدی در ضعیف ترین حالت 82 اسب بخار و در قوی ترین حالت 208 اسب بخار است که با توجه به وزن کم خودرو که بین ۹۷۵ الی ۱۲۱۵ کیلوگرم است، حتی ضعیف‌ترین پیشرانه نیز می‌تواند نیروی محرکه کافی برای به حرکت درآوردن این هاچبک را تولید کند.

پژو 208 در مورد جعبه دنده هر دو نمونه دستی و خودکار را برای هاچبک جدیدش در نظر گرفته است. این جعبه دنده ها از نوع 5 و 6 سرعته هستند و با توجه به نوع پیشرانه می توانند انتخاب و بر روی خودرو قرار بگیرند. هماهنگی میان اجزای سیستم فنی خودرو از المان هایی است که در صورت نادیده گرفته شدن باعث افت کیفیت خودرو می شود. پژو 208 در سگمنت B قرار دارد و این یعنی هاچبک جدید پژو خودرویی شهری و کوچک است، به همین دلیل در مورد قوای فنی خودرو لازم نیست بیش از حد سخت گیری کنیم و از پژو 208 باید در حد و اندازه خودروهای شهری انتظار داشته باشیم.
در این خودرو کارشناسان سعی در برطرف کردن مشکلات و عیوب خودروهای نسل قبلی نیز کرده اند و از جمله این موارد می توان به افزایش فضای سرنشینان اشاره کرد، در نتیجه عدم وجود فضای کافی برای سرنشینان عقب تا حدودی در پژو 208 برطرف شده است. با این حال برای قضاوت دقیق تر در مورد میزان رضایت کاربران از این خودرو باید منتظر ماند و دید با ورود این خودرو به ایران و آغاز شرایط فروش اقساطی پژو 208، میزان استقبال و رضایت خریداران ایرانی تا چه حد می باشد.

امکانات پژو 208

در مورد امکانات پژو 208 باید گفت شرکت پژو هیچ کم و کسری نگذاشته است و هر نوع آپشن که یک خودروی شهری و خانوادگی نیاز دارد در این خودرو موجود است. سیستم‌هایی از قبیل برف پاک‌کن خودکار، تهویه خودکار دوگانه، ترمز خودکار، کمک پارک، دوربین عقب و نمایشگر ۷ اینچی همراه نقشه‌های ناوبری، آینه‌ی عقب الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی تاشوی برقی همگی جزو امکانات قابل سفارش در پژو 208 هستند. همچنین ایموبلایزر، سنسور فشار باد تایرها، کروز کنترل، چهار اسپیکر، دماسنج، نشانگر دنده و کامپیوتر سفری به‌ صورت استاندارد در پژو ۲۰۸ موجود می باشند.