معرفی خودروی جدید دنا پلاس هم‌زمان با پژو 207 صندوقدار بود و هر دو در یک روز به نمایش گذاشته شدند. بعد از 5 سال از ورود دنا به بازار خودروی ایران، ایران خودرو تصمیم گرفت که این خودرو را تقویت کرده و با رفع نقاط ضعف و افزودن یک سری ویژگی های جذاب ظاهری دنا پلاس را تولید کند. بازار خودرو چند ماه منتظر ورود این محصول بود و هر روز گمانه زنی هایی در مورد ویژگی های جدیدش مطرح می شد، داستان تغییرات دنا به همین جا ختم نشد و ایران خودرو اعلام کرد قصد دارد تا یکی دوسال آینده خودروهای دنا اتوماتیک و دنا توربوشارژ را نیز تولید و روانه ی بازار کند.

با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای خودروهای آینده نسل دنا، متوجه می شویم که دنا پلاس نه جعبه‌ی دنده‌ی اتوماتیک دارد و نه از موتور توربوشارژ استفاده می‌کند. به عبارتی دنا پلاس از لحاظ بخش فنی با تغییری مواجه نشده است و اکثر تغییرات اعمال‌شده در بدنه‌ی خودرو اتفاق افتاده است تا با داشتن جذابیت بیشتر افراد بیشتری خواهان استفاده از شرایط فروش اقساطی دنا پلاس شوند.

ویژگی های جدید دنا پلاس

اولین تغییری که در نگاه اول بدون روشن کردن این خودرو متوجه می شویم سانروف آن است. دنا پلاس را می توانیم اولین خودروی ملی بدانیم که در مدل پایه اش دارای سانروف و همچنین دوربین دنده‌ عقب می باشد. طبق نظر کارشناسان با وجود این آپشن ها به صورت پیش فرض بر روی مدل پایه این خودرو، می توان حدس زد که از این به بعد تمامی خودروهای تولید شده در مدل پایه دارای چنین ویژگی هایی می باشند. تغییر بعدی در چراغ ها اتفاق افتاده است. چراغ های ال‌ای‌دی دید روز یا day light به این خودرو اضافه شده اند و نور مناسب برای روز از این چراغ ها ساطع خواهد شد. به چراغ های جلو و عقب نیز با الگو گیری از برندهای درجه یک جهانی مثل بنز و بی‌ام‌ و، چراغ های نئون اضافه شده است تا این محصول از نظر زیبایی بدنه و ظاهر نسبت به دنا جذابیت بیشتری داشته باشد.

مشخصات فنی یکسان دنا و دنا پلاس

دنا پلاس از نظر مشخصات فنی هیچ تفاوتی با دنای معمولی ندارد و تمام گمانه زنی ها در مورد تغییر موتور این خودرو شایعه ای بیش نبوده است. این خودرو نیز مانند فرزند قبلی ایران خودرو از موتور EF7 بهره می‌برد و حجم آن حدود 1700 سی سی می باشد. موتور دنا پلاس 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد و قادر به تولید قدرتی معادل با 115 اسب بخار در دور 6000 است. دنا و دنا پلاس هر دو دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ می باشند. طبیعی است که وقتی موتور خودرو تغییری نداشته است شتاب و دیگر پارامترهای مربوط به پیشرانه نیز ثابت بماند. دنا پلاس نیز در همان 12 ثانیه خود را به سرعت 100 می رساند و نهایت سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت ترکیبی رقم مناسبی است و در هر 100 کیلومتر با تکمیل ظرفیت خودرو 8.1 لیتر گزارش شده است.

در صورتی که ویژگی های ظاهری برایتان اهمیت زیادی دارد یا در حال حاضر هزینه لازم برای خرید خودرویی زیباتر را دارید می توانید دنا پلاس را به عنوان خودروی خود انتخاب کنید اما در صورتی که نیاز به صرفه جویی دارید و همان چند میلیون هم در جای دیگر به کارتان می آید مجبور نیستید متحمل هزینه بیشتر شوید و می توانید با خرید همان دنای معمولی نیز از ویژگی های مثبت یک خودروی شهری لذت ببرید. در صورتی که نمی توانید دنا را به صورت نقدی تهیه کنید می توانید از شرایط فروش اقساطی ایران خودرو نیز استفاده کنید.