امروزه صنعت تولید خودرو بسیار مدرن و پیشرفته است؛ لذا محبوب ترین تکنولوژی های روز دنیا در این صنعت برای تولید خودرو ها مورد استفاده قرار گرفته است. خودرو های بروز از قابلیت های جذابی دارا می باشد؛ به همین دلیل مخاطبان زیادی را به خود جلب می کنند.

بهترین و بروز ترین اخبار جهان خودرو مربوط به خودرو های جدید ایرانی و خارجی می باشد. خودرو هایی که از لحاظ مشخصات فنی و کیفی بهترین هستند و به راحتی در برابر شرایط سخت مکانیکی و آب و هوایی آسیب نمی بینند.

اگر به دنبال تازه ترین اخبار جهان خودرو هستید؛ این مقاله را از دست ندهید، لذا به صورت مفصل در رابطه با بروز ترین خودرو ها توضیح داده است.

 

همچنین بخوانید: فروش اقساطی هیوندای جنسیس کوپه ، فروش اقساطی مزدا 3 جدید

 

برترین خودرو های روز دنیا

صنعت خودرو سازی، بهترین صنعت مدرنیته جهان است. در صنعت خودرو سازی علوم مختلفی هم چون شیمی، فیزیک و مکانیک مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا خودرو ها بایستی بر گرانش زمین غلبه کنند. فناوری هایی که در ساخت خودرو ها به کار رفته اند؛ هر کدام قابلیت هایی دارند. به همین دلیل خودرو های امروزی علاوه بر اتومات بودن، مسیر یاب و دارای قابلیت بدون راننده نیز هستند.

مقدار آلاینده های سوختی، خودرو های مدرن بسیار کم است. به همین دلیل جزء وسائل نقلیه  دوستدار طبیعت نیز به حساب می آیند. خودرو هایی که در جهان محبوب شده اند؛ اغلب ساخت کشور های توسعه یافته هستند، لذا این کشور ها به بالاترین درجه علم و تکنولوژی دست پیدا کرده اند.

برترین خودرو های روز دنیا

برترین خودرو های جهان:

شرکت های بزرگ خودرو سازی هر ساله اقدام به تولید برترین خودرو های جهان می کنند. در اینجا به چند نمونه از برترین خودرو های برتر پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

  • هیوندا آیونیک ۵:

برترین ماشین سال ۲۰۲۲ که از نظر تکنولوژی و مکانیسم فوق العاده است؛ هیوندا آیونیک 5 می باشد. هیوندا آیونیک ۵، جزء دسته ماشین آلات الکترونیکی است. این ماشین فوق العاده، قیمتش مناسب تر از خودرو های لوکس هم رده اش می باشد. به همین خاطر توانسته در جشنواره بین المللی از خودرو کیا EV6 و فورد موستانگ ماخ‌ E  جلو بزند و جایزه بهترین خودرو سال را به دست بیاورد.

از آن جایی که ظاهر هیوندا آیونیک ۵، اسپرت و شیک است؛ اغلب قشر جوان بیشتر متقاضی این خودرو می باشد.

  • مرسدس-بنز EQS:

یکی از نامزد های نمایشگاه نیویورک، مرسدس-بنز EQS است. این خودرو از نظر طراحی و ساختار بهترین می باشد. طراحی داخلی مرسدس-بنز EQS، توسط برترین مختصات و مهندسان نخبه صورت گرفته است. به همین خاطر در جشنواره بین المللی خودرو ها، به عنوان برترین ماشین لوکس شناخته شد و جایزه گرفت.

  • آئودی ئی-ترون GT:

آئودی ئی-ترون GT برترین خودرو اسپرت در جشنواره نیویورک شناخته شد. سرعت و عملکرد این خودرو بی نظیر است. به همین خاطر در مسابقات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تویوتا پاریس کراس:

تویوتا پاریس کراس به عنوان بهترین ماشین شهری در جشنواره نیویورک جایزه دریافت کرد. این ماشین از لحاظ مکانیسم، ظاهر، رنگ، موتور، فضا و… بی نظیر است.

خودرو هایی می توانند در جشنواره نیویورک شرکت کنند، که بیش از ده هزار مدل آن به بازار عرضه شده باشد.

 

واردات خودرو به ایران در چه وضعیتی است؟

در ساخت خودرو های خارجی از تکنولوژی های بروز و پیشرفته  بهره برداری شده است‌. خودرو های خارجی از لحاظ امنیت، ساختار، رنگ و سیستم برتر از خودرو های ایرانی می باشد. به همین خاطر، ایرانیان بسیاری خواستار خرید خودرو های خارجی مخصوصا برند های آلمانی، چینی و ژاپنی می باشند.

صنعت واردات و صادرات ایران بسیار گسترده و وسیع می باشد. ایران با کشور های توسعه یافته ی زیادی دست دوستی داده است. به همین سبب خودرو های خارجی گوناگونی به ایران وارد می شود.

در سال ۱۴۰۱ در مجلس شورای نگهبان واردات خودرو های خارجی آزاد شد. به همین خاطر در بازار های داخلی، خودرو های خارجی متنوعی به فروش می رسد. در گذشته خرید خودرو های خارجی یکی از آرزو های غیر ممکن ایرانیان بود؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه کشور ها این آرزو دیرینه به حقیقت پیوست.

واردات خودرو به ایران در چه وضعیتی است؟

جذاب ترین اخبار جهان خودرو

در صنعت خودرو سازی در هر ثانیه ای یک خبر تازه و جدید به نشر می رسد؛ لذا این صنعت بسیار وسیع و بزرگ می باشد.

یکی از خبر های جالب و بروز، مختص به شرکت ABB است. این شرکت توانسته با بهره گیری از ربات، بر بدنه خودرو ها زیبا ترین آثار هنری را به وجود بیاورد.

خبر مهم دیگری که در رابطه با ایران عزیز خودمان است، مربوط به خودرو پیکان می باشد. پیکان خودرو ای تاریخی است؛ که بین الملل برای آن شناسانه تعیین می کند.