ام وی ام x22 یک خودروی کراس اور کوچک است با توجه به مزایای خوب و به نسبت قیمت مناسب توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. کمپانی این خودرو که کمپانی چری نام دارد از این خودرو با نام تیگو x3 در پکن رو نمایی کرد. خودرو ام وی ام x22 برادر دو قلوی ام وی ام x33 می باشد و شباهت هایی زیادی خصوصا در طراحی بدنه با آن دارد.

همچنین فروش اقساطی مدیران خودرو در ایران مسئولیت فروش این خودرو را بر عهده دارد. این خودرو در روسیه ، برزیل و شیلی نیز عرضه می شود. طراحی ام وی ام x22 از طراحی های جدید کمپانی چری به حساب می آید. استفاده از خطوط تیز در اجزای جلویی خودرو حس قدرتمند بودن را القاء می کند. این خودرو جوان پسند و مورد تایید خانواده های کم جمعیت است.

ام وی ام X22 از لحاظ فنی چگونه است؟

ام وی ام x22 درست مثل تمام خودروهای چینی پیشرانه قدرتمندی ندارد. این موضوع ارتباط بسیار زیادی با قیمت این خودرو دارد و توقع بهتری نمی توان از خودرویی با این رنج قیمت داشت. پیشرانه این خودرو 1/5 لیتری تنفس طبیعی است. قدرت 105 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه تولید می کند. گشتاور آن 135 نیوتون متر می باشد. شتاب گیری ام وی ام x22 خیلی عالی نیست و در مدت زمان 15 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. نهایت سرعتی که این خودرو قادر است داشته باشد حدود 160 کیلومتر بر ساعت است.

میانگین مصرف سوخت در x22 بین 8 تا 9 لیتر تخمین زده شده است. قابل توجه است که بدانید پیشرانه x22 از فناوری dvvt استفاده می کند. این خودرو در هر مدلی که باشد به شکل دیفرانسیل جلو عرضه می شود. ترمزهای ساخت بوش آلمان یکی از بهترین و قابل قبول ترین خصوصیات این خودرو است. از امکانات رفاهی این خودرو سیستم تعلیق مک فرسون با فنرهای پیچشی، کروز کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان، تهویه مطبوع خودکار و سیستم بالا بر برقی برای هر نفر می توان نام برد.

نگاهی به ظاهر ام وی ام X22 شاسی بلند تازه وارد

اگر بخواهیم درباره ظاهر این خودرو که در فروش اقساطی ام وی ام x22 سپند خودرو موجود است صحبت کنیم قبل از هر چیز باید به چراغ های بزرگی که حالتی خشن و جدید دارند در نمای روبه رو اشاره کنیم. کل طراحی جلو پنجره به شکل شش ضلعی است. حتی در شبکه داخلی آن شش ضلعی هایی کوچک وجود دارد. سپر ام وی ام x22 سراسر زیر خودرو را در بر گرفته و در بخش مرکزی قسمتی برای نصب پلاک قرار داده شده است. این سپر پلاستیکی ظاهر این خودرو را اسپرت و کراس اور گونه کرده است. مسئولیت خنک کردن رادیاتور و پیشرانه به عهده یک ورودی هوای بزرگ که در زیر پلاک تعبیه شده است.

2 ورودی هوای کوچک در کناره ها تشکیل شده از قاب کرومی U شکل و چراغ روشنایی در روز است. اندازه متناسب رینگ و لاستیک و حجم پردازی که در آن ها صورت گرفته در زاویه کناری امبی ام x22 نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. پوشش پلاستیمی لبه پنجره ها و گلگیر کراس و تهاجمی بودن خودر را به مض نمایش می گذارد. در نمای پشتی شاهد یک طراحی جدید هستیم و نمونه طراحی پشتی این خودرو تقریبا در هیچ کدام از خودروهای بازار دیده نمی شود.

بر عکس چراغ های جلو چراغ های این قسمت کوچک و جمع و جور است و با یک نوار کرومی عریض به یکدیگر وصل می شوند. در قسمت سپر به جز قسمت پایینی که روکش آلومینیوم است باقی قسمت ها از پلاستیک تشکیل شده است. چیزی که بیشتر از هر چیز به نمای پشتی جلوه می بخشدف گرافیک U شکل داخل چراغ هاست.