مدتی است که به دلیل ورود خودروهای چینی سدان در مدل ها و طرح های مختلف، خودروهای موجود در این کلاس بدنه فروش بالایی را به خود اختصاص داده اند. با وجود این که تولیدات خودروی چینی به اندازه محصولاتی که توسط کشور کره عرضه می شوند، از کیفیت بالایی برخوردار نیست. در ایران محبوبیت و فروش خوبی را در میان مردم داشته است. ام وی ام 550 جزو اولین مدل های سدان چینی در ایران محسوب می شود که بعد از ورود طرفداران زیادی را به سمت خود کشید. مونتاژ این خودرو در شرکت مدیران خودرو انجام می شود و تولید اصلی آن در شرکت چری چین می باشد. هم چنین فروش اقساطی ام وی ام 550 نیز یکی از فرصت های ناب برای خرید این خودرو به حساب می آید.

یکی از رقبای مهم این خودرو جک جی 5 می باشد که از ابعادی تقریبأ مشابه با ام وی ام 550 برخوردار است. حال به بررسی این دو خودرو در کنار یکدیگر خواهیم پرداخت. جک جی 5 از طراحی اسپرت و مناسبی برخوردار است. این خودرو در نمای رو به رو چراغ هایی کشیده در کنار جلو پنجره باریک را به نمایش می گذارد. اگر از زاویه کناری به این خودرو نگاه کنیم حسی کاملأ اسپرت را از آن دریافت می کنیم، اما اگر اندازه چرخ ها بزرگ تر بود ظاهر بهتری پیدا می کرد. نمای عقب با چراغ هایی به شکل برگ و با اتصال با یک نوار کرومی جذابیت خاصی به این قسمت بخشیده است. طراح این خودرو شخصی است که خودروی فراری را طراحی کرد، بنابراین بی شک دارای طراحی حرفه ای می باشد.

طراحی بدنه ام وی ام 550 و جک جی 5

در نقطه مقابل طراحی ام وی ام 550 قرار دارد که در واقع خودرویی خانوادگی محسوب می شود. در نگاهی به نمای رو به رو جلو پنجره با تزئینات کرومی و چراغ هایی با سایز بزرگ را می بینیم که به نظر نمی رسد مورد پسند جوانان قرار گیرد. طراحی عقب این خودرو بسیار ضعیف بوده و گویی بخشی جدا از قسمت جلویی محسوب می شود. پس در نهایت جک جی 5 از لحاظ ظاهری بهتر و جذاب تر می باشد. اما به محض ورود به فضای داخلی متوجه می شویم که از پلاستیک ارزان قیمت در این بخش استفاده شده است. به طور کل در داخل کابین طراحی مناسبی را پیاده کرده، تنها در برخی قسمت ها طراحی قدیمی را شاهد هستیم. اما در فضای داخلی ام وی ام تمامی ادوات در جای مناسب خود قرار گرفته اند و کیفیت متریال به کار رفته شده با وجود پلاستیکی بودن، به طرزی هوشمندانه به کار رفته است.

هم چنین از فضای مناسبی برای سرنشینان برخوردار است. بنابراین از لحاظ فضای داخلی ام وی ام 550 پیروز میدان است. ابعاد این دو خودرو تقریبأ مشابه بوده و اختلافی جزئی با یکدیگر دارند. پیشرانه مورد استفاده بر روی جک جی ۵ با حجم ۱.۸ لیتری، قدرت ۱۴۱ اسب بخار را تولید می کند. نیرویی که توسط این موتور ایجاد می شود به وسیله گیربکس ۴ سرعته اتومات تیپ‌ترونیک عملکرد انتقال به چرخ های جلو را انجام می دهد. این خودرو شتاب مناسبی در بازار ایران و در میان رقبا دارد. مقدار شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۱۰.۷ ثانیه محاسبه شده است. موتور ام وی ام از جک جی 5 حجیم تر است. موتوری با حجم ۲.۰ لیتری که توان ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه را به تولید می رساند. این موتور با گیربکس ۷ سرعته اتومات CVT عملکرد خوبی را ارائه می دهد. با وجود این که جک جی 5 شتاب بالاتری را به نسبت ام وی ام 550 تجربه می کند، اما از نظر جعبه دنده به نسبت جک جی 5 در رده بهتری قرار می گیرد.

پش نتیجه می گیریم که از نظر فنی هر دو در بخش هایی ضعیف و در بخش دیگر قوی عمل می کنند. یکی از آن ها دارای موتور قوی تری بوده و دیگری گیربکس بهتری را ارائه می دهد. با وجود این که هر دوی این خودروها از نظر امکانات رفاهی مناسب هستند، تجهیزات جک جی 5 کامل تر و بهتر است. در نهایت به این نتیه می رسیم که خودروی قوی تر در این میان جک جی 5 می باشد و اگر قصد خرید هر کدام از این خودرو ها را دارید باید گفت ارزش خرید جک جی 5 بالاتر است. به این دلیل که کیفیت بالاتری دارد و مطابق با تکنولوژی روز پیش رفته است. اگر در بخش فروش اقساطی خودرو های شرکت کرمان موتور سؤالی دارید، می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و اطلاعاتی کامل و دقیق دریافت کنید.