این خودرو از هاچ بک های با کیفیت و با قیمت بالا که به بازار ایران وارد شده می باشد. از زمان اولین تولید تا به امروز خودروهایی متفاوت از این نسخه به عرضه رسیده است. نسل آخر این خودرو که به زودی با ورود به ایران از شرایط فروش اقساطی آلفارومئو جولیتا بهره می برد، ظاهری بسیار متفاوت با خصوصیات فنی مدرن را داراست. در واقع کمپانی آلفارومئو با این نسل جدید درست مانند گذشته با شکوه ظاهر شد. ظاهر بسیار جذاب و خیره کننده آلفارومئو جولیتا 2018 آن را مورد پسند بسیاری از افراد در سرتاسر جهان کرده است. طراحی این خودرو حاصل تفکر فوق العاده طراح برجسته لورنزو راماسیوتی می باشد. نسل جدید از بدو معرفی در شهر کازینو و در منطقه لاتزیو ایتالیا تولید می شود. کلاس بدنه این خودرو هاچ بک با سایز کوچک و خانوادگی می باشد.

شرکت وارد کننده این خودرو آلفا موتور می باشد و آلفارومئو جولیتا جزو اولین خودروهای این کمپانی محسوب می شد. خصوصیات فنی این خودرو بسیار عالی می باشد و این امکان برای خریداران وجود دارد تا بتوانند بین دو پیشرانه ۱.۴ لیتری و ۱.۷۵ لیتری با توجه به نیاز یکی از آن ها را انتخاب کنند. نام هایی که برای این دو پیشرانه در نظر گرفته شده سوپر برای ۱.۴ لیتری و ولوچه برای  ۱.۷۵ لیتری می باشد. در پیشرانه با حجم ۱.۴ لیتری قدرت ۱۷۰ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید می شود. اما در مدل ۱.۷۵ لیتری حداکثر توان تولید شده ۲۳۷ اسب بخار در دور موتور۵۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولید شده ۳۴۰  نیوتن متر در دور موتور ۲۰۰۰ دور در دقیقه می باشد.

مشخصات فنی آلفارومئو جولیتا 2018

باید به این نکته اشاره کرد که تنها پیشرانه های موجود برای آلفارومئو جولیتا این دو مورد نیست بلکه در انواع دیزلی نیز موجود می باشد. نمونه پیشرانه ای که جزو بهترین ها توسط منتقدین معرفی شده مدل ۱.۴ لیتری توربوشارژ است که در ایران هم با این پیشرانه وارد شده است. در نمونه سوپر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و نیروی ایجاد شده به وسیله جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک شش سرعته‌ی دو کلاچه به چرخ ها منتقل می شود که در نهایت حداکثر سرعتی که رقم می زند ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت می باشد. نمونه دیگر به نام ولوچه با جعبه‌دنده‌ای که شبیه به نسخه‌ی سوپراست، در عرض ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت را از آن خود می کند.

آلفارومئو جولیتا 2018 که از حجم باک 60 لیتری بهره می برد، دارای مقدار مصرف سوخت کم است. هم چنین این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو 6 می باشد که نشان دهنده هماهنگ بودن با محیط زیست می باشد. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو مک‌فرسون بوده و سیستم یکپارچه‌ی چند اتصاله برای محور عقب استفاده می شود. تمامی این ها به ثبات و پایداری بسیار عالی آلفارومئو کمک می کند. اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد فروش اقساطی خودرو هایی در این کلاس بدنه و با این خصوصیات فنی هستید به سایت سپند خودرو مراجعه کرده و یا با مشاوران ما در نمایندگی ها تماس حاصل فرمائید.

در ادامه به بررسی طراحی داخلی و خارجی این خودروی زیبا و جذاب می پردازیم. در نگاهی کامل اصالت ایتالیایی آلفارومئو جولیتا کاملأ مشهود است. بسیاری از منتقدان از نمای رو به رو رضایت کافی نداشتند اما نمای پشتی را تحسین کرده اند. در نمای جلویی خط های موجود بر روی کاپوت به سمت جلو پنجره مثلثی کشیده می شوند. بخشی از این خودرو که زیبایی خاصی را به نمای جلویی می بخشد خطوط کاپوت در هماهنگی با چراغ های جلوی ال ای دی می باشد. حس خشونت در این نما از طریق چراغ ها و مه شکن ها دو چندان می شود. در نمای جانبی به نظر می رسد دستگیره برای درب عقب وجود ندارد، در صورتی که دستگیره بر روی حاشیه شیشه قرار گرفته است. هم چنین در این نما شاهد رینگ های آلومینیومی با سایز 16 تا 18 اینچ هستیم. در نمای پشتی وجود چراغ های ال ای دی چشم ها را به سمت خود می کشاند و به جزئیات توجه زیادی شده است. حتی در بخش خروجی اگزوز طراحی خاص و چشم نوازی دیده می شود.