لیفان X60 محصولی از یک کمپانی چینی است که فعالیت خودروسازی را از سال 1992 آغاز کرده است. این شرکت از ابتدا در حوزه تولید خودروهای شهری کار نمی کرد و به تولید خودروهای تجاری، موتورسیکلت و حتی در یک برهه ی زمانی به تولید کفش ورزشی می پرداخت. پس از این فراز و نشیب ها بالاخره شاخه ی اصلی فعالیت لیفان مشخص شد و به تولید خودروهای مختلفی پرداخت که در بازار خودرو مورد استقبال قرار گرفت. در ایران نیز خودروهای لیفان از اقبال خوبی برخوردار بودند و شرکت های خودروسازی متفاوتی با این شرکت شروع به همکاری نمودند. از جمله تولیدات محبوب این کمپانی در ایران می توان به لیفان X60، لیفان X50، لیفان 620 و لیفان 820 اشاره کرد.
از میان این محصولات لیفان 620 از جمله خودروهایی بود که تا حد زیادی به رقابت با پژو پارس پرداخت و در انتها نیز توانست از میزان فروش چشمگیر آن بکاهد و به آمار فروش اقساطی لیفان بیفزاید، لیفانX60 اما نمونه محصول شاسی بلند این شرکت است که با توجه به تب داغ بازار خودروهای شاسی بلند در ایران توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. در ادامه به بررسی مشخصات این خودروی محبوب می پردازیم.

مزایای لیفان X60

لیفان X60 از پرفروش ترین محصولات لیفان می باشد، از این خودرو در سال 2010، پنج سال پس از معرفی اولین خوروی لیفان در شانگهای چین رونمایی شد. طی دسته بندی انجام شده لیفان X60 متعلق به دسته D مربوط به شاسی بلندهای شهری می باشد و تا به امروز چند بار زیر تیغ جراحی طراحان رفته و نسخه های فیس لیفت مختلفی از آن ارائه شده است.
از جمله مزایای این خودرو می توان به عنوان اولین مورد به طراحی به روز لیفان X60 اشاره کرد. طراحی این خودرو گرچه کپی برداری شده است و منحصر یه فرد نمی باشد اما به هر حال توانسته نظر خریداران را جلب نماید و با کمک خطوط حجم دهنده نمای عضلانی را از چهره ی خود به نمایش بگذارد. مورد دیگر اینکه پس از خرید این خودرو با خدمات پس از فروش مشکلی نخواهید داشت و به لطف رسیدگی مناسب به راحتی می توانید خدمات متناسب با نیازهایتان را جامع و کامل دریافت کنید، تمامی خریداران این خودرو از خدمات پس از فروش لیفان X60 اعلام رضایت کرده بودند.
مورد دیگر که چند سال بعد از ورود لیفان جذابیت آن را افزایش داد، استفاده از گیربکس CVT برای نمونه اتوماتیک این خودرو بود. این گیربکس از کشور بلژیک به دست چینی ها رسید و قابلیت استفاده به صورت دستی را نیز دارد.
در کنار تمامی این مزایا پس از اتمام فروش اقساطی لیفان X60 و گرفتن بازخوردهای واقع گرایانه مشخص شد خریداران از سواری خشک خودرو و استهلاک بالای لیفان شکایت داشتند اما باز هم این موضوعات از میزان فروش لیفان کم نکرد و با توجه به قیمت مناسب آن نسبت به یک خودروی شاسی بلند هم چنان در سری خودروهایی با فروش بالا باقی ماند.