تویوتا پریوس 2017 و هیوندای النترا 2017 دو مورد از خودروهای وارداتی موفق در کشور هستند و همچنین علاوه بر عرصه بین الملل، در بازارهای داخلی نیز به فروش و رضایت موفقی در بین خریداران رسیده اند. هر دو خودرو در کلاس سدان یا صندوق دار هستند و دارای سطح رضایت نزدیکی در کیفیت سواری، طراحی، امکانات و آپشن های رفاهی، ویژگی های فنی و زیبایی در طراحی هستند. در ادامه با بررسی تخصصی و کامل مقایسه تویوتا پریوس 2017 و هیوندای النترا 2017 با ما همراه باشید.

 

نقد فنی و تخصصی هیوندای النترا 2017

هیوندای النترا یک خودرو سدان با اندازه ای متوسط و روبه کوچک است و در طراحی ها و به روزرسانی های اخیر خود تلاش های بسیار موفقی داشته است. با بروز رسانی های انجام شده برروی نسل های جدید هیوندا النترا، خودرویی اسپرت تر و پیشرفته تر از نسل های قبلی به وجود آمده است و نمونه بسیار موفقی در بین محصولات گروه خودروسازی هیونداست.

هیوندای النترا را باید یک خودروی لوکس بدانیم؛ چراکه در طراحی آن از ویژگی های خاص و مواد مناسبی استفاده شده است. یکی از دلایلی موفقیت و فروش خوب هیوندای النترا طراحی جذاب و خاص آن است که بخصوص در مدل های بعدی آن علاوه بر زیبایی کلی طراحی؛ چراغ های جلویی و جلو پنجره های آن نیز سبکی جدید به خود گرفتند و طراحی خودرو در سبکی آیرودینامیک تر پیش رفته است.

 

 

هیوندای النترا 2017

 

هیوندای الانترا علاوه بر زیبایی های طراحی خود؛ دارای آپشن های بسیاری مناسبی نیز هست که به خوبی در روند استقبال و فروش این خودرو اثرگذار بوده است؛بطوریکه می توانیم در نقدی منصفانه هیوندای النترا را یکی از محبوب ترین خودروهای وارداتی معرفی کنیم.

طراحی داخلی کابین خودرو نیز بسیار مخاطب پسند و زیباست که دارای کیفیت مناسبی هم دارد. در نسل جدید هیوندای النترا تغییرات نسبتا زیادی صورت گرفته؛که می توانیم به اصلاح فرم اتاق و بازطراحی فضای کابین اشاره کنیم. با اینکه هیوندای النترا خودرو نسبتا کوچکی است اما طراحی فضای آن به گونه ای مورد بررسی قرار گرفته تا این سدان2 لیتری را تبدیل به خودرویی جادار و نسبتا خانوادگی کند.

در طراحی داشبورد و فضای داخلی نمونه های جدید این سدان کره ای، هدف دسترسی راحت سرنشینان به امکانات موجود در خودرو بوده است.

در بخش موتوری نیز النترا دارای پیشرفت های خوبی بوده است و دیگر ضعف هایی که در نمونه های اولیه خود داشت را ندارد. هیوندای النترا دارای یک پیشرانه 2 لیتری است که حداکثر توان خروجی آن نیز 147 اسب بخار بوده و 184 نیوتن بر متر گشتاور تولیدی را به چرخ های جلویی منتقل می کند. جعبه دنده استفاده شده برروی خودرو نیز از نوع 6 سرعته و اتوماتیک تیپ ترونیک است. موتور خودرو با توجه به وزن کلی آن دارای بازدهی خوبی است و سواری مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد.

 

نقد فنی و تخصصی هیوندای النترا 2017

 

هیوندا النترا در نمونه های قبلی خود دارای سیستم تعلیق با کیفیتی نبود و ضربات زیادی به خودرو منتقل میشد. اما در نمونه های جدید سیستم تعلیق خودرو بهبود های بسیاری دارد و سواری خودرو براساس تجربه کاربران بسیار مناسب تر از گذشته است.

دو مورد از ویژگی هایی که هیوندای النترا در مقایسه با خودروهای هم رده خود دارد یکی طراحی زیبای آن و دیگری ترمز های مناسب و عملکرد خوب آنهاست. بطور کلی باید هیوندای النترا را ماشینی زیبا با نکات مثبت فراوان بدانیم که قیمت مناسبی هم دارد. از دیگر ویژگی های آن نیز باید به کیفیت ساخت، مصرف سوخت مناسب و ویژگی های فنی خوب آن اشاره کنیم.

 

تویوتا پریوس 2017

تویوتا پریوس را باید به عنوان یک خودروی متفاوت و زیبا در بین خودروهای هم رده خود معرفی کنیم. تویوتا پریوس در ظاهر جدید خود بسیار جذاب و متفاوت تولید شده و کیفیت مناسبی هم در تولید دارد. با چنین ویژگی هایی؛ پریوس در دسته سدان ها فروش موفقی در بازارهای داخلی برای خود به دست آورده است.

پریوس ماشینی کم استهلاک و با عمری طولانی است و در واقع تویوتا پریوس 2017؛ هم در ظاهر و هم در باطنش طراحی و تولید بسیار خوبی دارد. در طراحی بیرونی این سدان چند ملیتی؛ استفاده از زوایای تند و تیز به تکرار دیده می شود و چراغ های جلویی و عقبی خودرو نیز نمای بسیار خوبی از اسپرت بودن را برای خودرو به وجود آورده اند.

 

نقد فنی و تخصصی تویوتا پریوس 2017

 

هماهنگی کلی در طراحی داخلی و خارجی خودرو دارای هماهنگی بسیار مناسبی است و همین موضوع از جمله عوامل اثرگذار در موفقیت تویوتا پریوس است. در کابین خودرو و طراحی داخلی آن نیز؛ استفاده از مواد مناسب و با کیفیت به خوبی مشخص است و ارگونومی مناسبی در طراحی کلی خودرو به چشم می خورد.

سرنشینان در خودرو می توانند از بهترین و بیشترین فضای ممکن استفاده کنند و راحتی سرنشین در داخل کابین یکی از نکات مورد توجه مهندسین و طراحان تویوتا پریوس بوده. کلیدها و امکانات موجود در خودرو نیز در بهترین وضعیت خود قرار گرفته اند تا استفاده از آنها برای کاربران به ساده ترین روش ممکن مهیا باشد.

 

 

تویوتا پریوس 2017

 

تویویتا پریوس علاوه بر موارد گفته شده در بحث ویژگی های ایمنی و آپشن های خودرو نیز به خوبی عمل کرده و توانسته است رضایت کاربران را در این بخش نیز به خوبی جلب کند. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه تویوتا پریوس کیفیت مناسب خودرو در مونتاژ آن است تا خودرو را در وضعیتی مناسب قرار داده و در اختیار خریداران بگذارد.

در بحث فنی و موتوری نیز تویوتا پریوس دارای یک موتور 1800 سی سی است که توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت دارد و نیروی تولیدی موتور بنزینی، در کنار موتور برقی اش به 121  بخار می رسد و گشتاوری 141 نیوتن بر متر را برای چرخ های جلویی فراهم می کند.

ویژگی های طراحی و کاربر پسند بودن خودرو در کابین داخلی نیز به خوبی رعایت شده است و در نقدی منصفانه باید گفت تویوتا پریوش و هیوندا النترا هر دو در سطح بالایی قرار دارند و به لحاظ کیفیت به ندرت با یکدیگر متفاوت اند.