شرکت رنو یکی از پیش تازان عرصه خودروسازی دنیاست و برای سال 2019 قصد دارد تا مدل کاجار را با قیس لیفت جدیدی به بازار عرضه کند. رنو کاجار 2019 با فیس لیفت جدید خود دارای همان قدرت قبلی و حتی کمی بیشتر خواهد بود. طی این فیس‌لیفت در نمای جلو و عقب کاجار تغییراتی جزئی انجام گرفته که شامل جلوپنجرهٔ عریض‌تر با تریم کرومی و سپرهای جدید می‌شود. علاوه بر این، گرافیک داخلی چراغ‌های جلو هم بروز شده است اما هنوز هم درون آن‌ها طرح C شکل که امضای رنو در همهٔ محصولاتش است، دیده می‌شود.

 

مشخصات فنی رنو کاجار 2019

رنو کارجار 2019 با حجم موتوری 1.3 لیتری وارد بازار خواهد بود. این موتور چهار سیلندر از نوع موتورهای توربوشارژ است و با همکاری دایملر توسعه پیدا کرده است. موتور مذکور در مدل های سنیک، کپچر و مگان هم حضور دارد و دو سطح قدرت 140 و 160 اسب بخار را به چرخ ها تحویل می دهد.

این خودرو در دو نوع دستی و اتوماتیک برای تحویل نیروی تولیدی به چرخ ها، تولید شده است.  این موتور به خاطر برخورداری از فیلتر ذرات بنزین، امکان کاهش تولید دی‌اکسید کربن را هم به وجود خواهد آورد. علاوه بر ارائهٔ این موتور جدید، پیشرانهٔ 1.5 لیتری دیزلی قبلی کاجار نیز بروز شده که این به‌روزرسانی افزایش خروجی آن به 115 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را به دست داده است.

 

رنو کاجار 2019

 

همین‌طور کاهش تولید آلایندگی نیز در این بروز رسانی همراه بوده است. این موتور فعلاً تنها با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود اما در آینده یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک را هم برای آن ارائه خواهد شد. یک موتور 1.7 لیتری دیگر نیز برای مدل های مختلف رنو کاجار در نظر گرفته شده است. قدرت آن با 20 اسب بخار افزایش به 150 اسب بخار رسیده است. همچنین گشتاور آن نیز به 340 نیوتن متر افزایش یافته است.

رنو کاجار 2019 در این مدل دارای یک گیربکس 6 سرعته خواهد بودکه از نوع دستی است و نمونه‌های چهارچرخ محرک کاجار از سه حالت رانندگی مختلف به نام‌های 2WD، Auto و Lock برخوردار خواهند بود.

 

طراحی بدنه رنو کاجار 2019

رنو کاجار در مدل 2019 خود دارای دو نسخه خاص به نام های Black Edition و Wave خواهد بود. نسخه Wave رنو کاجار در تعدادی محدود و فقط برای فرانسه تولید می شود.این مدل که بر اساس تیپ Life ساخته شده، در بیرون از تریم کرومی در قسمت‌هایی چون ریل‌های روی سقف به همراه رینگ‌های 19 اینچی با طرح الماس مانند برخوردار است. در داخل این نسخهٔ ویژه هم تهویهٔ مطبوع دو منطقه‌ای و تودوزی ویژه‌ای ارائه شده است. رنو کاجار 2019 برای اولین بار در نمایشگاه پاریس به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 

مشخصات ظاهری رنو کاجار 2019

 

 

رنو کاجار در نسخه Black Edition خود که بالاترین نسخه خود خواهد بود دارای رنگی متضاد با بدنه و قاب آینه های جانبی است. همچنین پلیت های محافظ جلو و عقب با رینگ هایی 19 اینچی همراه خواهد بود. در داخل خودرو هم تودوزی آلکانترا و پوشش مشکی‌رنگ برای سقف استفاده شده است.

مشخصات کابین و نمای داخلی

در طراحی صندلی های رنو کاجار 2019 طراحی مد نظر قرار داده شده است تا سرنشین بیشترین میزان آسودگی را در خودرو تجربه کند و در سفر های طولانی خسته نشوند. دیگر تغییرات و به‌روزرسانی‌های داخلی کاجار 2019 نیز شامل دریچه‌های تهویهٔ عقب جدید، دو سوکت USB برای سرنشینان عقب، گزینه‌های تودوزی جدید با دوخت برجسته و نمای سه‌بعدی و… می‌شود.

 

مشخصات فنی رنو کاجار 2019

 

در طراحی داخلی و کابین خودرو همچنین از یک صفحه نمایش 7 اینچی جدید نیز برای نمایش اطلاعات خودرو استفاده شده است. در این صفحه نمایش 7 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی R-Link 2 نیز ارائه شده است. همچنین در طراحی داخلی رنو کاجار 2019 بخش کنترل سیستم تهویه هوا نیز دارای تغییرات چشمگیری است.

در اطراف دریچه‌های تهویه، کنسول مرکزی و دستگیرهٔ درها تریم کروم ساتن کار شده و درب راننده هم به کنترلرهای جدیدی برای پنجره‌ها و آینه‌ها مجهز شده است. در این رنوی جدید چراغ های مه شکن و از نوع LED به کار رفته است و البته مه شکن عقب نیز باری خودرو تعبیه شده است. از دیگر آپیش های موجود برای این خودرو تهیه رینگ با اندازه های 17 و 19 اینچی است و در تیپ های بالاتر آن از آنتن های کوسه ای نیز استفاده شده است.

گالری تصاویر رنو کاجار 2019