خودروهای خاص تولید شده توسط شرکت فرانسوی دی اس، در نهایت ظرافت و استفاده از طراحی فرانسوی به عرضه می رسند.این خودرو ها با ویژگی های مدرن علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده اند. این خودروها تلفیقی از تلاش مهندسانی کارآمد و طراحانی که پایبند به اصول طراحی فرانسوی هستند می باشند. یکی از محصولات این برند که جزو اولین نمونه های تولیدی محسوب می شود دی اس 5 است.  عرضه این خودرو در ایران توسط شرکت آرین موتور صورت می گیرد. به علاوه امکان خرید این خودروی متفاوت به صورت فروش اقساطی دی اس 5 وجود دارد. بدین شکل طرفداران آن می توانند به راحتی صاحب خودروی مورد علاقه شان شوند.

این خودرو با ابعاد به نسبت بزرگ و طراحی خاص بدنه قابل مقایسه با دیگر خودروهای بازار نیست.  رقابت با دی اس 5 به دلیل ایده خلاقانه ای که در آن به کار رفته به سختی امکان پذیر است. در نگاه اول خودرویی کشیده را می بینیم که در اصل یک خودروی خانوادگی در سایز متوسط محسوب می شود. فاصله محوری مناسب خودرو فضای خوبی را خصوصأ در قسمت پا برای سرنشینان عقب فراهم می کند. دی اس 5 را نمی توان شبیه به هیچ خودروی دیگری در ایران دانست و طراحی کاملأ متفاوتی را در این مدل شاهد هستیم. در سال 2011 عنوان خودروی خانوادگی سال توسط مجله تاپ گیر برای این خودرو در نظر گرفته شد. طراحی در آن به گونه ای است که در ذهن نقش می بندد اما به طور کامل نمی توان آن را خودرویی با طراحی جدید دانست.

در جای جای بدنه از قطعات کرومی استفاده شده که با نو آوری همراه بوده و حسی مدرن و لوکس به آن می بخشد. به عنوان مثال در قسمت جلوی خودرو خط کرومی از چراغ ها به صورت زاویه دار به سمت شیشه جلو کشیده می شود. در نمای جانبی قطعه کرومی در پایین درب ها به شکل خطی ممتد دیده می شود. نمای پشتی با ترکیب چراغ های مدور و بزرگ، دو خروجی اگزوز و شیشه کوچک با ارتفاع کم حس خودرویی اسپرت را منتقل می کند. به طور کل طراحی منحصر به فرد دی اس 5 و تمایزی که از این لحاظ با دیگر خودروهای بازار دارد، خریداران بسیاری را به خود جلب می کند.

کیفیت تجهیزات در فضای داخلی دی اس 5

در فضای داخلی وجود ادوات کاربردی با آرگونومی مناسب و هم چنین داشبورد از جنس نرم نشان دهنده یک خودروی لوکس است. داشبورد و قسمت پشت آمپر از طراحی متفاوت و پیشرفته ای برخوردار است که در همان نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب می کند. صندلی های چرمی از چنان کیفیتی برخوردار است که با خودروهای ساخت ایتالیا قابل قیاس است. همچنین تمامی اجزاء داخلی کیفیت عالی و بی نقصی دارند. فاصله محوری به گونه ای است که با وجود شیب در سقف هم چنان فضای کافی برای سر سرنشینان حتی در ردیف عقب وجود دارد. تجهیزاتی که در DS 5 به کار رفته شامل: استارت دکمه ای و سامانه وررود بدون کلید، دوربین دید به عقب، سیستم فاصله سنج، سانروف، سقف پانوراما، کروز کنترل، سامانه هشدار نقطه کور، سیستم کمکی در سر بالایی، صندلی برقی حافظه دار، تهویه مطبوع خودکار و کیسه های هوا می باشد.

پیشرانه ای که در این خودرو به کار رفته توربو 1.6 لیتری چهار سیلندری می باشد. این پیشرانه توانی معادل 165 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر را به تولید می رساند. نیروی ایجاد شده توسط این موتور به وسیله گیربکس شش سرعته اتوماتیک عملکرد انتقال نیرو به چرخ های جلو را تکمیل می کند. سیستم تعلیق مورد استفاده برای چرخ های جلو مک فرسون بوده و برای چرخ های عقب مولتی لینک می باشد. در نهایت باعث می شود تا هندلینگ بهتری به نسبت خودروهای تولید شده در فرانسه در آن صورت گیرد. فرمان هیدرولیکی در این خودرو راحتی بیشتر و حس بهتری را به راننده منتقل می کند. اگر مایل به خرید به صورت فروش اقساطی خودرو دی اس 5 هستید، به هیچ عنوان در انتخاب خود شک نکنید زیرا با خودرویی جذاب با موتوری به نسبت خوب مواجه هستید.