پیوند خانوادگی میان هر دو خودرو در حدی نزدیک است که در ابتدا تصور می شود شاید میان این دو محصول به هیچ عنوان رقابتی وجود نداشته باشد اما با توجه به شرایطی که در بازار برایشان رقم خورد ساندرو و تندر روبروی هم قرار گرفتند و به اجبار باید دست یک برنده بالا می رفت. در این مقاله مقایسه ای میان ساندرو، تازه وارد خانواده رنو و تندر 90 خودرویی با سابقه و جا افتاده در این گروه خواهیم داشت. دو خودرویی که مانند دو شکارچی گشنه از هم فاصله گرفته اند و فعلا با خشم به یکدیگر نگاه می کنند. بازاری که مدت هاست با رکود دست و پنجه نرم می کند آنها را مجبور کرده تا از برگ های برنده ی خود در مقابل یکدیگر استفاده کنند و مشتریانی برای خود دست و پا کنند.
این دو محصول دقیقا دو مورد از تنها گزینه های غیر چینی هستند که خریدشان حدود 50 میلیون هزینه می برد و دارای دنده اتوماتیک می باشند. در صورتی که قصد خرید خودرویی دارید که شما را از تعویض دستی دنده بی نیاز کند، رنج قیمتی مناسبی داشته باشد و در عین حال از خودروهای چینی خوشتان نمی آید این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده است.

مشخصات ظاهری ساندرو در مقابل تندر 90

اگر بخواهیم سخت گیرانه و به دور از احساس قضاوت کنیم باید بگوییم ساندرو طراحی شد تا کارشناسان رنو ثابت کنند خودرویی زشت تر از تندر 90 وجود ندارد و آن طراحی تنها نمونه ی بدون جذابیت از سری کارهایشان بوده است. با این اوصاف تندر 90 اما نا امید نشد و میدان را ترک نکرد تا بتواند با تکیه بر دیگر ویژگی های مثبتی که دارد خودش را بالاتر بکشد. تندر به همه اثبات کرده بود که از نظر فنی خودرویی قابل اعتماد می باشد و به همین دلیل دیگر نگرانی برای ظاهر خود نداشت زیرا می دانست هر کس که خواهان سیستم فنی خوب باشد و اولویتش برای خرید کارکرد بی نقص و کیفیت بالا باشد، مطمئنا او را انتخاب خواهد کرد.
تندر 90 در حدود 4250 میلیمتر طول دارد و عرضش به 1740 میلیمتر می رسد. ارتفاع این خودرو بر روی سایت رسمی ایران خودرو 1525 میلیمتر ذکر شده است و گفته می شود وزن این خودرو نیز 1155 کیلوگرم می باشد؛ در مقابل ساندرو طویل تر است و 5020 میلیمتر طول دارد، عرض آن نیز بدون اینکه آینه ها را در نظر بگیریم 1746 میلیمتر می باشد.لازم به ذکر است که وزن ساندرو در سایت سایپا 1146 کیلوگرم قید شده است.

مقایسه توانایی موتور و سرعت
ساندرو اتومات از گیربکسی چهار سرعته بهره می برد و مجهز به موتور خطی از نوع K4MC6 می باشد. موتور این خودرو دارای چهار سیلندر و 16 سوپاپ است، این پیشرانه حجمی برابر با 1598 سی سی دارد که با ارفاق می توان آن را 1600 سی سی در نظر گرفت. بد نیست بدانید ساندرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را نیز توانسته کسب کند و حداکثر قدرت موتورش برابر با 105 اسب بخار است که در دور موتور 5750 ارائه می شود.

حال اگر بخواهیم نگاهی به زیر در موتور تندر 90 بیندازیم متوجه می شویم موتور مشابه با K4M دقیقا با همان حجم بر روی این خودرو قرار گرفته است و در ادامه دقیقا باید منتظر همان ویژگی های فنی ساندرو در تندر باشیم! 105 اسب بخار در دور 5750 ، استاندارد آلایندگی یورو 4 و گیربکس اتوماتیک چهار سرعته. این مشخصات یعنی اینکه در بخش فنی با وضعیت کاملا برابر روبرو هستیم. در مورد سرعت نیز واضح است که با خودروهای رالی و مسابقه ای روبرو نیستیم. ساندرو در 11.5 ثانیه خودش را به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رساند و در ادامه با فشار دادن پدال گاز می توانید تا 170 کیلومتر بر ساعت برانید، تندر نیز تقریبا مشابه با ساندرو برای رسیدن به عدد صد 11.7 ثانیه زمان لازم دارد و تا سرعت 175 کیلومتر بر ساعت می تواند پیش برود. نتیجه ای که می توانیم از این بخش بگیریم این است که ساندرو با وزن کمتر در مقایسه با تندر چابک تر است اما تندر در سرعت های بالا از چسبندگی بیشتری برخوردار است.
بعد از مقایسه میان جنبه های مختلف این خودرو بد نیست به سراغ استقبال مردم از این خودرو ها و محبوبیت آنها در میان اقشار مختلف برویم. در این مورد باید گفت فروش اقساطی رنو ساندرو اتوماتیک با استقبال پرشورتری مواجه شد و در زمان فروش اقساطی رنو طی دوره های قبل این افتخار نصیب تندر 90 شده بود. ساندرو اتومات خودرویی زیباتر با همان مشخصات فنی تندر 90 می باشد که با تکیه بر چهره ی به روزتر در حال حاضر بیشتر روی بورس می باشد.