ترافیک های گاه و بیگاه حال تبدیل به ترافیک های دائمی شده اند، روبرو شدن با ترافیک سنگین آن هم با دنده ی معمولی کار چندان ساده ای نیست و مستلزم تعویض دنده و نگه داری کلاچ به مدت طولانی می باشد. به همین دلیل در میان رانندگان استفاده از خودروهایی با دنده اتوماتیک به جای دنده معمولی یک آپشن برای رانندگی راحت تر محسوب می شود.روبرو شدن با ترافیک های طولانی آن هم بعد از تعطیل شدن از کار نتیجه ای جز کاهش تمرکز افراد و خستگی مفرط به همراه ندارد. تمامی این شرایط باعث شده اند تا تب داغی میان خریداران خودرو برای خرید خودروهای دنده اتومات به وجود بیاید و بازار این خودروها به شدت شلوغ شود. خودروهای دنده اتومات طبیعتا قیمت بالاتری دارند که به واسطه ی وارداتی بودنشان منطقی به نظر می آید، اما در این میان خودروهایی در رنج قیمت 50 میلیون نیز وجود دارند که برای خرید اقتصادی تر هستند. با توجه به همین موضوع شرایط فروش اقساطی تندر 90 پلاس در یک برهه ی زمانی با فروش اقساطی 207 اتومات رقابت می کرد. بازار خودروی ایران همواره در حال تغییر است اما برای کسانی که با بودجه ی محدود قصد خرید خودرو دارند گزینه های زیادی وجود ندارد و محبوب تریت انتخاب ها دو خودرویی می باشند که در این مقاله بررسی می شوند.

رقابت تندر 90 اتوماتیک با 207

در صورتی که به قصد خرید به 207 و تندر نگاه کنید پارامترهای زیادی در ذهنتان نقش می بندد و شاید نتوانید انتخاب سریعی داشته باشید. 207 خودرویی از نسل 206 محبوب می باشد و مورد پسند اکثر خانواده ها علی الخصوص جوانان است. همین موضوع کافی است تا ایران خودرو برای به روز نگه داشتن محصول محبوب خود دست به تولید خودرویی بزند که مدل فیس لیفت شده ی 206 می باشد. تغییراتی که در این خودرو اعمال شده است روح تازه ای به کالبد 207 دمیده است و برای هر فردی احساس روبرو شدن با خودرویی به روز را به وجود می آورد، همین موضوع باعث می شود تا تفاوت قیمتی این خودرو با نمونه ی قبلی منطقی به نظر بیاید.

207 خودروی لوکس محسوب می شود که به صورت استاندارد از پیشرانه ای قوی برخوردار است و توانای تولید قدرتی حداکثری برابر با 110 اسب بخار را دارد. گشتاور این خودرو 142 نیوتن متر می باشد و توانایی حرکتی خوبی را برایش در این بازه ی قیمتی رقم زده است. بهترین کار برای تکمیل جنبه های لوکس این خودرو انتخاب مدل اتومات 207 است تا خودرویی که انتخاب می کنید نسبت به قیمتش ارزش خرید بالایی داشته باشد.

گیربکس چهار دنده ی 207 ضمن اینکه مجهز به حالت اسپرت نیز می باشد، امکان تعویض دستی دنده را برای شما مهیا می کند تا حتی در سبقت گیری ها و سربالایی ها بتواند تجربه ی کاربری خوبی را برای شما فراهم کند. بسیاری از رانندگان علاقه دارند تا در سربالایی ها خودشان کنترل خودرو را به دست بگیرند تا 207 قوی تر و سریع تر مسیر شیب دار را بپیماید، اگرچه این خودرو با توجه به داشتن حالت اسپرت و وزن کمتر از یک تن در حالت اتومات نیز چابکی خود را از دست نمی دهد و خودروی سنگین و کم نفسی نیست.

کنترل 207 درست مانند 206 است و در دورهای شدید و گردش های تند باید ملاحظه ی ابعاد و کلاس خودرو را بکنید. در حال حاضر تولید این خودرو متوقف شده است و تنها امکان دسترسی به مدل های کارکرده ی آن برای خریداران وجود دارد تا بسته به تمیزی و میزان کارکرد خودرو بتوان آن ر با قیمتی در حدود 46 میلیون تومان خرید. بسیاری از افراد با احتیاط به سمت خودروهای گیربکس اتومات می روند اما این نگرانی منطقی نیست زیرا ایران خودرو دارای یکی از مراکز تخصصی تعميرات گيربكس در شبكه تعميرگاه‌هاي خود می باشد و بهترین خدمات گیربکس خودکار درخاورمیانه را ارائه می دهد!

بررسی تندر 90 اتومات

کلاس تندر 90 عملا با 207 متفاوت است اما به لحاظ محدوده قیمتی در رنج مشابه با یکدیگر هستند و مشخصات فنی شان شباهت بسیاری به یکدیگر دارد. از مزایای تندر 90 می توان به کیفیت ساخت خوب، دوام قطعات و بخش فنی هماهنگ و سرحال اشاره کرد. بسیاری از افراد علت خرید خودرو را کیفیت بالای ساخت بدنه و قطعات می دانند و در جواب به این سوال که این موضوع را از کجا متوجه شده اند به تجربه ی دیگر رانندگان این خودرو اشاره می کنند. کیفیت بخش فنی تندر 90 به حدی بالاست که ظاهر ساده ی خودرو را بری خریداران توجیه می کند و به طور کلی تندر 90 را در میان خودروهای متوسطی قرار داده است که خرید و فروش خوبی را از آن خود کرده است.

در پایان مقایسه باید به این نکته اشاره کنیم که اگر خانواده ای با جمعیت بیش از 4 نفر هستید و در طول سال با خودروی خود به مسافرت می روید تندر 90 بی شک انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود تا علاوه بر خصوصیات فنی خوب از حجم بالای صندوق عقب نیز بهره ببرید. در طرف دیگر اگر از خودروی خود در سطح شهر بیشترین استفاده را دارید و خانواده ای 2 یا 3 نفره هستید 207 آی برای شما مناسب تر است و می تواید در کنار مشخصات فنی قابل قبول از زیبایی 207 نیز بی نصیب نمانید.

نکته ی دیگر اینکه با استفاده از شرایط فروش اقساطی رنو و خرید تندر 90 از دو سال گارانتی برخوردارید اما برای خرید 207 با مدل های کارکرده روبرو هستید که برای انتخاب از میان آنها باید حساسیت زیادی به خرج دهید.