سری X بی ام و نماینده خودروهای شاسی بلند و کراس اور این کمپانی است. در ایران نیز خودروهای سری X فروش خوبی داشته و بخش قابل توجهی از بازار این سگمنت را در اختیار دارند. زبان طراحی اتوموبیل های سری X بی ام و تقریبا مشابه است. برای مثال در نسل جدید خودروهای X4 و یا X1 شما طراحی ظاهری نسبتا مشابهی را شاهد هستید. البته که X6 به عنوان یکی از گرانترین های این سری همیشه ظاهری متفاوت تر از برادران خود داشته است. هم اکنون بی ام و با معرفی خودروی X7 خود مجددا توجه همگان را به سوی خود جلب کرده. اتوموبیلی که چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ فنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. همه این ها باعث شد تا در این مقاله این خودرو را هدف قرار داده و آن را از جهت های مختلف بررسی نمائیم.

بی ام و X7 توانست در رونمایی و نمایش محصولات جدید که در لس آنجلس برگزار شد بهترین تصویر از خودرو سازی لوکس در حال حاضر را ارائه بدهد. چیزی که به هیچ عنوان پیش بینی نمی شد این بود که مدل شاسی بلند در برند بی ام و روزی جزو لوکس ترین ها باشد. و کارخانه مورد نظر بتواند با این سرعت باور نکردنی مسیر خود را به سمت خودروهای الکتریکی طی کند. اما این بار هم به دلیل این که خودروهای شاسی بلند روی بورس هستند و طرفدارن زیادی را از آن خود کرده اند این مسیر زودتر طی شده است. از رقیبان پرو پا قرص بی ام و X7 می توان به کادیلاک اسکالید، مرسدس بنز GLS و رنجروور اشاره کرد که با تولید این خودرو جنگی بین این رقبا به راه می افتد. این کانسپت جذاب برند بی ام و از طراحی متفاوتی برخوردار است که از برجسته ترین این ویژگی های متفاوت می توان به جلو پنجره کرومی به شکل کلیه که با ابعاد بسیار بزرگتر از مدل های قبلی ارائه می شود اشاره کرد.

خصوصیات ظاهری بی ام و X7

بزرگی این جلو پنجره به اندازه ای است که می توان آن را با جلو پنجره کادیلاک اسکالید در یک رده قرار داد. در نمای رو به رو باریکی چراغ جلو، کاربرد دقیق و مناسب تریم فلزی و ورودی های هوای عمودی از نمونه ویژگی های جسورانه ای است که در این خودرو دیده می شود. در نمای جانبی بی ام و کانسپت X7 وجود محلی برای شارژ الکتریکی بر روی گلگیر جلو و دستگیره هایی از جنس کروم بر روی درها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. وجود رینگ‌های آلیاژی عظیم الجثه و سقف شیشه‌ای پانوراما نیز در نمای جانبی قابل مشاهده است. در نمای پشتی ورودی های عمودی هوا درست مانند چیزی که در قسمت جلو وجود دارد به کار رفته است. چراغ‌های عقب باریک هستند و از اتصال جاب توجهی برخوردار هستند.

با ورود به فضای داخلی و کابین بی ام و X7 متوجه تفاوت در رویکرد طراحی آن خواهیم شد و از این لحاظ بسیار ظریف تر و لوکس تر از قبل به نظر می رسد. تودوزی هایی از جنس چرم با دو رنگ زیبا و تریم چوبی در بعضی جاها به این کراس اوور لوکس حس و حالی جدید و مدرن بخشیده است. تکنولوژی به کار رفته در این خودرو که شامل به کارگیری صفحه آمپر دیجیتال، غربیلک فرمان و صفحه نمایشی بزرگ برای سیستم سرگرمی-اطلاعاتی iDrive می شود توسط سازنده آلمانی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر هنوز مشخصات قطعی و جزئیات بی ام وX7  اعلام نشده اما ادعایی در این قالب وجود دارد که این خودروی کانسپت از قوای محرکه هیدروژنی برخوردار می باشد. اما در بررسی های ظاهری مشخص شده که این ادعا اشتباه است. این احتمال می رود که این خودرو مجهز به قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی سدانی باشد که از پیشرانه چهار سیلندری توربو بهره می برد و از پکیج باطری‌های لیتیوم یون 9.2 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی برخوردار است.

نسخه تولیدی در نظر گرفته شده برای بی ام و X7 قابل عرضه در سه پیشرانه مختلف هستند. این پیشرانه شامل نمونه‌های 3 لیتری با وجود شش سیلندر خطی توئین‌پاور می باشد. این موتور توان 340 اسب بخار با حجم 4.4 لیتر را تولید می کند. در مورد جزئیات رسمی این کانسپت فوق العاده در آینده ای نه چندان دور اطلاعاتی داده خواهد شد و فروش اقساطی خودرو بی ام و X7 با شرایط عالی در سپند خودرو انجام خواهد شد. در این خودرو امکان استفاده بزرگسالان از ردیف سوم وجود دارد. از ویژگی های منحصر به فرد بی ام و X7 می توان سیستم تهویه مطبوع 5 ناحیه ای را نام برد.