با وجود منع ورود خودروهای لوکس به ایران، خودروهای جدید با موتورهای توربو هم چنان راه خود را باز نگه داشته و از عملکرد مناسبی برخوردار هستند. آلفارومئو یکی از این خودروها می باشد که توانسته خودروسازان دیگر را پشت سر بگذارد و با موتوری پیشرفته، جزو سریع ترین خودروهای جهان به حساب بیاید. با این که اداره استاندارد سخت گیرانه اجازه ورود خودروهایی در این رده را می دهد، آلفارومئو توانسته به کشور ورود پیدا کند. حال به بررسی این خودروی سریع و جذاب می پردازیم. خودرویی که با تمام امکاناتی که داشت نتوانست فروش زیادی را به خود اختصاص دهد. اما این امکان وجود دارد که در مدل جدید با وجود فروش اقساطی آلفارومئو 4C  مقدار فروش بیشتری را داشته باشیم.

خودرو آلفارومئو 4C مدل 2018 که در کلاس بدنه کوپه اسپرت قرار دارد با وزن کم و موتوری پر قدرت عرضه خواهد شد. قبل از این مدل جولیتا و میتو به کشور راه پیدا کردند و راه ورود این مدل را نیز فراهم کردند. این خودرو بر روی پلت فرم نمونه ای مفهومی در کارخانه مازراتی ساخته و تولید شد. در هر دوره آلفارومئو با تغییرات اندکی روانه بازار می شود. در مدل 2018 این تغییرات بر روی فرمان و سیستم تعلیق انجام می گیرد و به نظر می رسد با پیشرانه ای جدید به عرضه برسد. سقفی از جنس فیبر کربن، خروجی اگزوز با طرح جدید و رینگ های به روز شده از تغییرات ایجاد شده در نسخه اخیر هستند.

در واقع آلفارومئو 4C پرچمدار نسل جدید محصولات این شرکت به حساب می آید که طرفداران بیشتری را نیز به سمت خود کشانده است. خودرویی سوپر کوپه با اندازه ای کوچک، افراد زیادی را به خود جلب می کند. طراحی بدنه این خودرو با وجود تهاجمی بودن بسیار جذاب و زیبا بوده و موتوری را با عملکرد بسیار قوی و حجم کم ارائه می دهد. فیبر کربن به کار رفته در بدنه باعث شده وزن آن به مقدار زیادی پایین بیاید و با خودروهای مسابقه و ابر خوردوها در یک رده قرار گیرد. از ایراداتی که به آلفارومئو 4C وارد می آید، رانندگی خشن و نبود فضای زیاد برای کابین و بار می باشد که به نسبت مورد مصرف این خودرو موضوع خیلی مهمیبه شمار نمی آید.

پیشرانه پر قدرت آلفارومئو 4C مدل 2018

پیشرانه مورد استفاده در آلفارومئو 4C مدل 2018 موتوری با حجم ۱.۷۵ لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپه می باشد. حجم دقیق محاسبه شده برای این موتور ۱.۷۴۲ سی سی بوده و به سیستم توربوشارژری مجهز بوده که با بلوک سیلندر و جنس آلومینیوم ساخته شده است. توان ۲۳۷ اسب بخار در دور موتور ۶.۰۰۰ در دقیقه و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر در دور موتور ۲.۲۰۰ در دقیقه توسط این موتور تولید می شود و این مقدار آن را به خودرویی با توانایی بالا و پر قدرت تبدیل کرده است. نیروی تولید شده به وسیله  جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل شده و امکان تعویض به صورت دستی به چرخ‌های عقبی را خواهد داشت. این موتور قدرتی دارد تا در زمان ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و جزو خودروهای پر سرعت بازار محسوب می شود. حداکثر سرعت محاسبه شده توسط شرکت آلفارومئو ۲۵۶ کیلومتر در ساعت می باشد.

در بررسی خصوصیات ظاهری به جلو پنجره V شکل اشاره می شود که هویت اصلی آلفارومئو 4C در آن مشهود است. چراغ هایی به شکل بیضی که در امتداد سپر این خودرو قرار گرفته اند و LED های کوچکی را در خود جای داده اند طراحی نمای رو به رو را در کنار شیبی ملایم شکل داده اند. در نمای جانبی ورودی هوای موتوری که در بخش انتهایی این قسمت به چشم می خورد، در کنار سپر حجیمی که تا درب عقب کشیده می شود و خط ملایمی را ایجاد می کند جذابیت خاصی به آن بخشیده است. آلفارومئو 4C مدل 2018 از کوچک ترین کوپه ها در بازار می باشد که چرخ های 18 اینچی جلو و چرخ های 19 اینچی در عقب خودرو گویی از بدنه بزرگ تر به نظر می آیند. نمای پشتی را چراغ هایی ساده و گرد تشکیل می دهد و ظاهر جمع و جور و مرتبی از طریق اسپویلر، سپر، درب یک دست موتور و صندوق قرار گرفته در پشت موتور ایجاد می شود. اطلاعات فروش اقساطی خودرو هایی در این رده را در سپند خودرو مشاهده کنید.