فروش اقساطی کیا پگاس 2023 با شرایط استثنایی

فروش اقساطی کیا پگاس 2023 جدید. نام کیا پگاس 2023 نیز در اولین محموله وارداتی کوشاخودرو به چشم می خورد. این سدان در جایگاه یک محصول اقتصادی کلاس B پلاس قرار گرفته و قرار است توسط کوشا خودرو در بورس عرضه شود. بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده، شرکت واردکننده محصولات کیا موتورز به ایران نیز مورد تایید وزارت صنعت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری سپند خودرو، می توان گفت کیا پگاس ارزان ترین سدان خانواده کیا در بازار ایران خواهد بود. اما باید توجه داشت که با توجه به شرایط تعرفه های گمرکی و قوانین بورس کالا، بعید است که این سدان کره ای واقعاً یک محصول اقتصادی در بازار ایران باشد. به احتمال زیاد کیا پگاس فقط یک گزینه ارزان در بین خودروهای وارداتی باشد.

 

فروش اقساطی کیا پگاس 2023

فروش اقساطی کیا پگاس 2023

 

فروش اقساطی کیا پگاس 2023 وارداتی

کیا پگاس در سال 2017 معرفی شد و با مدل 2018 وارد بازار جهانی شد. این محصول کیا برای بازار کشور های در حال توسعه طراحی شده است. به همین دلیل ویژگی های اقتصادی زیادی در آن به چشم می خورد. پگاس در چین، ویتنام و اکوادور تولید می شود و از آن دسته محصولات کیا است که در بسیاری از بازار های مهم دنیا شناخته شده نیست.

این خودرو که بر پایه پلت فرم PB کیا هیوندای ساخته شده است، نسخه ارزان قیمت ریو به حساب می آید. ابعاد و اندازه پگاس نشان می دهد که با یک سدان کوچک روبرو هستیم. شاید برای درک بهتر باید گفت که این خودرو از نظر ابعاد به محصولاتی مانند جک J4 و FMC 511 نزدیک است. در برخی از بازار های هدف کیا، سدان پگاس نام های سپیا و سولوتو را دارد.

 

کیا پگاس 2023 وارداتی

کیا پگاس 2023 وارداتی

 

فروش اقساطی کیا پگاس 2023 کره ای

کیا پگاس به عنوان یک سدان کوچک (سگمنت B) در نمایشگاه خودرو شانگهای در سال 2017 عرضه شد.جالب است بدانید که این خودرو توسط شرکت چینی دانگ فنگ طی قرارداد سرمایه گذاری مشترک با شرکت کره ای کیا موتورز تولید می شود. مشتریان این خودرو عمدتاً بخش های ضعیف تر جوامع در حال توسعه هستند.

این سدان کوچک را در واقع می توان یکی از نوادگان خودروی پراید دانست که از نظر اقتصادی قیمتی تقریبا مقرون به صرفه دارد. علاوه بر واردات می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مونتاژ یا تولید انبوه در ایران باشد. البته باید گفت شرکت دانگ فنگ در این سال ها ارتباط خوبی با شرکت های ایرانی برقرار کرده است.

طراحی کیا پگاس همانطور که از قیمت آن انتظار داریم، چندان مدرن و شیک به نظر نمی رسد، اما با این وجود در مقایسه با خودرو های مشابه داخلی در بازار ایران، طراحی زیبا و جذابی را ارائه می دهد که قطعاً موفق به جلب توجه می شود.

اگرچه فضای داخلی خودرو از نظر مواد پلاستیکی استفاده شده چندان سطح بالایی به نظر نمی رسد، اما طراحی آن نسبتا دلپذیر است و همانطور که گفته شد نمی توان از یک خودروی اقتصادی انتظار بیشتری داشت.

 

کیا پگاس 2023 کره ای

کیا پگاس 2023 کره ای

 

طراحی پگاس 2023

طراحی داخلی کیا پگاس کاملا ساده است و الگوی خودروهای اقتصادی در آن به چشم می خورد. از نظر طراحی چندان شبیه مدل 2022 کیا نیست. در قسمت جلوی خودرو با یک پنجره کوچک در کنار روبرو هستیم و الگوی ساده چراغ ها در قسمت اصلی و مه شکن به چشم می خورد.

به عنوان مثال دکمه های بالابر پنجره در قسمت کنسول میانی داشبورد کار شده است و کیا برای کاهش هزینه ها سعی کرده سیم بند و واحد شیشه بالابر مجزا برای هر شیشه طراحی نشود.

صندلی های عقب پگا در قسمت پایین و پشت به صورت یک تکه تولید می شوند و برای سرنشینان عقب جای آرنجی وجود ندارد. تریم داخلی این سدان اقتصادی کیا با روکش های پلاستیکی و پارچه ای خشک ترکیب شده است و طراحان پگاس با استفاده از چندین طرح پارچه ای سعی کرده اند کابین این خودرو را بسیار ساده جلوه دهند.

 

نمای بیرونی کیا پگاس 2023

البته کیا سعی کرده ظاهر پگاس را با ورودی هوای بزرگ در سپر جلو به روز و اسپرت کند. در نمای جانبی الگوی ساده ای داریم که در اکثر سدان های کلاس اقتصادی B پلاس به چشم می خورد.

در قسمت عقب این سدان کیا، ظاهر خوب و قابل قبولی داریم. اما باز هم استانداردهای تولید خودروی اقتصادی در عقب پگاس به چشم می خورد و چهارچوب پلاک خودرو به سپر منتقل شده و در صندوق عقب نیز ساده و معمولی است.

 

نمای بیرونی کیا پگاس 2023

نمای بیرونی کیا پگاس 2023

 

کابین پگاس 2023 و امکانات

در کیا پگاس 2023 فول آپشن، امکاناتی مانند 4 ایربگ، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل استارت در سربالایی، تهویه دستی، تزئینات داخلی پارچه‌ای، صندلی‌های دستی جلو، صفحه نمایش لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، شش بلندگو، سانروف، روز چراغ های راهنما، زیر آرنج سرنشینان جلو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، اپل کارپلی و … به چشم می خورد.

 

کابین کیا پگاس 2023

کابین کیا پگاس 2023

 

مشخصات فنی کیا پگاس

پگاس 2023 مجهز به موتور 1.4 لیتری MPi تنفس طبیعی است که حدود 94 اسب بخار قدرت و 132 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو از طریق گیربکس 4 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود.

در حال حاضر در بازار کشور های جنوبی ایران، پگاس با موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می شود. احتمال زیادی وجود دارد که در صورت ورود این خودرو به کشورمان، همان موتور 1.4 لیتری روی آن نصب شود.

چینش این گیربکس از نوع استپ گیت بوده و عملکرد تیپ ترونیک در آن دیده نمی شود. در بسیاری از بازارها می توانید کیا پگاس را با گیربکس 5 سرعته دستی خریداری کنید. سیستم تعلیق محور جلو پگاس از نوع مک فرسون بوده و در قسمت عقب از چیدمان H و یکپارچه استفاده شده است.

جعبه فرمان این سدان اقتصادی کیا از نوع کمکی برقی بوده و چهار چرخ این خودرو مجهز به ترمز دیسکی است. در مدل های مختلف پگاس 2023 از رینگ های 14 اینچی استیل یا آلومینیومی استفاده شده است.

در مجموع کیا پگاسوس 2023 قدرت متعادلی را برای استفاده روزمره و خانوادگی مشتریان ایرانی ایجاد می کند و با توجه به استفاده از موتور اتمسفریک با گیربکس اتوماتیک AT، استهلاک آن در طول زمان کمتر از مدل های توربوشارژر مجهز به گیربکس دوکلاچه یا CVT خواهد بود. . این برای خریدار ایرانی بسیار مهم است.

 

جدول مشخصات فنی کیا پگاس

مدل خودرو کیا پگاس ۲۰۲۳
موتور چهار سیلندر – ۱.۴ لیتری- تنفس طبیعی
حداکثر قدرت 94 اسب بخار
بیشترین گشتاور 132 نیوتن‌متر
گیربکس چهار دنده اتوماتیک AT
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۳ ثانیه
بیشترین سرعت ۱۷۰km/h
مصرف سوخت ترکیبی ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد (میلی‌متر) ۴۳۰۰-۱۷۰۰-۱۴۶۰
حجم باک (لیتر) ۴۳

 

امنیت پگاس 2023

اگرچه کیا پگاسوس هنوز توسط موسسات بین المللی تست نشده است، اما از آنجایی که محصولاتی مانند کیا ریو با سه ستاره ایمنی از Euroencap بر روی پلت فرم این خودرو که به PB معروف است ساخته شده است، می توان انتظار داشت که سطح ایمنی کلی این چینی باشد. سدان- کره ای باید یک پله بالاتر از محصولات اقتصادی موجود در بازار کشورمان باشد و بتواند حداقل ایمنی را برای کاربران ایرانی فراهم کند.

 

امنیت کیا پگاس 2023

امنیت کیا پگاس 2023

 

قیمت پگاس در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس

کیا پگاس 2023 در بازار امارات و کشور های حوزه خلیج فارس بر اساس سطح امکانات رفاهی، ویژگی های فنی و نوع پوشش گارانتی، قیمتی بین 41 تا 50 هزار درهم دارد.

به عبارت دیگر ارزش جهانی این خودرو حدود 10500 یورو تا 12800 یورو است. بنابراین انتظار میرود که قیمت نهایی پگاس در حدود 11000 تا 12000 یورو تعیین شود.

 

قیمت و زمان عرضه این خودرو در ایران

پگاس مدل 2023 قیمتی در حدود 10 تا 12 هزار دلار دارد. بنابراین قیمت پایه این خودرو در ایران حدود 300 تا 350 میلیون تومان است. در نهایت باید دید که وزارت صنعت چقدر تعرفه و سایر مالیات ها را برای این خودرو در نظر می گیرد. با توجه به نکات گفته شدهقیمت نهایی آن تعین می شود.

 

در هر صورت امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. و محتوای آن برایتان مفید بوده باشد. اگر تصمیم به خرید اقساطی خودرو را دارید می‌توانید با کارشناسان سپندخودرو ارتباط برقرار کنید.