کیا سید 2023

کیا سید 2023

فروش کیا سید 2023

کیا سید 2023 که در اروپا بسیار پرطرفدار است به زودی راهی بازار ایران می شود. پس از آزادسازی واردات خودرو به ایران و بحث های پیرامون آن، سرانجام لیست تمامی خودروهای تایید شده برای ورود به ایران در دسترس قرار گرفت.

کیا سونت، کیا پکانتو 2023، کیا سلتوس و کیا سراتو از گزینه های قطعی بازار ایران هستند. در این میان کیا سید (اکسید) مدل 2023 نیز حضور دارد. که در دو نسخه هاچ بک و استیشن عرضه می شود.

کیا سید منحصراً در اروپا طراحی، مهندسی و تولید می شود. هدف فروش آن مشتریان اروپایی با سلیقه خاص خود در انتخاب خودرو می باشد. این خودرو در اهداف خود بسیار موفق عمل کرده و یکی از پرفروش ترین خودرو های کیا در قاره اروپا به حساب می آید.

جدا از این که سید همیشه مقدار قابل توجهی از فروش این برند در اروپا را به خود اختصاص داده است، این خودرو از سال 2007 تا 2011 پرفروش ترین خودروی کیا بوده است.

 

فروش اقساطی کیا سید 2023 با شرایط ویژه

فروش اقساطی کیا سید 2023 با شرایط ویژه

 

خودرو کیا سید 2023

اکنون کوشا خودرو، سید 2023 را در کنار دیگر محصولات متنوع کیا وارد بازار ایران می کند. در رابطه با این موضوع لازم به ذکر است که به تازگی اولین محموله وارداتی کیا وارد ایران شد. این محموله شامل چندین خودرو از برند کیا مانند سونت، پگاس، کیا اسپورتیج 2023، سراتو و … بود.

در ادامه نگاهی به کیا سید خواهیم داشت. از مشخصات فنی و امکانات آن گرفته تا مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار خواهیم داد. البته لازم به ذکر است که طبق تصاویر موجود در سایت کوشا خودرو، نسخه هاچ بک سید 2023 راهی بازار ایران شده است.

کیا سید 2023 یک کراس اوور جمع و جور است. که بین کیا استونیک و اسپورتیج قرار گرفته و برای مدل سال 2023 فیس لیفت شده است. فیس لیفت کیا سید نسخه های متنوع تری نسبت به مدل قبلی دارد. برای اولین بار تریم GT Line نیز برای آن عرضه شده است.

کیا سید در واقع همان نسخه هاچ بک Cross Kia Seed است که در نسخه GT Line همان سبک ظاهری نسخه هاچ بک را با ارتفاع بالاتر سیستم تعلیق خود به همراه رنگ سبز جذاب برای بدنه و رینگ های 18 اینچی دو رنگ ترکیب نموده است.

 

فروش اقساطی کیا سید 2023

فروش اقساطی کیا سید 2023

 

فروش اقساطی کیا سید 2023

کیا سید از سال 2006 به بعد جایگزین کیا سراتو در بازار اروپا شد. خودروی جمع و جور شهری از کلاس خودرو های جمع و جور که در واکنش به فروش نه چندان موفق مدل سراتو در قاره سبز، منحصرا برای مردم اروپا و جایگزینی مدل سراتو در این قاره تولید شد.

کیا سید 2023 یک خودروی هاچ بک سگمنت C است که از سال 2006 روی خط تولید کیا قرار گرفته و 3 نسل مختلف را تجربه کرده است. این خودرو در واقع بزرگتر از کیا ریو و رقیب هیوندای i30 است.

کیا Ceed تا سال 2017 با نام انگلیسی Cee’d شناخته می شد، اما از سال 2018 که نسل سوم این خودرو وارد بازار شد، کیا نام محصول خود را به Ceed تغییر داد.

 

فروش کیا سید 2023

فروش کیا سید 2023

 

سید 2023

اکسید یکی از مدل های مهم شرکت کیا است که دارای المان های اسپرت و جذابی است. در واقع مدل اکسید کیا یک نسخه کراس یا بالاتر از مدل سید است که هدف آن جذب مشتریانی است که به کلاس کراس علاقه دارند و به نوعی کراس اوور های کامپکت را دوست دارند.

این مدل که شامل مدل های استیشن و هاچ بک است، از زمان تولید نسل سوم (2018 تاکنون) به یک مدل کراس اوور نیز مجهز شده است. که کیا بسیار هوشمندانه آن را اکسید (XCeed) نام گذاری کرده است. حرف X در صنعت خودروسازی جهان معمولاً نشان دهنده توانایی سیستم دو دیفرانسیل متحرک است یا به ساختار شاسی بلند مانند خودرو اشاره دارد.

 

معرفی کیا سید 2023

معرفی کیا سید 2023

 

مزایا و معایب کیا سید 2023

مزایا معایب
  • برند معتبر
  • گزینه های متعدد
  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • حجم قابل قبول صندوق عقب
  • شهرت و فروش عالی در بازار اروپا
  • ارائه بهبودهای ظاهری
  • ارائه شده در نسخه اسپرت GT Line
  • سواری نه چندان خوشایند
  • پیشرانه محدود
  • کمبود فضا برای سرنشینان عقب
  • قیمت نسبتا بالا
  • مشخصات فنی متوسط
  • عدم استفاده از موتور قدرتمندتر
  • تمرکز بر بهینه سازی مصرف سوخت

 

طراحی بیرونی کیا سید مدل 2023

یکی از مزیت های شرکت کیا یافتن سبک طراحی ایده آل این برند در دهه اخیر است. از حدود سال 2010 به بعد، این برند به تدریج سبک طراحی خود را به حدی ارتقا داد که در حال حاضر زبان طراحی آن کاملاً منحصر به فرد و بدون هیچ ارتباطی با سبک طراحی برادر ناتنی خود (هیوندای) است.

کیا سید 2023 نیز در پیروی از زبان طراحی جدید کیا مستثنی نیست. در طراحی این هاچ بک ضمن استفاده از المان های طراحی جدید این برند، ملاحظاتی با توجه به مشتریان اروپایی در نظر گرفته شده است.

اکسید که ریشه در تاریخچه مدل سراتو دارد، بدون شک شباهت های زیادی با این خودرو و مدل دیگر کیا فورته دارد. همچنین با توجه به دسته بندی خانواده سید بین دو محصول کیا اپتیما و کیا ریو، اصلاً تعجب آور نیست که المان هایی را از هر دو مدل به ارث برده باشد.

مهمترین ویژگی نمای خارجی سید 2023 حفظ تناسبات هندسی در نمای بیرونی مطابق با خطوط و قوس های بسیار ساده اما زیبا می باشد. طراحی این خودرو از صفر تا صد در اروپا و در شهر فرانکفورت آلمان انجام شده است. رینگ های آلیاژی 16 و 18 اینچی این خودرو نیز به صورت انحصاری و با تمرکز بر سلیقه و پذیرش مشتریان سگمنت کراس اوور طراحی شده اند.

طراحی نمای بیرونی اکسید به قدری منحصر به فرد است که تنها عنصر مشترک بین آن و مدل سید فقط در درهای جلوی خودرو است. بقیه قسمت های بدنه همگی به تازگی برای مدل اکسید با تمرکز بر اصول علم آیرودینامیک به منظور کاهش مصرف سوخت طراحی شده اند. زیبایی طراحی این خودرو از کاپوت کشیده و ساختار کوپه مانند اتاق خودرو ناشی می شود که بی شباهت به کراس اوور Aston Martin DBX نیست.

 

طراحی کیا سید 2023

طراحی کیا سید 2023

 

طراحی نمای جلو

در نمای جلو، چراغ های جلو نسبتاً باریک و کشیده هستند. که تا قسمت میانی کاپوت امتداد دارند. در کنار آن، جلوپنجره جدید خودرو های کیا یا به اصطلاح دماغ ببری به چشم می خورد. همچنین در زیر آن سوراخی با رنگ مشکی و تزئینات کرومی دیده می شود.

چراغ های جلو مانند مدل هاچ بک تهاجمی تر شده اند. سپر جلو نیز مانند مدل هاچ بک بازطراحی شده است. نمای جانبی کیا اکسید نیز به لطف نصب قطعات پلاستیکی در قسمت های مختلف، همان سبک کراس اوورها را در پیش گرفته و نسبت به مدل هاچ بک کمی تغییر کرده است.

 

نمای جلو کیا سید 2023

نمای جلو کیا سید 2023

 

طراحی نمای جانبی

کیا سید یک خودروی هاچ بک نسبتا بزرگ است و ابعادی نزدیک به مزدا 3 هاچ بک دارد. نمای جانبی کیا سید کاملا ساده و نرم طراحی شده و هیچ خط برجسته ای در این نما دیده نمی شود. در کل می توان به طرح کیا سید نمره قابلقبولی داد.

 

نمای جانبی کیا سید 2023

نمای جانبی کیا سید 2023

 

طراحی نمای عقب

در قسمت عقب کیا سید، هیچ نشانه ای از چراغ های عقب همه جانبه ای که در خودروهای دیگر کیا مانند اسپورتیج و K5 استفاده می شود، دیده نمی شود. در عوض، دو چراغ LED با گرافیک جذاب قرار داده شده است. که احتمالا در نگاه اول جلب توجه می کند.

جدا از این، دیفیوزر عقب مشکی با تزئینات کرومی، چراغ های مه شکن در دو گوشه و اگزوزهای دوگانه طراحی عقب این هاچ بک را تکمیل می کند. چراغ های مه شکن عقب در اطراف سپر قرار گرفته اند و یک دیفیوزر با دو خروجی اگزوز در پایین سپر عقب دیده می شود.

کیا سال گذشته هاچ بک فیس لیفت سید را معرفی کرد. همان تغییرات ظاهری در این نسخه کراس اکسید اعمال شد. این تغییرات شامل نصب لوگوی جدید کیا و چراغ های عقب LED با گرافیک شش ضلعی جدید برای نسخه GT Line است.

 

نمای عقب کیا سید 2023

نمای عقب کیا سید 2023

 

طراحی داخلی کیا سید 2023

فضای داخلی هاچ بک سید 2023 همان چیزی است که از یک خودروی نسبتاً مقرون به صرفه برای بازار اروپا انتظار می رود. بنابراین شاهد طراحی چشم نواز و فوق مدرن نیستیم. بیشتر مواد به کار رفته در کابین از پلاستیک ساخته شده است. همچنین شاهد وجود چرم دوزی های فراوان در اکثر قسمت های کابین از جمله روی داشبورد هستیم.

فضای داخلی اکسید با در نظر گرفتن سبک طراحی داخلی خانواده کیا و با ارتفاع بالاتر از سطح زمین (نسبت به نسخه هاچ بک) طراحی شده است. که جلوه ای راننده محور دارد. این موضوع ارگونومی بهتری را در مقایسه با نسخه هاچ بک خودرو در کنار کنترل بسیار خوب و البته اسپرت محور راننده به جاده و محیط اطراف می آورد.

در جلوی راننده، یک صفحه آمپر تمام دیجیتال نیست، بلکه دو صفحه آنالوگ گرد برای نمایش سرعت و دور موتور وجود دارد. در بین این دو صفحه نمایش، یک صفحه دیجیتال 4.2 اینچی برای نمایش اطلاعات یافت می شود. که از طریق دکمه های فرمان قابل تنظیم است. فرمان سه پره این هاچ بک با لوگوی بزرگ جدید کیا در وسط مجهز به دکمه هایی برای کنترل سیستم هایی مانند کروز کنترل، اتصال به گوشی هوشمند و … است.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود فضای سرنشینان و فضای ذخیره سازی در کابین کیا سید 2023 است. قسمت جلو فضای کافی برای سرنشینان دارد اما وقتی به قسمت عقب نگاه می کنیم باید توجه داشت که این قسمت فضای زیادی را برای سرنشینان فراهم نمی کند. در پشت، دو بزرگسال قد بلند می توانند جای بگیرند، اما ورود نفر سوم احتمالاً کار را کمی دشوار می کند.

 

کابین کیا سید 2023

کابین کیا سید 2023

 

مشخصات فنی کیا سید 2023

کیا سید 2023 اکنون شامل مجموعه‌ای از سیستم‌ های انتقال قدرت هیبریدی ملایم، پلاگین هیبریدی، بنزینی و دیزلی است. نمای داخلی و خارجی آن نیز دستخوش تغییرات محسوسی شده است تا از خانواده معمولی سری سید جدا شود.

کیا XCeed نسخه کراس هاچ بک Ceed است. 44 میلی متر از مدل هاچ بک خود بلندتر است. فاصله آن از سطح زمین با تجهیز به رینگ های 18 اینچی، 184 میلی متر است. اما در صورت نصب رینگ های 16 اینچی استاندارد، فاصله کف این هاچ بک کراس از سطح زمین 172 میلی متر خواهد بود.

فاصله بین دو محور کیا اکسید حدود 2605 میلی متر است که با مدل هاچ بک برابری می کند. اما اورهنگ های جلو و عقب آن به ترتیب 25 و 60 میلی متر افزایش یافته است. کیا اکسید در مقایسه با مدل هاچ بک خود فقط درهای جلو مشترک دارد. بقیه قسمت های بدنه دارای اشکال متفاوتی هستند.

کیا سید از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک کننده در محور جلو و سیستم تعلیق چند لینکی و ترمزهای دیسکی در محور عقب استفاده می کند. این ترمزها همچنین مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA هستند.

 

مشخصات فنی کیا سید 2023

مشخصات فنی کیا سید 2023

 

مشخصات فنی موتور

طیف موتور های ارائه شده برای مدل سه موتوره اکسید شامل موتورهای 1.0 لیتری سه سیلندر، 1.5 لیتری و 1.6 لیتری چهار سیلندر است. و نسخه 4 سیلندر 1.6 لیتری قدرتمندترین آن با استفاده از تزریق مستقیم است. تکنولوژی توربوشارژر موتور ارائه شده در این خودرو با گیربکس دوکلاچه مطابقت دارد. تا نسخه اسپورت GT-Line در خانواده اکسید را تشکیل دهد.

نسخه دیزل هیبریدی ملایم اکسید شده با موتور 1.6 لیتری توربو دیزل و گیربکس دستی شش سرعته یا هفت سرعته دوکلاچه عرضه می شود، در حالی که نسخه هیبریدی پلاگین این مدل با بسته باتری 44.5 کیلوواتی و یک جعبه دنده تمام سرعت عرضه می شود. – برد الکتریکی 48 کیلومتر (برابر با 60 کیلومتر رانندگی در محیط شهری) فقط با موتور 1.6 لیتری تزریق مستقیم تنفس طبیعی قابل سفارش است.

موتور نسخه قدرتمندتر موتور 1.6 لیتری توربو است که قبلا در کیا سید GT دیده بودیم. که قادر است حداکثر قدرت 201 اسب بخار و حداکثر گشتاور 265 نیوتن متر را تولید کند. نیروی این موتور از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا صد خودرو در 7.5 ثانیه صورت می گیرد.

این خودرو در برخی بازارها با موتور دیزلی به همراه موتور الکتریکی عرضه می شود که می تواند حداکثر قدرت 134 اسب بخار و 280 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. گیربکس این نسخه شش سرعته دستی استاندارد است. با سفارش گیربکس 7 سرعته دوکلاچه می توان گشتاور اولیه را تا 320 نیوتن متر افزایش داد.

 

مشخصات فنی سید

مشخصات فنی سید

 

آپشن های کیا سید 2023

کیا سید 2023 به 6 ایربگ برای سرنشینان جلو مجهز شده است. همچنین این خودرو با شرکت در تست های تصادف موسسه Euro Encap موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از این موسسه شده و ایمنی قابل قبولی در تصادفات رانندگی دارد. وجود سیستم های کمکی رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و رادار بین خطوط نیز به افزایش ایمنی این خودرو در هنگام رانندگی کمک می کند.

 

امکانات کیا سید 2023

امکانات کیا سید 2023

 

قیمت سید 2023

کیا سید خودرویی نسبتا جادار با طراحی به روز و برندی محبوب است که فروش خوبی در بازارهای اروپایی دارد. با توجه به استقبال خوب مزدا 3 هاچ بک و هیوندای i30 در سال های گذشته، انتظار می رود کیا سید به عنوان رقیب این دو خودرو فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند.

البته باید دید قیمت این خودرو در بازار ایران به چه میزان خواهد رسید چرا که با تمام نکات مثبت این خودرو از قابلیت های فنی متوسطی برخوردار است و ایمنی آن ایده آل نیست.

قیمت هاچ بک سید در اروپا به دلیل احتمال فراتر رفتن از قیمت مصوب خودرو های وارداتی ممکن است کمی مشکل ساز شود. این خودرو در سه تریم با عناوین «2»، «GT-Line» و «3» عرضه می شود. نسخه پایه «2» حدود 22 هزار و 500 پوند قیمت دارد. که با نرخ فعلی ارز در ایران معادل یک میلیارد و 125 میلیون تومان است. «3» به عنوان بالاترین نسخه با قیمت 26 هزار پوند معادل یک میلیارد و 300 میلیون تومان در دسترس است.

همانطور که می دانید قیمت نهایی این خودروی هاچ بک در بازار ایران بالاتر از این ارقام اولیه خواهد بود. جدا از این نکته برای عرضه این هاچ بک به بازار اروپا در ایران باید مشخصات اصلی آن دستخوش تغییراتی شده باشد تا از نظر قیمت واردکننده مانعی نداشته باشد.

 

قیمت کیا سید 2023

قیمت کیا سید 2023

 

سخن نهایی

کیا اکسید که برای اولین بار در نسل سوم مدل سید روانه بازار شد. تاکنون موفق به فروش بیش از 120 هزار دستگاه تنها در بازار اروپا شده است. از این رو موفق ترین پرچمدار برند کره ای کیا در جهان محسوب می شود.

با تکرار موفقیت مدل سید در مقیاسی بسیار بزرگتر، Oxid قصد دارد رقیبی جدی برای کراس اوورهای کوچک در بازار اروپا باشد. در نتیجه جای تعجب نیست که این شرکت با فاصله ای نسبتا کوتاه، نسخه فیس لیفت Oxid را برای سال 2023 روانه بازار کرد تا این مدل محبوب و پرفروش همیشه در بالای جدول بماند.