فروش کیا اسپورتیج 2023 به صورت ویژه اقساطی

فروش کیا اسپورتیج 2023 وارداتی. عکس هایی از مخاطبین سپند خودرو به دست ما رسیده که نشان می دهد محموله ای حاوی خودرو های کیا اسپورتیج مدل 2023 در جاده های ایران در حال تردد است.

قطعا پیش از آن خودرو هایی از این دست برای ترانزیت در جاده ها دیده می شد، اما خودرو های کیا اسپورتیج در بین آن ها بسیار کم دیده می شد. به نظر می رسد این خودرو ها نمونه اولیه یکی از واردکنندگان بوده و حداقل برای انجام تست های اولیه وارد شده است.

 

ترانزیت کیا اسپورتیج 2023

ترانزیت کیا اسپورتیج 2023

 

واردات کیا اسپورتیج 2023 به کشور

در حال حاضر در میان شرکت هایی که مجوز واردات خودرو از وزارت حراست را دریافت کرده اند، کوشا خودرو به صورت علنی اقدام به تبلیغ و معرفی خودرو های کیا کرده است، اما چند شرکت دیگر نیز تصمیم به واردات خودرو های کیا گرفته اند و هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو ها تایید شده برای واردات، متعلق به کدام کشور هستند.

 

واردات کیا اسپورتیج 2023

واردات کیا اسپورتیج 2023

 

معرفی کیا اسپورتیج جدید

خودروساز کره ای کیا در چند سال اخیر محصولاتی با طراحی زیبا، تکنولوژی مدرن و کیفیت عالی ارائه کرده است. او توانسته بخشی از بازار را در اختیار بگیرد. اما مهمترین دلیل استقبال مشتریان قیمت مناسب خودروها بوده است. نسل پنجم کیا اسپورتیج جدیدترین محصول این شرکت کره ای است که در سال 2023 در سایز های مختلف برای کشور های آسیایی، اروپایی و بازار آمریکا به فروش می رسد.

اسپورتیج یک SUV محبوب از شرکت کره ای کیا است که از سال 1993 تولید می شود. از سال 2004، اسپورتیج یک کراس اوور کامپکت SUV در نظر گرفته شده است، در حالی که قبلا این کلاس در بخش SUV های جمع و جور قرار می گرفت. این خودرو بین سلتوس یا نیرو و سورنتو سه ردیفه در خط تولید خودرو های شاسی بلند کیا قرار گرفته و پس از گذراندن چهار نسل، اکنون نسل پنجم این خودرو روانه بازار شده است.

کیا اسپورتیج 2023 اکتبر گذشته در آمریکا رونمایی شد. این خودرو دارای ویژگی هایی از جمله طراحی کاملاً جدید، فضای داخلی اضافی به لطف بدنه بزرگتر و مدل پلاگین هیبریدی جدید با برد تمام الکتریکی بیش از 30 مایل است. شرکت کیا که تولید مدل جدید اسپورتیج را از چند هفته پیش در ایالت جورجیا آغاز کرده بود، به طور رسمی جزئیات این خودرو را منتشر کرد.

 

کیا اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج 2023

 

خرید و فروش کیا اسپورتیج نسخه جدید

کیا اسپورتیج 2023 موتور های مختلفی دارد اما با توجه به محدودیت قانونی 20 هزار یورویی برای خودروهای وارداتی، بعید به نظر می رسد که با موتورهای 2.5 لیتری عرضه شود و شاید گزینه های 1.6 لیتری توربو شارژ مدنظر وارد کنندگان باشد. اما به دلیل پیچیدگی های قانونی برای سقف قیمت، باید منتظر باز شدن ثبت سفارش خودرو های کیا اسپورتیج 2023 باشیم.

شرکت کیا تولید اسپورتیج 2023 را در اوایل ماه جاری آغاز کرد و می گوید این کراس اوور اکنون برای خرید در نمایندگی های کیا در دسترس است. این کراس اوور دارای طراحی بیرونی جسورانه و داخلی شیک مجهز به فناوری برای جذب خریداران است.

 

خرید و فروش کیا اسپورتیج

خرید و فروش کیا اسپورتیج

 

برخی از ویژگی های Sportage 2023 جدید:

مانیتور فراگیر 60 درجه
مانیتور نقطه کور
تکنولوژی استاندارد ترمز اضطراری خودکار
کروز کنترل هوشمند
فناوری جلوگیری از برخورد نقطه کور
هشدار ترافیک عقب و جلوگیری از ترمز خودکار
هشدار خروج ایمن
شارژ گوشی بی سیم
مجهز به Apple CarPlay® و Android Auto™
راه اندازی از راه دور، آمازون الکسا و دستیار گوگل
رادیو ماهواره ای SiriusXM
صفحه نمایش پانورامای دوگانه 12.3 اینچی با ناوبری، کیا کانکت و رادیو SiriusXM®
سانروف پانوراما، فرمان گرمکن
گرمکن و تهویه صندلی‌ های جلو، پورت‌های شارژ USB-C برای سرنشینان عقب

 

مشخصات فنی

کیا اسپورتیج 2023 طیف وسیعی از موتور های بنزینی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی دارد.

موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ در زیر کاپوت اسپورتیج در دو نسخه بنزینی و هیبریدی، پلاگین هیبریدی و دیزلی نصب شده است. یک موتور 2 لیتری بنزینی نیز برای این کراس اوور کره ای در نظر گرفته شده است.

اما این خودرو با موتور 4 سیلندر هیبریدی با حجم 2.5 لیتر و پلاگین هیبریدی با حجم 1.6 لیتر در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. اگرچه موتور 2.5 لیتری تنها 187 اسب بخار قدرت دارد، اما کیا نیازی به استفاده از موتور قدرتمندتر ندید زیرا اکثر خریداران اسپورتیج خانگی هستند.

یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه یا 8 سرعته اتوماتیک می تواند نیروی موتور را به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ بفرستد.

هنوز اطلاعات دقیق و کاملی از مشخصات فنی موتورهای اسپورتیج منتشر نشده است.

 

مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

 

جدول مشخصات فنی

عنوان مشخصات
طبقه بندی کراس اور
موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری
قدرت 187 اسب بخار
گشتاور 178 پوند فوت
سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعته

 

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج

ظاهر خودرو های جدید کیا با زبان طراحی «اپوزیسیون یونایتد» طراحی شده است. اولین چیزی که در اسپورتیج جدید توجه بیننده را به خود جلب می کند، قسمت جلویی خودرو است. یک جلو پنجره مشکی بزرگ در فضای بین چراغ‌ های جلو قرار گرفته و به خوبی با بخش نقره‌ای که بین جلو پنجره و کاپوت قرار دارد، در تضاد است.

در کنار جلو پنجره، چراغ های دو تکه و چراغ های روز بومرنگ دیده می شود. دو ورودی هوای کوچک در پایین سپر قرار گرفته و چراغ های مه شکن در قاب آن ها قرار گرفته اند.

خطوط شکسته روی بدنه ظاهر اسپرت و جذاب تری به کیا اسپورتیج 2023 بخشیده و ریل های سقف نیز این ظاهر را تشدید می کند.

یک نوار مشکی چراغ های عقب را به هم متصل می کند. اسپویلر باریک، سپر عقب چند وجهی و دیفیوزر برخی از عناصر بیرونی اسپورتیج در عقب هستند.

 

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج 2023

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج 2023

 

طراحی داخلی

طراحان کیا زمان زیادی را صرف کرده اند تا کابین اسپورتیج را ارگونومیک و راننده پسند کنند. مجموعه ای از دکمه ها و کنترل ها در کنسول مرکزی تعبیه شده است. صفحه نمایش لمسی برای دسترسی به سیستم اطلاعات و سرگرمی و در جلوی کنسول پورت هایی برای اتصال تلفن های هوشمند تعبیه شده است.

در مرکز داشبورد دکمه های سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته و در بالای این دکمه ها یک صفحه نمایش لمسی وجود دارد که تا پشت فرمان خودرو امتداد دارد تا سیستم سرگرمی و همچنین سرعت و دور موتور را نشان دهد. و سایر اطلاعات خودروی مقابل راننده.

کیا اسپورتیج 2023 در دو مدل اکسل کوتاه و اکسل بلند عرضه می شود. اکسل کوتاه برای بازار اروپا در نظر گرفته شده و اسپورتیج های آمریکایی از نوع اکسل بلند هستند. افزایش طول خودرو فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان عقب قرار داده و فضای بار نسبت به نسل قبل 250 لیتر افزایش یافته و به 1121 لیتر رسیده است.

 

طراحی داخلی کیا اسپورتیج 2023

طراحی داخلی کیا اسپورتیج 2023

 

آپشن ها و امکانات

مدل های پایه کیا اسپورتیج 2023 مجهز به هشدار توجه راننده، هشدار خروج از خط، رادار برخورد از جلو و دوربین و سنسور عقب هستند. همچنین وای فای، دوربین 360 درجه و صندلی های مجهز به گرمکن و خنک کننده جلو از دیگر گزینه های این کراس اوور است.

رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، ناوبری و شارژ بی سیم از جمله ویژگی هایی است که در مدل های گران قیمت و بالاتر می توان یافت.

 

کیا اسپورتیج 2023؛ جذاب و کاربردی

نسل پنجم کیا اسپورتیج با مدل های 2022 و پیش از آن بسیار متفاوت است. ظاهر این کراس اوور جذابیت بیشتری پیدا کرده و امکانات بیشتری به آن اضافه شده است. اگرچه موتور 2.5 لیتری تنها 187 اسب بخار قدرت دارد، اما برای خانواده هایی که به دنبال خودرویی جادار و راحت هستند کافی است.

اسپورتیج جدید که قرار است در سال 2022 به دست مشتریان اروپایی و آمریکایی برسد، اندازه ها و مشخصات فنی متفاوتی دارد که با توجه به جغرافیای این مناطق تعیین می شود.

 

قیمت کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج 2023 یک گام رو به جلو نسبت به مدل قبلی است. مدل 2023 بزرگتر و کمی مجلل تر از مدل های قبلی است. با آخرین فناوری و امکانات موجود، این یکی از پرفروش ترین مدل های این برند است. قیمت مقرون به صرفه باید آن را در کلاس شلوغ کراس اوورها کاملاً جذاب کند. کیا اسپورتیج 2023 از 27205 دلار شروع می شود.

این مدل سطح پایه اسپورتیج LX با دیفرانسیل است. سیستم چهار چرخ متحرک 1800 دلار به LX و 29205 دلار به Sportage EX اضافه می کند. Sportage X-Line فقط با AWD با قیمت 32005 دلار در دسترس است. قیمت FWD Sportage SX و SX Prestige به ترتیب از 32705 دلار و 34705 دلار شروع می شود و AWD هر کدام 1800 دلار بیشتر قیمت دارند. X-Pro و X-Pro Prestige فقط با سیستم چهار چرخ متحرک در دسترس هستند. X-Pro از 36205 دلار شروع می شود، در حالی که X-Pro Prestige 38000 دلار است.

قیمت مدل های بیشتر در جدول زیر قابل مشاهده است.

 

Model FWD AWD
Sportage LX $۲۷,۲۰۵ $۲۹,۰۰۵
Sportage EX $۲۹,۲۰۵ $۳۱,۰۰۵
Sportage X-Line N/A $۳۲,۰۰۵
Sportage SX $۳۲,۷۰۵ $۳۴,۵۰۵
Sportage SX-Prestige $۳۴,۷۰۵ $۳۶,۵۰۵
Sportage X-Pro N/A $۳۶,۲۰۵
Sportage X-Pro Prestige N/A $۳۸,۰۰۵

در هر صورت امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. و محتوای آن برایتان مفید بوده باشد. اگر تصمیم به خرید اقساطی خودرو را دارید می‌توانید با کارشناسان سپندخودرو ارتباط برقرار کنید.