کیاسونت 2023فروش کیا سونت 2023

فروش کیا سونت 2023 وارداتی. با توجه به واردات خودرو پس از سال ها ممنوعیت، احتمالا در پایان سال، بازار خودرو کشور شکل و شمایل جالبی به خود خواهد گرفت. با توجه به حواشی بسیار زیاد سیاست های دولت فرانسه در ماه های گذشته، انتظار می رود محصولات اقتصادی کره در آینده نزدیک جزو مناسب ترین و البته محبوب ترین خودرو های وارداتی باشند.

کیا سونت 2023 یکی از محصولات نسبتا جدید کره جنوبی از گروه بزرگ خودروسازی هیوندای/کیا است. که در بخش کراس اوور های بسیار کوچک شهری وارد بازار کشور خواهد شد. استقبال جهانی از این خودرو در دو سال اخیر نشان می دهد که سونت می تواند بازار بسیار قوی و حجم فروش قابل توجهی را در ایران تجربه کند.

کیا سونت 2023 قرار است توسط کوشا خودرو وارد بازار ایران شود. کیا سونت یک کراس اوور جمع و جور و اقتصادی است که در اولین محموله وارداتی خودروهای کیا به ایران حضور داشت.

به گزارش سپند خودرو، کیا سونت 2023 را باید ارزان ترین کراس اوور این خودروساز کره ای دانست. که از کیا سلتوس پایین تر است. با توجه به حضور کیا سونت در اولین محموله وارداتی خودرو های کیا به ایران، می توان حدس زد که کوشا خودرو تمرکز ویژه ای بر واردات این خودرو به بازار ایران داشته باشد.

فروش کیاسونت 2023

خودرو کیا سونت 2023

اگر نام کیا سونت برای شما آشنا نیست، جای تعجب نیست. کیا سونت در ابتدا یک کراس اوور ویژه برای بازار هند بود. که از اواخر سال 2021 در این کشور عرضه شد. در این مدت به قدری در بازار هند محبوب شد که این خودروساز کره ای تصمیم گرفت این کراس اوور اقتصادی و جمع و جور را به بازار سایر کشور های در حال توسعه عرضه کند.

به همین دلیل بود که کیا سونت وارد بازار کشور هایی مانند اندونزی، آمریکای جنوبی، آفریقا و اکنون ایران شد.

چندی پیش تصاویری از ورود 22 خودروی کیا به بنادر جنوبی کشور منتشر شد. این خودرو ها که متعلق به شرکت کوشا خودرو است. که برای انجام کارهای استاندارد و شماره گذاری وارد کشور شده اند. احتمالا در آینده تیراژ بیشتری از خودرو های کیا وارد ایران خواهد شد. با توجه به رصد کیا سونت 2023 در بین این خودرو های وارداتی در ادامه به معرفی و بررسی قیمت احتمالی آن در بورس کالا می پردازیم.

فروش اقساطی کیا سونت 2023

کیا سونت 2023 در ویتنام، هند و اکوادور تولید می شود. تیراژ سالانه آن حدود 70000 دستگاه تنها در هند است. این خودرو با طول کمتر از 4 متر یا دقیقاً 3995 میلی متر برای فضاهای شهری و شلوغ مناسب است. در واقع صاحبان این خودرو نسبت به سایرین کمتر به فکر پارک هستند.

کراس اوور ساب کامپکت سونت یکی از خودرو های برند کیا است که به طور خاص برای بازار هند طراحی شده است. اهمیت کراس اوور های اقتصادی در بازار در حال توسعه ای مانند هند باعث شد کیا مدلی کاملا متفاوت را برای این بازار پر رونق در نظر بگیرد. این خودرو در اوایل سال 2020 به عنوان یک کانسپت معرفی شد و پس از چند ماه معرفی رسمی آن انجام شد.

در دور جدید واردات خودرو، محصولات کیا موتورز سهم بسزایی دارند. قرار است سبد متنوعی از محصولات اقتصادی این خودروساز کره ای وارد بازار کشورمان شود. یکی از این خودروها کیا سونت است. کراس اوور ساب کامپکتی که با توجه به محبوبیت این سگمنت، به نظر می رسد آینده خوبی در بازار ایران داشته باشد.

سونت 2023

از سال 2020 تا به امروز آمار فروش قابل توجه کیا سونت 2023 در بازار هند نشان داده است که کیا با مدل سونت به هدف رسیده و موفق به تولید خودرویی مقرون به صرفه و محبوب همگان شده است. به همین دلیل با واردات مجدد خودروهای خارجی به بازار ایران، انتظار می رود سونت فروش خوبی را در بازار تشنه خودروهای وارداتی ایرانی تجربه کند.

با توجه به کلاس تولید، سونت ساختار اقتصادی و ارزان خود را تقریبا در همه زمینه ها به نمایش می گذارد. هنوز مشخص نیست که مدل وارداتی بازار ایران در کدام تریم ساخته و به کدام سیستم انتقال نیرو مجهز می شود، اما شرکت کیا این محصول را در هفت تریم مختلف تولید می کند که شامل نسخه اسپرت X-Line نیز می شود.

 

مزایا و معایب کیا سونت 2023

➕ طراحی مدرن و بسیار جذاب

➕ محصولی کاملا مدرن برای بازار خودرو های اقتصادی

➕ قیمت نهایی قابل قبول نسبت به محصولات چینی

➖ احتمال افزایش چشمگیر قیمت نهایی در بازار وارداتی ایران

➖ مجهز نبودن به آپشن های راحتی و ایمنی زیاد

طراحی خارجی کیا سونت مدل 2023

نمای جلو

طراحی بیرونی کیا سونت بر اساس زبان طراحی جهانی برند کیا است. که توسط کریم آنتوان حبیب، مدیر ارشد طراحی جهانی کیا انجام شده است. بنابراین، نمای بیرونی این خودرو نیز الهام‌گیری مستقیم از دیگر محصولات مدرن کیا است. که بدون شک از سبک طراحی اسپرت‌ تر، جوان‌ پسندتر و جسورانه‌ تر محصولات کیا قابل مشاهده است.

 

نمای جلو کیاسونت 2023

در جلوی سونت، سبک طراحی سنتی کیا به نام دماغ ببر دیده می شود. سبک قرارگیری و طراحی سیستم روشنایی روز چراغ ها نیز با دیگر محصولات این خودروساز رایج است. این خودرو در خانواده کیا با نام Tiger Eyeline معرفی شده است.

نمای جانبی خودرو در هر چهار گوشه با قوس های چشمگیر و بسیار بزرگ گلگیرها همراه است. که ظاهری غیرمنتظره و نسبتاً عضلانی را برای سونت به ارمغان می آورد. استفاده از تریم پلاستیکی ضربه گیر در نیمه پایینی سپرها و دامن خودرو کاملاً کنترل شده و متعادل بوده و قفسه های سقف روی سقف نیز نقش مهمی در ارائه جلوه ای SUV محور دارند.

نمای عقب

سبک طراحی قسمت عقب خودرو کاملا الهام گرفته از چراغ های پیوسته مشابه کیا اسپورتیج نسل 4 (2017-2022) است. که برای ایرانی ها به راحتی قابل تشخیص و کاملا آشنا است.

 

نمای عقب کیا سونت 2023

به بیان ساده و مختصر، نمای بیرونی سونت را باید ترکیبی زیبا از عناصر نماینده برند و نماینده ای مناسب برای زبان طراحی جهانی برند کیا توصیف کرد.

طراحی داخلی کیا سونت 2023

نمای کابین

سونت علاوه بر زیبا بودن، باید محدودیت های کلاس تولیدی خود را نیز رعایت کند تا بتواند در محدوده قیمتی مورد انتظار در دسترس باشد. در نتیجه فضای داخلی این خودرو یکی از معدود مکان هایی است که بیننده می تواند کلاس اقتصادی و ارزان این کراس اوور کوچک شهری را درک کند.

فضای داخلی سونت با چرم و پارچه ترکیب شده است و مواد به کار رفته در ساختار کلی بدنه را خراب نمی کند. البته با امکاناتی مانند نمایشگر 8.0 اینچی افقی، مجموعه ای از نشانگرهای تمام دیجیتال 4.2 اینچی پشت فرمان، سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS)، سیستم تهویه مطبوع هوشمند، سیستم صوتی برند بوز، نورپردازی داخلی کابین و سبک طراحی مینیمال داشبورد اجازه نمی دهد کلاس اقتصادی خودرو بیش از آنچه هست روی روحیه مسافران تاثیر منفی بگذارد.

 

نمای کابین کابین کیاسونت2023

در عین حال باید اعتراف کنیم که سونت یک خودروی اقتصادی روزمره از کلاس کراس اوورهای شهری کوچک است. که می تواند پنج سرنشین را همراه با ظرفیت باری نزدیک به 400 لیتر حمل کند که احتمالاً یکی از مهم ترین نقاط قوت آن است.

 

مشخصات کیا سونت 2023

سونت با موتور چهار سیلندر G1.5 MPI (پاشش سوخت چند نقطه ای) و بدون سیستم توربو از سری موتورهای اسمارت استریم کیا برای بازار ایران انتخاب شده است. این خودرو به طیف قابل قبولی از سیستم های انتقال قدرت شامل دستی، دستی هوشمند، گیربکس اتوماتیک، اتوماتیک دوکلاچه و نسبت متغیر اتوماتیک (CVT) مجهز است که با توجه به بازار هدف و سابقه عرضه خودروهای مشابه در کشور، گیربکس ضریب متغیر اتوماتیک (CVT) انتخاب تامین کنندگان کیا سونت در بازار ایران است.

مشخصات فنی سونت نشان می دهد که این خودرو قرار نیست به عنوان یک محصول عملکرد محور ایفای نقش کند. به عبارت دیگر، با قرار دادن سونت بر روی پلت فرم مشترک K2 گروه خودروسازی هیوندای/کیا به عنوان پلت فرم مشترک مورد استفاده در محصولات دیگر مانند جدیدترین نسل هیوندای i20 و کیا ریو، تنها قرار است بازار تشنگی را در نظر بگیرد.

مدل خودرو کیا سونت 2023
پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق سوخت چندنقطه‌ای (MPI)
حجم موتور (cc) 1497
حداکثر قدرت 113 اسب بخار در 6300 دور
حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر در 4500 دور
گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT)
مصرف سوخت (ترکیبی) 5.7 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100 (S) 12.5
حداکثر سرعت (Km/h) 170
حجم مخزن سوخت (L) 45
حجم صندوق بار (L) 392
ابعاد لاستیک‌ها 215/60R16
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب میله پیچشی (CTBA)
وزن خالص (Kg) 1233
طول×عرض×ارتفاع (mm) 4120 × 1790 × 1647
فاصله بین دو محور (mm) 2500

 

قیمت سونت 2023

این خودرو در بازار امارات بسته به تریم از 17 تا 21 هزار دلار قیمت دارد. احتمالاً برای واردات کیا سونت 2023 تعرفه 55 درصدی در نظر گرفته شود. همچنین پس از پرداخت هزینه های جاری واردات، این خودرو از طریق بورس کالا به فروش می رسد.

باید دید چه قیمتی برای سونت در بورس کالا ارائه می شود. اما قطعا قیمت بسیار بالاتری برای این خودرو نسبت به همتایان چینی آن در بازار ایران خواهیم داشت. با توجه به اینکه کیا سونت 2023 در اولین محموله خودروهای وارداتی دیده شده است، احتمالا تا پایان سال عرضه گسترده ای از این کراس اوور در بازار ایران داشته باشیم.

 

قیمت کیا سونت

سخن نهایی

به عنوان خلاصه ای از بررسی کیا سوناتا و نگاهی دوباره به ویژگی های این خودرو، باید بگوییم که این کراس اوور ساب کامپکت، خودرویی مقرون به صرفه اما با استانداردهای کیا موتورز است. آن دسته از هموطنانی که چندان مقید به آپشن های فانتزی و موتورهای قدرتمند نیستند. می توانند به جای کراس اوور های نیمه لوکس چینی، کیا سونت را انتخاب کنند. خودرویی با برند قابل اعتمادتر، اعتبار بالاتر و مشکلات تعمیر و نگهداری کمتر را برانند.

در صورتی که قیمت نهایی این خودرو از مرز یک میلیارد تومان عبور کند، کیا سونت شانس خود را برای تصاحب بازار خودروهای وارداتی تا حد زیادی از دست می دهد، اما با توجه به قیمت میلیاردی برخی از رقبای چینی، احتمالا بسیاری از مشتریان همچنان کراس اوور را انتخاب خواهند کرد. آنها یک خودرو اقتصادی بسیار کوچک کره ای را به گزینه های چینی ترجیح می دهند.

 

در هر صورت امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. و محتوای آن برایتان مفید بوده باشد. اگر تصمیم به خرید اقساطی خودرو را دارید می‌توانید با کارشناسان سپندخودرو ارتباط برقرار کنید.