برچسب “ساخت چین” بر روی هر محصولی خاصیتی دارد که مردم با شک به آن محصول نگاه می‌‌کنند؛ اما در مورد این SUV (شاسی‌بلند) فوق‌‌العاده اصلاً همچین چیزی صدق نمی‌‌کند. در حال حاضر این خودروی عالی در ایران در دسترس نیست، اما به محض عرضه، تحت فروش اقساطی سپند خودرو قرار خواهد گرفت.

بررسی چانگان cs75 مدل 2016

آیا می‌دانستید که Changan Automobile یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین است؟ این شرکت در بین 4 شرکت بزرگ چین است و چانگان در سال 1862 تأسیس شده است که آن را در بین یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌‌ها قرار می‌‌دهد- اما سابقه‌‌ی چند سال اخیر آن است که بیشتر جلب توجه می‌‌کند. در سال گذشته، 2.8 میلیون دستگاه (شامل خودروهای مشارکتی و همچنین تعدادی خودرو به لطف قراردادهایی با فورد، مزدا، گروه پی‌‌اس‌‌ای پژو سیتروئن و سوزوکی توسط این کارخانه تولید شده است؛ با جمع تمامی این خودروهای تولید شده به یک عدد عظیم از تولیدات می‌رسیم که حقیقتاً چشم‌‌گیر است.) تولید کرده است و همچنین برای هشت سال پیاپی خودروهای این شرکت رتبه اول فروش را بدست آورده‌‌اند.

چینی‌ها چانگان را به همان اندازه‌‌ای که بقیه مردم دنیا به چو مِین (نوعی غذای چینی معروف) علاقه دارند، دوست دارند، اما چرا؟ جذابیت این خودرو در چیست؟ خوب، ما خودمان دست به کار شدیم تا شاسی‌بلند جدید CS75 را بیازماییم – و خوشبختانه برای ما، تنها یک تماس کوتاه کافی بود تا برای انجام تست این خودرو یک چانگان CS75 در اختیار ما قرار بدهند؛ اما برای کسانی که در چین خواستار این خودرو هستند، به دلیل محبوبیت زیاد این مدل باید سه ماه برای خرید آن منتظر بمانند.

این خودرو با فضایی کافی و راحت، سواری بسیار نرم و امکانات عالی، یک خودرو شاسی‌بلند بسیار خوب است. چانگان CS75 تستر ما نیز با رنگ مشکی براق، رینگ‌‌های ست شده با رنگ بدنه و به‌ویژه چراغ‌های جلو و حلقه‌های آبی دور آن توجه زیادی را به خود جلب می‌‌کرد. بله درست است جلوی این خودرو، رنج روور را برای ما تدایی می‌‌کند اما همان‌طور که می‌‌دانید CS75 چینی است و طراحی‌‌های آن‌ها کمی تقلیدی است؛ اما چانگان در نظر دارد تا ظرف 5 سال به یکی از 10 تولیدکننده برتر جهانی تبدیل شود و من آن را دور از ذهن نمی‌‌بینم.

خودروهای کره‌ای را به یاد دارید؟ ما عادت داشتیم به آن خودروها بخندیدیم و هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردیم که کره‌ای‌ها در این زمینه موفق شوند. خوب، اما الان می‌دانیم که در نهایت آن‌ها به هدفشان رسیدند و اگر برندهای چینی به خوبی این CS75 باشند، سناریوی مشابهی رخ خواهد داد. قسمت جلویی آن دارای یک جلوپنجره یک تکه بزرگ است که نام شرکت را یدک می‌کشد و طراحی خشنی دارد، نمایه (نیم‌‌رخ) آن خوب و متناسب است و قسمت عقب دارای آن دارای اسپویلر و حتی دیفیوزر هست؛ چه کارآمد باشند چه نباشد، ظاهری اسپرت به این شاسی‌بلند می‌‌بخشند. حتی چراغ‌های عقب LED بوده و همچنین بر روی سپر جلو و عقب و کناره‌‌های خودرو (در زیر درب‌‌ها) آلومینیوم ساب خورده کار شده است که ظاهر این شاسی‌بلند را زیباتر کرده‌‌است.

با وارد شدن به خودرو، با حجم زیادی از پلاستیک مشکی سخت مواجه می‌شوید، هرچند آن‌قدرها هم بد به نظر نمی‌‌رسد و اگر با انگشتتان به آن ضربه بزنید متوجه خوش‌‌ساخت بودن آن‌ها می‌‌شوید – البته برخی از قطعات فقط روکش شده‌‌اند و تو خالی هستند مانند قسمت داخلی درها ولی با این وجود با استاندارد بالایی مونتاژ شده‌اند و قطعات به خوبی چفت شده‌‌اند. روکش صندلی‌‌ها چرمی بوده که با دوخت قرمز جلوه‌‌ی بیشتری خودرو داده‌‌اند و البته بسیار راحت هستند؛ همچنین فرمان کوچک این خودرو کاملاً در دستان شما جای می‌گیرد. دید جلو و عقب عالی است و از آنجایی که ستون‌های میانی خودرو کاملاً نازک هستند، هیچ مشکلی با دیدن سمت چپ یا راست خود ندارید. فضای سرنشینان استثنایی است و به طور کلی، حسی که از کابین این خودرو دریافت می‌کنید شبیه به محصولات جنرال موتورز است. ما این توصیف را به‌عنوان یک تعریف و تمجید بیان کردیم، اما با توجه به تلاشی که چانگان برای طراحی و ساخت فضای داخلی این خودرو انجام داده است و با توجه به برنامه‌های آن‌ها درباره‌ی توسعه جهانی شاید این مقایسه توهین‌آمیز تلقی شود.

داشبورد طراحی مدرنی داشته و در وسط آن یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی 7.0 اینچی تعبیه شده است که از وضوح بالایی برخوردار است (اما متأسفانه، از سیستم مسیریابی ماهواره‌‌ای برخوردار نیست)، در حالی که صفحه کیلومتر دارای یک صفحه‌نمایش TFT است که بین دو صفحه آنالوگ قرار گرفته است. کولر بسیار با کیفیت است و به سرعت کابین بزرگ این خودرو را در عرض چند ثانیه خنک می‌‌کند و این خودرو همچنین دارای یک ترمز دستی الکترونیکی (با قابلیت auto-hold)، یک سیستم صوتی با هشت بلندگو (دارای پورت USB و AUX)، یک فرمان چندمنظوره، سانروف و سنسورهای جلو و عقب به همراه یک دوربین عقب با وضوح تصویر بالا است.

اما موتور 1.8 لیتری چهار سیلندرِ، کمی ناامیدکننده است. این موتور به همراه توربوشارژر که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل است، 175 اسب بخار توان و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مقدار توان موتور آن‌چنان زیاد نیست و در نتیجه باید زمان سبقت گرفتن خود را به دقت انتخاب کنید. تعویض لاین و رفتن به لاینی با سرعت بیشتر نیز ممکن است کمی دشوار باشد اما در حال حرکت، بسیار روان، بی‌صدا و ظریف است. علاوه بر این، مصرف سوخت آن 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. سواری بسیار نرمی دارد و از تمامی پستی‌وبلندی‌های جاده به راحتی عبور می‌کند. میله‌های مکفرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل چند پیوندی در عقب برای راحتی بیشتر قرار داده شدند، بنابراین ممکن است در پیچ‌‌های تیز، کمی بادی رول برای این خودرو اتفاق بیافتد. فرمان برقی بسیار سبک و نرم است و ورود و خروج از مسیر‌‌های تنگ کار بسیار ساده‌‌ای خواهد بود. به طور کلی، شاسی‌بلند چانگان بسیار دوست‌داشتنی است، اما برای رانندگی آف رود مناسب نیست. در حال حاضر، این مدل فقط با دیفرانسیل جلو در دسترس است؛ و به زودی چین یک4 x4 خوب خواهد داشت.

این خودرو بسیار عالی است و بدون هیچ دردسری می‌‌توانید از آن برای انجام کارهای روزانه‌‌ی خود استفاده کنید. با این سرعت، خودروهای چینی در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است حتی از خودروهای کره‌ای هم پیشی بگیرند.

مشخصات و امتیاز

مدل CS75
موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربو
گیربکس شش سرعته خودکار، FWD
حداکثر توان 175 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر در 1700 دور در دقیقه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت
0تا100 کیلومتر در ساعت 11 ثانیه
طول 4650 میلی‌متر
عرض 1850 میلی‌متر
ارتفاع 1705 میلی‌متر
فاصله بین دو محور 2700 میلی‌متر
وزن 1665 کیلوگرم
وضعیت فروش آماده برای فروش
مزایا سواری نرم، فضای داخلی خوب، نمای بیرونی زیبا.
معایب موتور ضعیف ، مدل بالا(فول آپشن) قیمت بالایی دارد.

فروش اقساطی چانگان cs75 مدل 2016

در حال حاضر این خودروی عالی در ایران در دسترس نیست، اما به محض عرضه، تحت فروش اقساطی سپند خودرو قرار خواهد گرفت.