چانگان یونی تی (UNI-T)، خودرو کراس‌اوور مدرن تولید شده توسط یکی از خودروسازان برجسته چینی به‌نام چانگان است. مدل یونی تی چانگان در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است و در سال ۱۴۰۱ توسط شرکت سایپا به‌عنوان خودرو وارداتی به بازار ایران عرضه شد. این کراس‌اوور چینی به دلیل امکانات و آپشن‌هایی که دارد، خودرویی مدرن و مجهز به شمار می‌رود.

بررسی طراحی ظاهری و بیرونی چانگان UNI T

چانگان UNI T با چراغ‌های اصلی که به ظرافت در سپر مخفی شده‌اند و دی‌لایت‌های باریک در لبه کاپوت، همراه با جلوپنجره‌ای غول‌آسا و بدون قاب، چهره‌ای اسپرت و باوقار دارد. نمای کناری این خودرو با رینگ‌های بزرگ به رنگ تیره، دستگیره‌های مخفی درها و شیب سقف، بیش از آنکه یادآور یک کراس‌اوور باشد به یک هاچ‌بک اسپرت شباهت دارد.

در نمای عقب اتومبیل چانگان یونی تی ویژگی‌هایی نظیر بال عقب دو بخشی، چهار خروجی اگزوز ذوزنقه‌ای دارد. مه‌شکن عقب که یادآور چراغ ترمز خودروهای فرمول یک است، چانگان UNI T را به خودرویی جوان‌پسند تبدیل کرده است.

فروش اقساطی چانگان یونیتی

درباره طراحی داخل اتومبیل چانگان یونی تی

کابین چانگان UNI T با المان‌های مدرن همچون پشت‌آمپر دیجیتال یکپارچه با مانیتور مرکزی، تعداد اندک دکمه‌های فیزیکی و غربیلک فرمان D-CUT دیزاین شده است. نکته برجسته در کابین، اهرم دنده با طراحی عجیب و منحصربه‌فرد آن است که مدل یونی تی چانگان را از سایر خودروها متمایز می‌کند.

طراحی داخلی چانگان یونی تی (UNI-T) با استفاده از الگوهای پسامدرن و مینیمال طراحی شده است. داشبورد این خودرو عریض بوده و با شیب ملایم به سمت سرنشینان متمایل است که این طراحی به تقویت حس اسپرت در خودرو کمک می‌کند. همچنین، کابین چانگان UNI-T شباهت‌هایی با کابین‌های خودروهای مدرن نظیر آئودی e-Tron و پژو ۳۰۰۸ دارد و از قطعات باکیفیت و ظریف‌کاری‌هایی مانند درگاه‌های یکپارچه USB، دسته دنده و صندلی‌های اسپرت بهره می‌برد.

معرفی مشخصات فنی خودرو چانگان یونی تی

چانگان UNI T با دو نوع پیشرانه متمایز، در بازارهای جهانی معرفی شده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو قادر است ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین از سال ۲۰۲۱، پیشرانه ۲ لیتری توربو به‌عنوان گزینه‌ای قابل انتخاب روی برخی از نسخه‌های چانگان یونی T موجود بوده که توانایی تولید قدرتی معادل ۲۳۳ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای نمونه ۱.۵ لیتری چانگان یونی T حدود ۸.۶ ثانیه برآورد شده است. این رقم برای نسخه مجهز به پیشرانه ۲ لیتری به حدود ۷ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. این خودرو باتوجه‌به مشخصات فنی که دارد رقیب جدی برای هایما s7 محسوب می‌شود. ازاین‌رو برای تصمیم‌گیری درباره خرید هایما s7 یا یونی تی باید این دو محصول را از جنبه‌های دیگری نیز بررسی کنید.

مشخصات فنی چانگان یونیتی

سیستم تعلیق ماشین چانگان یونی تی

چانگان یونی تی همانند خودرو شاهین اتوماتیک و برخی دیگر از ماشین‌های مدرن سایپا از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلویی و سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقبی بهره می‌برد. این سیستم‌های تعلیق، ترکیبی از استحکام و قابلیت انعطاف را فراهم می‌کنند که امکان مقابله با شرایط مختلف جاده‌ای را به خودرو می‌دهد. در بخش ترمزها، چانگان یونی تی مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب است، که به طور قابل توجهی به کاهش فاصله توقف کمک می‌کنند.

علاوه بر این، ترمزهای خودرو با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز اضطراری (BA) تجهیز شده‌اند. این فناوری‌ها در هماهنگی با یکدیگر عمل می‌کنند تا ایمنی بالاتری در شرایط اضطراری و در حین ترمزگیری‌های ناگهانی فراهم آورند، از این رو سطح ایمنی و کنترل خودرو در شرایط مختلف رانندگی را افزایش می‌دهند.

معرفی تجهیزات ایمنی چانگان UNI T

خودرو UNI-T چانگان مجهز به شش کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای است که در صورت بروز تصادف، حفاظت لازم را برای سرنشینان فراهم می‌کند. از لحاظ سیستم‌های ترمز و پایداری، خودرو مجهز به سیستم‌های ABS، EBD ،ESP ،BA ،HSA و HDC است که هر کدام نقش مهمی در افزایش ایمنی و کنترل خودرو دارند.

همچنین، چانگان UNI-T امکاناتی نظیر کنترل سرعت در شیب و حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد لاستیک، هشداردهنده نقاط کور و دوربین ۳۶۰ درجه دارد که به افزایش ایمنی و راحتی راننده و سرنشینان کمک می‌کنندخواهند کرد. این مجموعه وسیع از تجهیزات نشان دهنده تمرکز چانگان بر ارائه خودرویی ایمن و مدرن است. خودرو چانگان یونی تی را می‌توانید از طریق پلن‌های فروش اقساطی سایپا در وبسایت سپند خودرو خریداری کنید.

مشخصات ظاهری چانگان یونی تی

معرفی آپشن‌های خودرو چانگان UNI T

چانگان یونی تی (UNI-T) مجهز به کی‌لس استارتر است که امکان روشن کردن خودرو بدون نیاز به استفاده فیزیکی از کلید را فراهم می‌کند. همچنین، کروز کنترل هوشمند این خودرو به رانندگان اجازه می‌دهد تا سرعت مطلوب خود را تنظیم کرده و در طولانی مدت، سرعت ثابتی را بدون نیاز به پایدار نگه داشتن پدال گاز حفظ کنند.

در صندوق‌‌بار برقی، با ارائه امکان باز و بسته شدن اتوماتیک، دسترسی به فضای بار را آسان‌تر خواهد کرد. دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم هشداردهنده نقاط کور به راننده کمک می‌کنند تا از محیط اطراف خودرو آگاهی بیشتری داشته باشد.

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و ترمز پارک برقی با قابلیت اتوهلد، راحتی و امنیت بیشتری را در هنگام رانندگی فراهم می‌کنند. قابلیت تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode) به راننده اجازه می‌دهد تا تجربه رانندگی خود را براساس شرایط جاده و ترجیحات شخصی تنظیم کند.

سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور ۱۲.۳ اینچی لمسی، سقف پانوراما ثابت، و نورپردازی داخلی با قابلیت تنظیم رنگ، جلوه‌ای زیبا و مدرن به کابین می‌بخشند. چراغ‌های دی‌لایت و تمام LED، سنسور نور و باران، و سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، تجربه‌ی رانندگی را ایمن‌تر و راحت‌تر خواهند کرد.

آپشن های چانگان یونی تی

مجموعه سپند خودرو پلن‌های فروش اقساطی و نقد را برای کلیه ماشین‌های وارداتی و داخلی عرضه می‌کند و به‌منظور اطمینان از خرید، هیچ هزینه‌ای تا زمان تحویل خودرو از شما دریافت نخواهد شد. همچنین با عقد قرارداد و ارائه پیش پرداخت، سند خودرو از ابتدا به نام مشتری صادر می‌شود. برای خرید خودرو موردنظر خود می‌توانید لیست قیمت ایران خودرو اقساطی و سایر برندها را در بخش فروش سایت مشاهده کنید. برای اطلاع از شرایط فروش چانگان UNI T از طریق شماره‌های تماس موجود در سایت با کارشناسان مجموعه سپند خودرو تماس بگیرید.