شاهین اتوماتیک یک سدان کلاس C براساس پلتفرم SP100 است که در سال ۱۴۰۲ شرکت خودروسازی سایپا از آن رونمایی کرد. این خودرو نمونه کامل‌تر و ارتقا یافته شاهین دنده‌ای تیپ G محسوب می‌شود. در ساخت شاهین اتوماتیک از گیربکس CVT شرکت پانچ کشور بلژیک استفاده شده است. این گیربکس در حالت تیپ ترونیک از ۶ دنده شبیه‌سازی شده دستی استفاده می‌کند و حالت اسپرت دارد. در حال حاضر نیز این خودرو شرکت سایپا را می‌توان به‌صورت نقدی و اقساطی از بازار تهیه کرد.

تصویر خودرو شاهین اتوماتیک

بررسی طراحی ظاهری و بیرونی شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک ضمن حفظ طراحی کلی شاهین دنده‌ای، با تغییرات ظریف ظاهری خود را متمایز کرده است. افزوده شدن تزئینات کرومی به بدنه، طراحی نوین رینگ‌های تراش خورده آلومینیومی و به‌کارگیری شیشه‌های دودی در قسمت عقب، به شاهین اتوماتیک جلوه‌ای لوکس و ظریف بخشیده‌اند.

همچنین مشابه با طراحی‌های جدید خودروسازی چری، جلوپنجره با تزئینات کرومی، حسی مدرن و جذاب به فیدلیتی می‌دهد. این تغییرات در رنگ‌های تیره شاهین اتوماتیک، زیبایی خودرو را به‌وضوح بیشتر نمایان می‌کنند. این خودرو نیز هم‌چون سایر خودروهای شرکت سایپا مشمول طرح اقساطی شرایطی سایپا می‌شود؛ بدین‌ترتیب شما می‌توانید شاهین اتوماتیک را به‌صورت اقساطی و تحویل فوری از سپند خودرو تهیه کنید.

نمای ظاهری شاهین اتومات

درباره طراحی داخل خودرو شاهین اتوماتیک

در کابین شاهین اتوماتیک، تغییراتی با هدف ارتقا زیبایی و کاربردی بودن انجام شده است. تریم داخلی کابین این خودرو با ترکیب دو رنگ کرم و مشکی، همراه با قطعات دکوراتیو با طرح چوب، ظاهری شیک و مدرن را ارائه می‌دهد. استفاده از مواد با کیفیت بالاتر در ساخت کابین نسبت به شاهین معمولی، به افزایش راحتی و جلوه لوکس‌تر کمک می‌کند. در خودرو شاهین اتوماتیک صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی سیستم سرگرمی و دکمه‌های کنترل کروز روی فرمان، تجربه رانندگی را بهبود بخشیده‌اند.

در مقایسه با نسخه دنده‌ای، شاهین اتوماتیک مزایایی نظیر کیفیت متریال بهتر در کابین، ترکیب رنگ‌های متفاوت، اضافه شدن کیسه هوای جانبی و صندلی‌های برقی را دارد. همچنین دوربین ثبت وقایع نصب شده پشت آینه و روی شیشه جلو، امنیت و اطمینان بیشتری را در زمان رانندگی در شاهین اتوماتیک فراهم می‌کند. با‌توجه‌به این طراحی زیبا و استفاده از متریال با‌کیفیت‌تر در شاهین اتوماتیک نسبت به سایر خودروهای سایپا، قیمت این خودرو از قیمت ماشین کوییک، تیبا و ساینا بالاتر است.

طراحی داخلی شاهین اتومات

معرفی مشخصات فنی شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ توربوشارژر، توان تولید ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده CVT شاهین اتوماتیک (ساخت کمپانی پانچ بلژیک)، شامل قابلیت‌هایی نظیر حالت اسپرت، برفی و تیپ‌ترونیک ۷ سرعته مصنوعی است. سیستم فرمان این خودرو، همانند نسخه دنده‌ای، از نوع فرمان کمکی برقی است؛ بدین‌ترتیب تعادل و راحتی مناسبی را برای راننده فراهم می‌کند. در‌صورتی‌که قصد خرید یک خودرو ایرانی مقرون‌به‌صرفه و راحت را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید ماشین اقساطی شاهین اتوماتیک است.

سیستم تعلیق ماشین شاهین اتوماتیک

سیستم تعلیق شاهین اتوماتیک با هدف ارائه تعادل و راحتی در رانندگی طراحی شده است. در قسمت جلو، از سیستم تعلیق مک‌فرسون استفاده می‌شود که به دلیل سادگی و کارایی بالا، در بسیاری از خودروهای مدرن مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم به خصوص در کنترل نوسانات ناشی از ناهمواری‌های جاده‌ای عملکرد خوبی دارد و به راننده امکان می‌دهد تا کنترل دقیق‌تری بر خودرو داشته باشد. قسمت عقب شاهین اتوماتیک از سیستم تعلیق تویست بیم بهره می‌برد که به جذب شوک‌ها و کاهش تاثیر ناهمواری‌ها کمک می‌کند. این ترکیب سیستم تعلیق، علاوه‌بر بهبود راحتی سرنشینان، ثبات خودرو را در سرعت‌های بالا و در پیچ‌ها افزایش می‌دهد.

معرفی امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک با تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی پیشرفته‌ای مجهز شده است. از نظر تجهیزات ایمنی، این خودرو دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد، همچنین شاهین اتوماتیک مجهز به سیستم ضد‌سرقت ایموبلایزر است که به جلوگیری از سرقت خودرو کمک می‌کند. از سایر ویژگی‌های امنیتی، سیستم باز شدن خودکار درب‌ها در هنگام تصادف و قفل شدن خودکار درب‌ها در سرعت بالای ده کیلومتر بر ساعت است که به افزایش ایمنی سرنشینان در شرایط مختلف کمک می‌کند.

همچنین، ویژگی ورود و خروج بدون نیاز به سوییچ و استارت دکمه‌ای راحتی را برای راننده فراهم می‌آورد. علاوه‌بر این، شاهین اتوماتیک سیستم ترمز ضد‌قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD دارد. هم‌چنین کالیبر ترمز جلو این ماشین سایپا از نوع دیسکی خنک شونده و کالیبر ترمز عقب آن از نوع دیسکی است.

خرید این خودرو ایمن‌ و مجهز همچون خرید ساینا در سپند خودرو به‌صورت اقساطی و با تسهیلاتی ویژه انجام می‌شود؛ از‌این‌رو اگر امکان خرید نقدی این خودرو شاهین اتوماتیک از بازار را ندارید، پیشنهاد ما به شما خرید اقساطی آن از سپند خودرو است.

معرفی آپشن‌های خودرو شاهین اتوماتیک

خودرو شاهین اتوماتیک از یک سیستم تهویه مطبوع دستی برخوردار است. سیستم مولتی مدیا این خودرو شامل رادیو پخش با پورت‌های USB و AUX برای اتصالات صوتی است. صندلی‌های جلو با روکش چرم و قابلیت تنظیم ارتفاع و کورس مجهز شده‌ و کمربندهای ایمنی با سیستم پیش‌کشنده برای افزایش ایمنی در نظر گرفته شده‌اند. صندلی‌های عقب شاهین اتوماتیک سیستم ایزوفیکس برای نصب آسان صندلی کودک دارد.

آینه‌های جانبی این مدل خودرو شاهین برقی بوده و قابلیت باز و بسته شدن برقی نیز دارند. شیشه‌ها در شاهین اتوماتیک به‌صورت برقی کنترل می‌شوند و شیشه عقب المنت گرمکن نیز دارد. در بخش روشنایی جلو، چراغ‌های هالوژن به همراه چراغ روشنایی روز، مه‌شکن جلو، سنسور نور خودکار و سیستم مشایعت تا منزل به کار رفته‌اند.

امکانات شاهین اتومات

شرایط فروش قسطی ماشین شاهین اتوماتیک سایپا در سپند خودرو همچون شرایط فروش ایران خودرو اقساطی تحویل فوری است. با خرید این ماشین سایپا از سپند خودرو می‌توانید از مزایای متعددی از جمله اقساط بلند‌مدت و کمترین پیش‌پرداخت بهره‌مند شوید. علاوه‌بر این، بعد از عقد قرارداد و ارائه پیش پرداخت، سند خودرو از ابتدا به نام خریدار خواهد بود.