ما در سپند خودرو با دلایل، شرایط و نکات خرید اقساطی خودرو شما را آشنا و شما را در خرید بهتر یاری می‌کنیم.

با گرانی روز به روز خودرو، خرید نقدی آن برای همه افراد امکان پذیر نیست و این باعث روی آوردن بیشتر مردم به خرید خودروی اقساطی شده است. فروش اقساطی خودرو از دستور کار کارخانه‌های تولید‌کننده خودرو خارج شده و صرفاً توسط بعضی از شرکت‌ها این قضیه امکان پذیر است. برای خرید اقساطی خودرو در درجه اول باید به آن شرکت اعتماد داشته باشیم و سپس برای این قضیه اقدام کنیم، چیزی که این روزها مشکل بسیاری از مردم شده است.

آیا خرید اقساطی خودرو بهترین راهکار است؟

آیا خرید اقساطی خودرو بهترین راهکار است؟

اگر قصد خرید خودرو را دارید، اما بودجه کافی برای اینکار را ندارید بجای خرید یک خودرو دسته دوم که مشکلات خاص خود را دارد، بهتر است به خرید اقساطی خودرو روی آورید. خودرو دسته دوم ممکن است، ایرادات پنهانی در موتور و بدنه و همینطور ظاهر نه چندان خوبی داشته باشد و شما را از خرید خودرو دلسرد کند و از طرفی دیگر خرید خودرو صفر هزینه زیادی برای شما دارد، بطوری که ارزان‌ترین خودروی موجود در بازار ایران بالای 100 میلیون هزینه دارد. همه این عوامل دست به دست هم می دهند و شما را به خرید خودروی اقساطی ترغیب می‌کنند.

خرید خود رو به روش لیزینگ

خرید خود رو به روش لیزینگ

در این روش که نوعی خرید اقساطی است بین خریدار و فروشنده توافقاتی صورت می‌گیرد که در زمان تحویل خودرو، مبلغ پیش پرداخت، مبلغ اقساط و زمان تحویل سند مشخص می‌شود.

معمولاً شرکت‌هایی می‌توانند فروش لیزینگی انجام دهند که شرایط زیر را داشته باشند:

وابسته به گروه‌های خودرو سازی مانند ایران خودرو و سایپا باشند.

لیزینگ را از طریق بانک‌هایی مثل ملت یا پاسارگاد انجام دهند.

شرکت‌های مستقل و خصوصی باشند که خودرو را به صورت لیزینگ می‌فروشند.

این نوع خرید خودرو در هنگام پیش پرداخت نیمی از مبلغ خرید را دریافت و نیمی دیگر را به صورت اقساط همراه با سود می‌پذیرد. اگر خریدار به قرارداد فی مابین عمل نکند، سند خودرو به نام او زده نمی‌شود.

به دلیل اینکه این معامله همراه با سود برای فروشنده است، قیمت تمام شده خودرو نسبت به قیمت خرید نقدی معمولا بیشتر و در ایران حدود 15 تا 25 درصد است.

شرایط سند زدن در خودروهای لیزینگی

  1. از خریدار چک و سفته دریافت می‌کنند.

در این روش به اندازه مبلغ خرید خودرو چک و سفته از خریدار می‌گیرند و اگر خریدار دو ضامن متعبر داشته باشد می‌تواند در همان ابتدای قرارداد، سند را به نام خود کند.

  1. اجاره به شرط تملیک

این روش اجازه زدن سند به نام خریدار تا زمان بازپرداخت اقساط را نخواهد داد. بیشتر شرکت‌های لیزینگی از این شیوه برای فروش اقساطی خودروهایشان استفاده می‌کنند، زیرا برای آنها این روش مطمئن‌تر است و متضرر نمی‌شوند.

نکات قابل توجه هنگام خرید اقساطی خودرو

با گرانی این روزهای خودرو بهتر است قبل از خرید اقساطی نکاتی را در نظر داشته باشیم که هزینه زیادی را از دست ندهیم.

تحویل آنی و فوری

تحویل آنی و فوری خودرو اقساطی

هنگام خرید خودروی اقساطی اولین شرطی که لازم است بین طرفین معامله صورت بگیرد، تحویل فوری و آنی است. پس از دریافت مبلغ اولیه، شرکت تحویل دهنده باید متعهد باشد که خودرو را به صورت فوری و آنی تحویل دهد. اگر این اقدام به موقع صورت نگیرد با طرح‌های طولانی فروش خودرو در کارخانه فرقی وجود نخواهد داشت.

تحویل سند خودرو به نام خریدار

اگر خرید خودرو به صورت اقساطی است، خریدار باید مبلغ پیش پرداخت را به فروشنده تحویل بدهد که معمولاً رقم کمی نیست و فروشنده مؤظف است که سندی محکه پسند به خریدار تحویل بدهد تا خریدار با خیالی راحت بتواند از آن خودرو استفاده کند.

 خرید اقساطی از فروشندگان معتبر

برای خرید قسطی خودرو به سراغ مجموعه‌ای معتبر و با سابقه درخشان بروید. سپند خودرو یک برند مطمئن و با نام نیک در زمینه فروش اقساطی خودرو است. برندهایی با نام درخشان به شما این اطمینان را می‌دهند که با خیالی آسوده خرید اقساطی را انجام دهید و هیچ گاه نام و برند خود را زیر سؤال نمی‌برند.

با خرید اقساطی از سپند خودرو؛

سند خودرو از ابتدا در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تا زمان تحویل خودرو هزینه ای از شما دریافت نمی‌شود

و اقساط بلند مدت و 30 ماهه برای شما در نظر گرفته می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط:

فروش اقساطی سایپا تحویل فوری