شرکت چانگان در چند وقت اخیر تیزرهای مختلفی ایجاد کرده است که گمانه‌زنی‌ها را پیرامون عرضه چانگان CS55 Plus II افزایش می‌دهد. به طور مثال در یکی از تیزرهای پخش شده بر روی سطح زمین شماره ۵۵ نوشته شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این خودرو می‌تواند به یک رقیب جدی برانی تیگو ۷ پرو تبدیل شود. کمپانی چینی چانگان همواره سعی می‌کند که کراس‌اوورهایی با ظاهر جذاب بسازد.

 

مشخصات کلی چانگان CS55 Plus II

خودرو CS55 Plus II یک کراس‌اوور جدید است که در سال ۲۰۲۱ در نمایشگاه از آن رونمایی شد. اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره این خودرو صحبت کنیم، می‌توان آن را حد واسط بین چانگان CS35 Plus و چانگان CS75 Plus بدانیم. ابعاد ساخت این کراس‌اوور شباهت زیادی به خودروهای تیگو ۷ پرو و جیلی آزکارا دارد. ساخت این محصول با طول 4500 میلی متر، عرض 1855 میلیمتر و ارتفاع 1690 میلیمتر انجام گرفته است. طراحی این مدل همانند چانگان CS35 Plus به شکل حرفه‌ای انجام شده است. نکته قابل توجه مربوط به داشبورد خودرو است که شباهت زیادی به طراحی i-Cockpit پژو دارد. در این خودرو از پیشرانه چهار سیلندری با حجم ۱.۵ لیتر استفاده شده است. تنفس موتور از نوع توربو است که با نام نهنگ آبی سری NE شناخته می‌شود. بیشترین قدرت چانگان CS55 Plus II برابر با ۱۸۸ اسب بخار است. همچنین گشتاور آن نیز ۳۰۰ نیوتون متر خواهد بود. همچنین یک گیربکس‌ ۷ سرعته دوکلاچه نیز در این مدل تعبیه شده است.

خودرو چانگان CS55 Plus II

شرایط قیمت چانگان CS55 Plus II

با توجه به اینکه این مدل از چانگان هنوز به صورت رسمی وارد بازار نشده است، قیمت دقیق آن مشخص نیست. با یک بررسی کوچک درباره سایر خودروهای مشابه می‌توان حدس‌هایی درباره قیمت احتمالی زد. به طور مثال چانگان CS35 Plus در حال حاضر با قیمت ۲۰ هزار دلار معامله می‌شود. همچنین مدل چانگان CS75 Plus‌ نیز با قیمت ۲۳۶۰۰ دلار امریکا به فروش می‌رسد. با توجه به این دو مثال، می‌توان حدس زد که قیمت چانگان CS55 Plus II حدود ۲۱۴۳۰ دلار باشد. با توجه به اینکه این مدل از نظر امکانات بسیار شبیه به تیگو سون پرو است، این احتمال وجود دارد که پس عرضه به یک رقیب جدی برای این خودرو تبدیل شود.این مورد نیز نباید فراموش شود که سایپا در عرضه مدل قبلی چانگان CS35 عملکرد نسبتا خوبی رو داشته و این موضوع نیز یک مزایا برای عرضه این خودرو محسوب میشود.

همچنین بخوانید :

فروش اقساطی سایپا
فروش اقساطی چانگان CS35