بین دو خودروی رنوتندر 90 و ساندرو که در ایران به عرضه رسیده اند ساندرو مدرن تر بوده و کیفیت بالاتری نیز دارد. رنگ مشکی که در قسمت های مختلف نمای رو به رو به عنوان مثال کاسه چراغ ها و جلو پنجره تکرار شده و به چشم می خورد،  ظاهری خشن را از رنو ساندرو استپ وی نمایان می کند. عده زیادی طراحی این خودرو را نمی پسندند و برخی دیگر بر این عقیده هستند که از دیگر خودروهای رنو موجود در بازار بهتر است. پس بحث ظاهر کاملأ سلیقه ای بوده و تصمیم گیری هر فرد متفاوت است. در هر صورت نباید هماهنگی بخش های مختلف رنو ساندرو استپ وی که یکی از نکات مثبت آن است را نادیده گرفت. با ورود به قسمت کابین گویی تفاوتی بین این خودرو با مدل های ساندرو و تندر 90 پلاس دیده نمی شود. اما فضای کابین و سرنشینان تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است.

از لحاظ کیفیت ساخت رنو ساندرو استپ وی در درجه بالایی قرار گرفته، اما متریال خشک در برخی قسمت ها آزار دهنده می باشد. گرچه علت این خشک بودن کیفیت بد نیست. بلکه متریال به کار رفته در این خودرو در سال های متمادی تغییر به خصوصی نکرده و مناسب است. تجهیزات و امکانات به کار رفته در این خودرو تقریبأ با نیازهای روز هماهنگی دارد. در مقایسه میان ساندرو استپ وی و چانگان CS35 ساندرو از کیفیت ساخت و مونتاژ بهتری برخوردار است و می توان گفت این بزرگ ترین و مهم ترین نقطه قوت ساندرو در مقابل چانگان به حساب می آید.

مشخصات فنی ساندرو استپ وی

پیشرانه ای که در این خودرو به کار رفته، K4M می باشد و وجود این پیشرانه به رنو ساندرو استپ وی برتری می دهد. پیشرانه مورد استفاده 4 سیلندر بوده و حجمی معادل 1598 سی سی را داراست. این موتور توان 105 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن متر را تولید می کند. مزایایی که شامل این مدل پیشرانه می شود، شتاب مناسب، در کنار مصرف سوخت کم و استهلاک پایین است. نیروی ایجاد شده توسط گیربکس اتوماتیک 4 سرعته تیپ ترونیک عملکرد انتقال را انجام می دهد. این نوع گیربکس هماهنگی خوبی را با موتور خودرو برقرار می کند.

اصلاحاتی که بر روی این گیربکس ایجاد شده کمک می کند تا در صورت نیاز قابلیت تحمل گشتاور تا 240 نیوتن متر را نیز داشته باشد. در حالتی که چانگان CS35 از لحاظ حرکتی و کشش حرف زیادی برای گفتن ندارد، از این نظر رنو ساندرو استپ وی پیروز میدان است. هندلینگ این خودروی کراس اوور مناسب بوده و سواری لذت بخشی را با آن تجربه خواهید کرد. به طور کل رنو ساندرو استپ وی در این میان برنده محسوب می شود و به عنوان یک خودروی شهری مدت هاست که خود را به اثبات رسانده است. در صورتی که به این خودرو علاقه نداشتید می توانید در انتخاب بعدی خود چانگان CS35 را قرار دهید.

خصوصیات کلی چانگان CS35

خودرو چانگان مدت 2 سال است که در بازار ایران حضور پیدا کرده، ولی از زمانی در میان مردم شناخته شد که سایپا به مونتاژ آن پرداخت. این خودرو از لحاظ ظاهری طرفداران زیادی دارد اما از نقطه نظر فنی کپی برداری های زیادی بر روی آن صورت گرفته است. این خودرو نه تنها از لحاظ ظاهر بدنه بلکه از نظر طراحی کابین در سطح مناسبی قرار دارد و کیفیت متریال مناسبی را در فضای داخلی تجربه می کند. آپشن های چانگان CS35 بهتر از رنو ساندرو می باشد، اما ابعاد کابین در این دو خودرو یکی است. شرایط فروش اقساطی چانگان CS35 می تواند موقعیت فروش این خودرو را کمی بهبود ببخشد.

پیشرانه موجود در این خودرو 4 سیلندر بوده و حجمی معادل 1598 سی سی را داراست. این موتور توان 122 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 160 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه را تولید خواهد کرد. مصرف سوخت 7.2 لیتری در چانگان CS35 سیکل ترکیبی اقتصادی مناسبی نیست. نیروی ایجاد شده توسط این خودرو به وسیله گیربکس 4 سرعته به چرخ ها منتقل می شود. فنی این خودرو در سطح قدیمی بوده و رنو ساندرو استپ وی از این منظر در رتبه بهتری قرار گرفته است. در صورتی که می خواهید اطلاعات کامل تری در رابطه با قیمت و یا فروش اقساطی خودرو های نام برده داشته باشید، می توانید با مشاوران ما در نمایندگی ها تماس حاصل فرمائید.