دو دیفرانسیل ها خودروهایی هستند که کار سختی پیش رو دارند. آفرودهایی که توقع از آنها بسیار بالاست و باید تمام ویژگی هایی که یک راننده دوست دارد را یک جا داشته باشد. ظاهر زیبا، عملکرد حرفه ای و قابل قبول و در عین حال کاربری آسان در جاده های سخت. در صورتی یک خودروی آفرود را خوب میدانند که با نشستن داخل آن در جاده های گل آلود و آسفالت نشده یا جاده های کوهستانی و شیب دار، سرنشینان از شرایط بیرون خودرو خبری نداشته باشند و خودروی آفرود مانند پدری مهربان تمام سختی های جاده را به جان بخرد و نگذارد حتی یک تکان شدید کابین ماشین را تحت تاثیر قرار دهد.
قیمت این خودروها بسیار بالاست و از میان آنها رانندگان برای لکسوس ال ایکس و تویوتا لندکروزر احترام زیادی قائلند. اینکه شما خودرویی اسپرت، لوکس و شهری بخرید یا مایل باشید خودرویی قوی و آفرود را تهیه نمایید به بودجه و سلیقه ی خودتان بستگی دارد اما اگر خواهان خرید خودرویی آفرود و قوی هیکل هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید. فروش اقساطی لندکروزر  و استقبال بی نظیر از این خودرو نشان داد که محبوبیت تویوتا در میان علاقه مندان به آفرود بیشتر از لکسوس می باشد اما با این حال باید دید کدام یک از آنها قابلیت های بیشتری دارند.

امکانات آفرودی تویوتا لندکروزر در مقابل لکسوس

امکاناتی که تویوتا لندکروزر در اختیارتان قرار می دهد بی نظیر است و رانندگان بسیاری را از خود راضی نگه داشته است. لکسوس نیز از این امکانات برخوردار است ضمن اینکه برگ برنده ای به نام تنظیم ارتفاع دارد، در لکسوس ال ایکس شما می توانید ارتفاع خودرو را به صورت دلخواه تنظیم کنید و از رانندگی با ارتفاع دلخواهتان متناسب با انواع جاده ها لذت ببرید. علاوه بر این امکانات در هر دوی خودروها کنترلی 5 حالته به نام crawl وجود دارد. با روشن شدن این کنترل، دیگر نیازی به کنترل سرعت و شتاب خودرو توسط راننده نیست و تنها کافیست حواستان به فرمان باشد. این آپشن برای حرکت در مسیرهایی است که در آن توجه به جاده بسیار مهم است و مسیر رانندگی از دشواری و پیچیدگی زیادی برخوردار است، به همین دلیل خودرو به صورت اتوماتیک سرعت و شتاب را تنظیم می کند تا راننده بتواند با خیال راحت بر فرمان خودرو و هدایت آن متمرکز شود. در این حالت هیچ گشتاور اضافی تولید نمی شود تا خودرو در گل ولای یا شنزار فرو نرود همچنین سنسورها میزان سرعت و شتاب را هماهنگ می کنند تا نهایت ثبات و چسبندگی را ایجاد کنند و در چنین شرایط سختی کمک حال راننده باشند.
امکانات رفاهی آفرودها
با توجه به قیمت بالای این خودروها انتظارات مخاطبان از امکانات رفاهی بیشتر شده است. هر دوی این خودروها دارای حافظه ی صندلی، گرم کن و سردکن برای هر صندلی به صورت مجزا، سیستم های تهویه جداگانه، کروز کنترل، سنسور باران، دوربن های متعدد و انواع دیگر سسورها برای کمک کردن به راننده برای دید بهتر می باشند. هماهنگی هر دو خودرو با سیستم های تلفت همراه به خوبی صورت می گیرد و شما می توانید با برنامه های نصب شده بر روی تلفن همراه خود خودرو را به سیستم ناوبری متصل نمایید. بخش فروش اقساطی تویوتا در سال جدید قصد دارد امکانات مدل پایه ی خودرو را بیشتر نماید.
دو تفاوت بزرگی که در امکانات دو خودرو وجود دارد، مربوط به سایز چرخ ها می باشد. چرخ های لکسوس 20 و لندکروزر 18 اینچ می باشد. ضمن اینکه هر دوی خودروها رینگ آلومینیومی دارند و در لکسوس بدون دخالت دست و تنها با فشار دادن چند دکمه می توانید صندلی های ردیف عقب را جمع نمایید، این فرآیند در لندکروزر به صورت مکانیکی و دستی انجام می شود.

نتیجه

با توجه به اینکه هر دو خودرو شباهت های زیادی به هم دارند اعلام یک خودرو به عنوان برنده کار چندان درستی نیست. انتخاب میان این دو خودرو بستگی به انتظاراتی دارد که شما از خودرویی که می خواهید بخرید دارید. تویوتا تجربه ی آفرود بهتری به شما می دهد اما لکسوس در مقابل آپشن های بیشتری در اختیارتان می گذارد. در صورتی که بخواهیم در مورد جزییات آفرودی لندکروزر بیشتر صحبت کنیم باید بگوییم پایداری بیشتر و مصرف سوخت کمتر جزو ویژگی های آفرودی برتر این خودرو نسبت به لکسوس زیبا و مدرن می باشند.