امروزه با توجه به افزایش نیاز مردم و نیاز آن‌ها به انواع خودروهای سواری، استقبال از انواع خودرو در شرکت‌ها افزایش پیدا کرده‌ است. یکی از این شرکت‌های خودرو، شرکت سایپا است که سالیانه خودروهای زیادی را در اختیار مردم می‌گذارد. این شرکت انواع خودروها را با شرایط اقساطی به مردم می‌فروشد.

گاهی اوقات ممکن است خودروهای کار نکرده‌‌ای که از شرکت خریداری می‌شود، نیاز به تعویض داشته باشد. تعویض خودرو دلایل مختلفی دارد که در ادامه‌ی این مقاله به دلایل مختلف آن می‌پردازیم و آن را برای شما توضیح می‌دهیم.

زمانی که شرکت سایپا اقدام به فروش اقساطی یا نقدی خودروها می‌کند، ممکن است خودروها عیب و ایرادی داشته باشند که شرکت در هنگام فروش از آن مطلع نباشد. در نتیجه پس از مطلع شدن از عیب خودرو، شرکت باید خودرو را تعویض کند. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل تعویض خودرو از سایپا

تعویض خودرو در سایپا دلایل مختلفی دارد :

  1. اولین دلیل تعویض خودرو از سایپا این است که ممکن است خودرو‌ها با یکدیگر جا به جا شوند. برای مثال ممکن است خودروی شما با خودروی مشابه فرد دیگر جا به جا شود و در صورتی که خودرو به نام کسی دیگر است، آن را به شما تحویل دهند. در این صورت لازم است که خریدار خودرو را به شرکت بازگرداند و آن را تعویض نماید.
  2. دومین دلیل جهت تعویض خودرو این است که خودروی خریداری شده‌ توسط مشتری نقص فنی داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است خودروهای تولیدی سایپا از نظر فنی ایراد داشته باشند و در هنگام تحویل خودرو له مشتری، این ایراد رفع نشده باشد. در چنین شرایطی لازم است شرکت سایپا خودروی تحویل شده‌ی خود را تعویض نماید و یک خودروی بی‌نقص را به مشتری ارائه دهد.
  3. دلیل سومی که ممکن است سبب تعویض خودروی صفر شود، این است که پلاک خودرو با نام خریدار یکسان نباشد. در چنین شرایطی نیز خریدار می‌تواند ودروی ود را تعویض کند.

البته باید توجه داشت که تعویض خودرو از شرکت سایپا قوانین و ضوابطی را دارد که طی آن خریدار می‌تواند خودروی خود را تعویض نماید. اگردلایل خریدار برخلاف ضوابط مشخص شده‌ی شرکت سایپا باشد، این شرکت هیچ مسئولیتی در قبال تعویض خودروی خریدار ندارد.

شرایط تعویض خودرو از سایپا

شرایط تعویض خودرو از سایپا

طبق تحقیقات به عمل آمده شرکت سایپا برای جذب مشتریانی که خودروی آن‌ها دارای عیب است، از سه روش استفاده می‌کنند که تعویض خودرو نیز یکی از این سه روش به شمار می‌رود.

این تحقیقات نشان می‌دهد که اگر خودروی مشتری در موتور خود عیب داشته باشد، صد در صد مشمول تعویض خودرو می‌گردد. یکی از مسئولان شرکت سایپا می‌گوید که اگر موتور یک‌ خودروی فروخته شده معیوب باشد، ما اقدام به تعویض موتور خودرو نمی‌کنیم بلکه یک خودروی دیگر را جایگزین خودروی فعلی خواهیم کرد.

طی گفته‌های این مسئول اگر یک خودروی معیوب در یک مدت مشخص در نمایندگی بماند و تعمیر یا تعویض نگردد، نمایندگی باید خسارت خودرو را به مشتری بپردازد. البته بیشتر اوقات مشتری می‌تواند از گارانتی خودروی خود استفاده کند و اقدام به تعویض خودرو نماید.

یکی دیگر از مسئولان شرکت خودروسازی سایپا چنین تبیین می‌کند که اگر گاهی اوقات خودروها جا به جا به مشتریان فروخته شوند، مشتری حق شکایت دارد و باید اقدام به تعویض خودروی خود کند. این مسئول در ادامه می‌فرماید که خودروهای جا به جا ممکن است برای شرکت و حتی برای تعویض پلاک خودرو و سند آن مشکل ایجاد کنند بنابراین زمانی که چنین اتفاقی بیفتد، لازم است که خودروی فروخته شده تعویض گردد.

برای تعویض خودرو مشتری ابتدا باید به شعبه‌ی نمایندگی‌‌های که خودرو را از آن خریداری کرده‌است مراجعه کند و درخواست خود را صادر نماید. پس از درخواست بررسی مشتری، نمایندگی مشتری را از تعویض شدن یا نشدن خودرو مطلع می‌کند.

شرایط تعویض خودرو از سایپا

سخن پایانی

امروزه یکی از شرکت‌های تولید کننده‌ی خودرو در کشور ما شرکت سایپا است که خودرو را به صورت نقد یا اقساط به مشتری می‌فروشد. گاهی اوقات ممکن است خودرویی که به مشتری فروخته می‌شود، نیاز به تعویض داشته باشد. این نیاز به تعویض خودرو دلایل مختلفی دارد. شرکت سایپا برای تعویض خودرو شرایطی را مقرر کرده‌است. برای مثال طبق ضوابط این شرکت اگر خودرویی که به مشتری فروخته می‌‌شود دارای نقص فنی یا نقص در موتور باشد، باید توسط شرکت سایپا تعویض گردد.