در میان خودروهای کراس اوور و لوکس دو کمپانی رنو و میتسوبیشی محصولات خوبی را از خود ارائه داده اند که مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. میتسوبیشی اوتلندر و رنو کولیوس! هر دوی این خودروها در میان خانواده ی خود جزو بهترین ها محسوب می شوند و بسیار خوش قیافه هستند. اوتلندر یک کراس اوور چند منظوره است که با کیفیت خوب و چالاکی اش به عنوان خودرویی مناسب برای جنگل و کویر و مسافرت های طولانی شناخته می شود. در مقابل رنو کولیوس بیشتر به سمت مدرن بودن رفته و با طراحی جدید و زیبایش بسیاری از نظرها را به سوی خود جلب می کند. در صورتی که اطلاعات افراد در مورد این دو خودرو بالاتر برود و با کارآیی هر کدام بیشتر آشنا شوند شاید تا حد زیادی از جدال میان این دو خودرو کم شود و مشتریان انتخاب عاقلانه تری داشته باشند. ابتدا به بررسی رنو کولیوس می پردازیم و سپس در مورد میتسوبیشی اوتلندر توضیحاتی می دهیم.

رنو کولیوس، کراس اوور زیبا و مدرن

یکی از خاص ترین محصولات کمپانی ماشین سازی رنو که در کلاس ماشین های کراس اوور شهری قرار میگیرد رنو کولیوس است. این خودرو با تغییرات مثبتی که بر رویش انجام شده است پا به میدان رقابت گذاشته و در میان سربلندها قرار گرفته است. کولیوس مانند تلیسمان و مگان توانسته د رکلاس خودش غوغایی به پا کند و عنوان ماشین برتر را از آن خود نماید. زبان طراحی جدید باعث شده تا این خودرو میان کراس اوورهای شهری خوش بدرخشد و جذابیت زیادی را به دست آورد. کولیوس خودروی شیک و خاصی است که با شخصیتی پر ابهت و کابینی خوش استیل امکان ندارد کسی از ان ناراضی باشد. نقطه قوت این خودرو طراحی منحصر به فرد در کنار کیفیت خوب است که حس لوکس بودن آن باعث می شود تا راننده اعتماد به نفس خاصی را هنگام رانندگی با این خودرو داشته باشد. طراحان کارکشته و با تجربه با زدن طرح های متفاوت کولیوس را از میان این طرح ها بیرون کشیده اند. خطوط در کمال زیبایی بهترین جایگاه را در بدنه انتخاب کرده اند و هماهنگی آنها با هم باعث شده تا بدنه ی این خودرو از زیبایی خاصی برخوردار باشد. تمام فرو رفتگی ها و برجستگی ها در کمال مراعات با یکدیگر آمیخته اند و نتیجه این شده که کمتر کسی پیدا می شود که با دیدن طراحی شایسته ی این خودرو لب به تعریف و تمجید باز نکند.
فروش اقساطی رنو در ابتدای ورود این خودرو به بازار رشد قابل توجهی داشت زیرا علاوه بر زیبایی کیفیت ساخت خودرو نیز سطح بالایی دارد و حتی به کوچکترین نکات نیز اهمیت داده شده است. متریال استفاده شده برای داخل خودرو بسیار با کیفیت است و این موضوع باعث شده تا سرنشینان علاوه بر بهره بردن از زیبایی طراحی بتوانند در داخل خودرو آرامش خاطر خوبی داشته باشند و راحتی سرشاری را احساس کنند. به طور کلی کولیوس را می توان در 3 کلمه خلاصه کرد. خودرویی زیبا، راحت و با پرستیژ. فروش اقساطی رنو کولیوس با استقبال کسانی مواجه شد که به دنبال کراس اووری زیبا از سری محصولات رنو بودند.

میتسوبیشی اوتلندر
اوتلندر خودرویی است که بیشتر طرفدارانش اهل مسافرت و ماجراجویی هستند.اگر راننده ای از یک خودرو توقع داشته باشد که به هیچ جاده ای نه نگوید قطعا اوتلندر را انتخاب می کند زیرا کاربرد این خودرو محدود به مصارف شهری نیست و می تواند از پس هر جاده ای بربیاید. تعویض دنده ها در خودرو کاملا نرم صورت می گیرد و حتی در بدترین شرایط آب و هوایی آرامش در داخل خودرو حکم فرماست. این خودرو از نظر تعویض دنده و شتابگیری جزو خودروهای برتر می باشد و با تغییراتی که بر روی آن انجام شده است نسخه ی جدیدش بسیار پرشتاب و با نفس است. تنها موردی که می توان نقطه ی ضعف این خودرو دانست قدرت کشش کم در سربالایی ها با بار زیاد است که حجم بار برای کاستن از قدرت خودرو باید خیلی زیاد باشد پس معمولا این مورد برای اکثریت پیش نمی آید و محدود به مواردی خاص می باشد هرچند کارشناسان به هر حال پیگیر این موضوع هستند و در تلاش برای جبران این ضعف می باشند. نقطه قوت این خودرو نیز سیستم تعلیق بسیار عالی آن می باشد که قابلیت های آفرودی اش را به شدت افزایش داده است و رانندگان برای عبور از جاده های جنگلی و ناهموار خارج از شهر بر روی آن حساب باز می کنند.