در واقع تولید تویوتا CHR ایجاد یک انقلاب در صنعت طراحی تویوتا می باشد. تا قبل از این خودروهایی از قبیل کرولا، کمری و لندکروز با ظاهری ساده و بدون تغییر خیلی زیاد عرضه می شدند. در صورتی که بازار کراس اوورهای جمع و جور گرم است و رونق آن طرفداران بزرگ وکوچک را به دنبال خود کشیده، پس تویوتا حتما چشم ها زیادی را به سمت خود می چرخاند. تویوتا CHR با انقلابی که در طراحی به پا کرد در سال 2014 به نمایش در آمد و توانست بزرگی تویوتا را بیشتر نمایان کند. در ابتدا این خودرو معرفی خود را با طرحی مفهومی و کانسپت آغاز کرد. اما در حال حاضر با تغییراتی روانه بازار شده است. در پی عرضه مدل جدید تویوتا فروش اقساطی تویوتا CHR را نیز با شرایطی استثنایی در سپند خودرو خواهیم داشت.

با وجود این که حروف تشکیل دهنده نام این خودرو به معنی کوپه شاسی بلند هستند، اما شکل ظاهر، طراحی درب صندوق عقب و داشتن چهار درب اصلأ به یک خودروی کوپه شبیه نیست. در نمای این خودرو خطوط شکسته ای به کار رفته که به نسبت خودروهای هم رده اش بیشتر است. هم چنین این خودرو از ظاهری مدرن و جذاب بهره می برد. بدنه ای کاملأ عضلانی که چشم ها را مجذوب خود می کند را شاهد هستیم. فضای داخلی بسیار جادار است که تعداد 5 سرنشین را در خود جای می دهد و فضای کافی برای پای مسافران ایجاد شده است. دو مدل از این خودرو به نام های XLE و  XLE Premium عرضه خواهد شد. هر کدام از این مدل ها دارای تجهیزاتی عالی و استاندارد هستند. تجهیزات مشترک آن ها سیستم تهویه دو گانه، رینگ های 18 اینچی، صفحه نمایش 7 اینچی، صندلی هایی که طراحی متناسب با بدن سرنشین دارد و در نهایت امکانات الکترونیکی کمکی را تشکیل می دهد.

مشخصات فنی و تجهیزات تویوتا CHR مدل 2018

تنها پیشرانه موجود بر روی این مدل ها چهار سیلندری خطی با حجم 2 لیتر می باشد که توان 144 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتون متر را تولید می کند. هم چنین گیربکس CVT در این خودرو به کار رفته است. به همین ترتیب نیروی تولید شده توسط این موتور عملیات انتقال به چرخ های جلو را تکمیل می کند. در مدل XLE Premium حس تعویض دنده را شبیه سازی می شود و حالتی اسپرت به آن می بخشد. تویوتا CHR از دیفرانسیل پیشرفته‌ای بهره می برد که در حالتی که سرعت رانندگی پایین باشد گشتاور بین چرخ‌های چپ و راست را بهتر توزیع می کند و همین مسأله رانندگی شهری را راحت تر خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که بعد از ورود مدل های معمولی این خودرو به بازار، مدل هیبریدی تویوتا CHR نیز به بازار معرفی شود.

در بخش زیرین این خودرو پلتفرم TNGA که بسیار سبک و با استحکام می باشد قرار گرفته است. وجود این پلتفرم به مستحکم شدن بدنه کمک می کند و هندلینگ خودرو را تیزتر خواهد کرد. به طور کلی یک نیاز اساسی برای تویوتا CHR به حساب آمده و سواری با آن برای راننده حس راحت تری را ایجاد می کند. سیستم تعلیق موجود در جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در کنار بازوهای دوبل جناغی در قسمت عقب و هم چنین دمپرهای SACHS عملکرد هندلینگ را بهتر می کند. بر روی تویوتا CHR سیستم اطلاعات وسرگرمی نصب است و شامل اپلیکشن Ah، جک AUX، ایستگاه‌های رادیویی AM/FM/HD و بلوتوث و تشخیص صدا می شود.

هم چنین دارای سیستم های الکترونیکی کمکی نیز خواهد بود و امکانات جالب توجهی را به خریدار می دهد. این امکانات مناسب شامل اخطار ترمز اضطراری خودکار، برخورد و تصادف، اخطار خروج از خطوط با سیستم کمکی رانندگی و کروز کنترل تطبیقی می باشد که همه این موارد به صورت استاندارد وجود دارند. تویوتا CHR مدل 2018 مدل هیبریدی سیستم چهار چرخ متحرک ندارد. اما در نوع بنزینی آن این امکان موجود است. برای اطلاع دقیق از فروش اقساطی خودرو های سپند خودرو که تا چندی بعد به آن ها تویوتا CHR مدل 2018 نیز اضافه خواهد شد می توانید به نمایندگی ها مراجعه کنید.