بی وای دی با معرفی خودروی Song قدمی محکم در سگمنت کراس اوورهای بازار نهاد. بی وای دی چینی که پیش از این محصولات ساشی بلند خوبی را روانه بازار ایران کرده بود. اینبار شانس خود را در بازار پر رقابت کراس اوور ها نیز امتحان کرده و تا کنون از استقبال مناسبی برخوردار بوده است. در کاتالوگ BYD Song اطلاعاتی همچون موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژ و قدرت تولیدی 203 اسب بخار به چشم میخورد که در کلاس کراس اوورها عدد قابل قبولی است. فروش نقدی و فروش اقساطی بی وای دی سانگ توسط نمایندگی کارمانیا انجام میشود. مجموعه نسبتا کاملی از آپشن های فنی و رفاهی برای بی وای دی سانگ تعبیه شده است که از این میان میتوان به شیشه های ضد آفتاب، قفل برقی درب ها، سیستم تهویه هوای کابین، صفحه کیلومتر دیجیتالی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل، سانروف دو حالته و… اشاره نمود. تمام این موارد در کنار یکدیگر رانندگی لذت بخشی را با BYD Song به ارمغان می آورد.

همچنین لذت گوش دادن به موسیقی را میتوان با سیستم صدای فراگیر آن که مجهز به 9 بلندگو است تجربه نمود. برای خودرو بی وای دی سانگ آپشن ها و امکانات ایمنی مناسبی نیز در نظر گرفته شده است. این خودرو مجهز به سیستم کمکی ترمز ناگهانی است. همچنین سیستم رادار پارک خودرو به شما کمک میکند تا پارکی مطمئن را داشته باشید. سیستم کنترل پایداری خودرو، نمایشگر وضعیت فشار باد لاستیک ها، ترمز ضد قفل و… دیگر آپشن های ایمنی BYD Song می باشند. همچنین علاوه بر کیسه های هوا برای راننده و سرنشین جلو، از کیسه هوای جانبی پرده ای نیز استفاده شده است. سیستم ایزوفیکس نیز که یک استاندارد جهانی است، این امکان را میدهد که صندلی مخصوص کودک را به صورت ایمن و محکم روی صندلی خودرو نصب کنید.

طراحی ظاهری در بی وای دی سانگ

تغییر و تحولی که در خودروی بی وای دی سانگ رخ داد، انقلابی در طراحی این برند ایجاد کرد. ظاهر متفاوت این خودرو به نسبت مدل های قبلی آن را به خودروهای مدرن نزدیک کرده و دیگر مانند قبل حس طراحی قدیمی را منتقل نمی کند. چراغ های رو به رو نمایانگر طراحی چینی آن است و در کنار سپر حجیم و جلو پنجره کرومی حس تهاجم و خشونت را القاء می کند. اما در نهایت همه این ها در کنار یکدیگر طراحی قابل قبولی را ارائه می دهند. در نمای جانبی با ایجاد خطوطی مرتب و منظم در بخش پنل ها ابهت خاصی به این نما بخشیده شده و ارتفاع مناسبی را برای یک خودروی شاسی بلند داراست. رینگ های این خودرو 18 اینچی بوده و با نگاهی به آن حس یک شاسی بلند متوسط را به بیننده منتقل می کند.

با نگاهی به نمای پشتی چراغ های بزرگی را می بینیم که شکلی خاص و منحصر به فرد به بی وای دی سانگ بخشیده است. وجود اگزوزهای دوگانه در دو طرف سپر، نشان از موتوری قدرتمند دارد. البته رنگ سپر عقب با سپر جلو و بدنه هماهنگی ندارد و این یکی از ایرادات ظاهری این خودرو محسوب می شود. با ورود به فضای داخلی کابین مجللی را مشاهده می کنیم که با وجود کیفیت مناسب و زیبایی لوکس نیست و جذابیت خود را مدیون امکانات رفاهی موجود در این قسمت است. اگر دقیق تر این بخش را مورد برررسی قرار دهیم متوجه استفاده از فرم های دایره ای خواهیم شد. صفحه کلیومتر، ادوات فیزیکی میانه، ورودی هوای جانبی، بخش داشبورد و کلید هایی که بر روی فرمان تعبیه شده اند همگی شکلی دایره ای و مدور دارند.

BYD SONG از چند نمونه پیشرانه استفاده می کند که به صورت های مختلف بنزینی، هیبریدی و تمام برقی وجود دارد. اما در ایران نسخه بنزینی در دسترس است. این پیشرانه با موتوری 4 سیلندری با حجم 2.0 لیتری توربو شارژر، قادر است توان 203 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتون متر را به تولید برساند. برای منتقل کردن این نیرو به چرخ ها از گیربکس 6 سرعته کلاچ دوبل استفاده می شود. به طور کلی این خودرو عملکرد مناسبی را بر روی کاغذ ارائه می دهد، اما باید دید در اصل چه کارایی دارد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و فروش اقساطی خودرو ی نام برده، با مشاوران تماس بگیرید و یا به سایت سپند خودرو مراجعه کنید.