تیبا هاچ بک تحت عنوان تیبا 2 به بازار آمد اما در حقیقت تغییرات این خودرو در حدی نبود که کارشناسان را در مقابل نام جدیدش قانع کند، در پی نوسانات شدید ارزی چند سال گذشته قیمت این خودرو نیز دچار تغییرات شده است و در مقابل پژو 206 تیپ 2 نیز در تمام این طوفان ها همچنان خود را بر روی خط تولید حفظ کرده است. پیشنهاد خودروسازان به کسانی که از کیفیت پایین مواد داخلی کابین شکایت دارند خرید پژو 206 دست دوم می باشد اما کدام یک از این خودروها عملکرد بهتری را ارائه می دهد و ارزش خرید کدام یک بالاتر است؟

بررسی طراحی تیبا 2 سال 97

بهتر است که وقت خود را برای توصیف طراحی پژو 206 تلف نکنیم چون این خودرو زیبارویی است که حدود 14 سال در بازار خودرو حضور داشته است و در عین زیبایی اما جذابیت خود را برای عموم افراد از دست داده است. شاید عنوان زیباروی تکراری لقب مناسبی برای این خودرو باشد. در مورد طراحی تیبا 2 اما حرف زیاد است. عده ای از طراحان نمای روبرویی خودرو را الگو برداری شده می دانند. نمای بغل این خودرو عملا همان پراید ارتقا یافته است و از پلت فرم X100 سایپا استفاده کرده است که چندان نا رضایتی را به دنبال نداشته است تنها ایرادی که به این پلت فرم وارد بود سبک بودن کابین و ضعف های ناشی از سیستم تعلیق خودرو بود که در تیبا 2 تا حدی برطرف شده است و بدنه به نسبت ایزوله تر و سنگین تر می باشد.

با رسیدن به نمای عقبی می توان گفت این طراحی نتیجه بی حوصلگی و عدم خلاقیت است، برخلاف اصول رایج جهانی در طراحی که تناسب میان نمای جلو و عقب بسیار زمان بر است و با وسواس خاصی صورت می گیرد. در تیبا 2 شاهد رعایت این مسئله نبودیم و چراغ های کاملاً متضاد با چراغ های بزرگ جلو سند این ادعا می باشد. تمامی فاکتورهای این خودرو به گونه ای است تا قیمت افزایشی نداشته باشد و به عبارت دیگر اینگونه به نظر می رسد که تمام تلاش گروه خودروسازی سایپا در کنار تولید این خودرو تمرکز بر روی قیمت آن نیز بوده است تا این خودرو همچنان بتواند گزینه ی مناسبی برای افرادی باشد که در خواهان خرید خودرو در این رنج قیمتی می باشند.

با توجه به افت کیفی شدید و عجیب 206 های جدید خریداران به این نتیجه می رسند که خرید تیبا با طراحی ضعیف تر گزینه ی بهتری است و ریسک کمتری را نیز به دنبال دارد. فروش اقساطی سایپا نیز در یک برهه ی زمانی به همین دلیل رشد کرده بود، مخارج تحمیل شده بر مشتری در کنار مخارج نگهداری از جمله مواردی است که در مورد خودروهای صفر کمتر به چشم می آید. مالکین تیبا از سر و صدای اضافی گیربکس یا مشکلاتی اعم از سنسورهای چینی موتور شکایت دارند اما این موارد در مقابل فهرست بلند مشکلاتی که یک 206 دست دوم می تواند بر سر راه خریدارش بگذارد ناچیز است.
به طور کلی هزینه نگهداری تیبا از پژو 206 کمتر است ( به دلیل قیمت قطعات و خدمات پس از فروش) و شتاب بهتری دارد اما در مقابل 206 دارای طراحی و هندلینگ بهتری است. خرید پژو 206 در صورتی که مخارج خرید نمونه ی صفر آن را می توانید تامین کنید گزینه ی بهتری است اما اگر قصد دارید با پول یک تیبای صفر اقدام به خرید 206 دست دوم نمایید در حال پذیرفتن ریسک بالایی هستید که بسته به کارکرد پژو 206 متغیر است. فروش اقساطی تیبا 2  نیز می تواند فرصت خوبی برای شما باشد تا با استفاده از شرایط اقساط، خودروی صفر تیبا را با شرایطی آسان تر تهیه نمایید.