کوراندو توربو جدیدترین محصول از شرکت سانگ یانگ

شرکت سانگ یانگ، چهارمین کمپانی بزرگ خودروسازی کره جنوبی است که در سال 1954 میلادی تاسیس شد. سانگ یانگ به معنای دو اژدهاست. شرکت خودروسازی سانگ یانگ در سال 1997 میلادی به دوو موتورز واگذار گردید و توسط یک شرکت هندی در سال 2010 خریداری شد.

یک گروه کره ای تحت عنوان گروه KG، کمپانی خودروسازی سانگ یانگ را بعد از سال ها بحران و تنش های مالی خریداری کرد و نام KG Mobility را جایگزین نام سانگ یانگ نمود. در این تغییر برند و نام جدید، الگو و مدل های طراحی جدید و مدرن تری برای اتومبیل های سانگ یانگ مد نظر قرار گرفت و خط تولید محصول دستخوش تغییراتی شد. اخیرا شرکت خودروسازی KG Mobility، 5 محصول جدید و نوپایی را به جهان معرفی کرده و اتومبیل هایی با این برند به بازار خودروی جهان عرضه خواهند گردید.

شرکت خودروسازی سانگ یانگ در سال 1991 مشارکت و همکاری فنی خود را با کمپانی دایملر-بنز (به زبان آلمانی: Daimler-Benz) شروع کرد. شرکت سانگ یانگ محصولات زیادی که دارد که اکثریت آن ها در کشور ایران وجود دارد.

از جمله محصولات این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موسو

اکتیون

کوراندو

رکستون

تروپر

تیوولی

کایرون

شرکت خودروسازی سانگ یانگ نمونه ای از 61 سال تلاش برای ورود به صنعت خودرو و پا گذاشتن به عرصه های بین المللی‌ست.

سانگ یانگ با کمپانی دایملر-بنز یک قرارداد بست که با استفاده از فناوری های خودروسازی بنز توانست اتومبیل های شاسی بلند را تولید کند. به کمک شهرت و نام شرکت دایملر-بنز، شرکت خودروسازی سانگ یانگ در بازارهای بین المللی خودرو حضور پیدا کند. همچنین با زیر ساخت هایی که از خودروی مرسدس بنز آلمان آماده کرده بود، تا به امروز توانسته است در بازارهای بین المللی خودرو ثابت قدم باقی بماند.

مشارکت اولیه بین دو شرکت بنز و سانگ یانگ باعث شد که اتومبیل شاسی بلندی به نام موسو خلق شود که در بازار داخلی معرفی شد اما کامیابی و موفقیت چشم گیری نداشت.

خودروسازی سانگ یانگ برندی شناخته شده در بازارهای بین المللی است و با مشارکت گروه دایملر-بنز، به تولید و مونتاژ نسل دوم اتومبیل های خود پرداخت. در نهایت خودروی سانگ یانگ کوراندو به وجود آمد که قابلیت سیستم انتقال نیروی شرکت بنز را روی آن نصب کرد.

در سال 1381 شرکت سانگ یانگ وارد بازار خودروی ایران شد و در ابتدای مسیر به تولید و فروش خودروی شاسی سانگ یانگ موسو و بعد سدان چیرمن پرداخت.

گروه صنعتی رامک خودرو در سال 1384 به عنوان عامل جدید شرکت سانگ یانگ در کشور ایران معرفی گردید.

سانگ یانگ تلاش کرد که نوع فروش و خدمات پس از فروش خود را بهبود بخشید که در نهایت باعث شد بازار محصولاتش در ایران گسترش پیدا کند.

شرکت خودروسازی سانگ یانگ با بسیاری از محصولات خود مانند کوراندو توربو، موسو، اکتیون، کایرون، رکستون، رکستون G4 و تیوولی و… در بازار خودروی ایران حاضر بوده است.

کوراندو توربو محصولی جدید از شرکت سانگ یانگ

کوراندو توربو محصولی نوپا از شرکت خودروسازی سانگ یانگ در کشور ایران با نورا موتور پارس

اولین تجربه مصرف کنندگان ایرانی با اتومبیل سانگ یانگ کوراندو، به نسل دوم این خودرو بر می‌گردد که شاسی بلندی کوچک اما با قدرت های آفرود متعددی بود. این خودرو در ایران به عنوان جیپ کره ای شناخته شد که در مسیر خود موفقیت‌های نسبتا خوبی داشت.

در نسل دوم خودروی کوراندو با شاسی یکپارچه تولید شد و به سمت و سوی کراس اوورها حرکت کرد.

این خودرو نسبت به کیا اسپورتیج و هیوندای توسان، نسل سوم اتومبیل کوراندو نیز قابلیت های خارج از جاده بیش‌تری را با خود به همراه داشت.

نسل چهارم کوراندو با نام کوراندو توربو به بازار عرضه شد که از سال 2019 میلادی توانست وارد بازارهای بین المللی شود.

این خودرو در حال حاضر در ایران نیز وجود دارد و از طریق شرکت نورا موتور پارس به بازار خودروی ایران ارائه شده است.

سانگ یانگ، یکی از بزرگ ترین کمپانی های خودروسازی در کره جنوبی‌ست که در سال 2019 کوراندو توربو را عرضه کرد.

کوراندو توربو با موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و حجم 1497 سی سی توربوشارژ توان به بازار خودروی جهانی ارائه شده است.

به نیروی 163 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و نیروی گشتاوری 280 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه به دست می آورد.

جعبه دنده خودروی کوراندو توربو 6 سرعته خودکار است.

سانگ یانگ کوراندو توربو در 12 ثانیه بر حسب شتاب 0 تا 100 کیلومتر می تواند رقیب سرسختی برای رقبای خود باشد.