صنعت خودرو سازی چین نسبت به کشور های هم رده خود بسیار پیشرفته است و هر ساله خودرو های جدید و در عین حال با کیفیتی به بازار عرضه می کند. به طوری که در کشور ایران نیز بازار فروش اقساطی خودرو های چینی داغ است. همچنین در سال 2021 نیز شرکت های خودرو سازی ماشین هایی ها به عرضه نمایش گذاشتند که با فروش خوبی همراه شد.

در ادامه این مقاله شما را به بازار خودرو های چینی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

وضعیت خرید و فروش خودرو در  چین در سال 2021

پر فروش ترین سال فروش شرکت های خودرو سازی چینی بی شک مربوط به سال 2021 است به طوری که در این سال درمجموعاً 21 میلیون و 344 هزار خودرو در چین فروخته شد.

در سال 2021 میزان فروش خودرو های چینی به نسبت سال 2030 به اندازه 6 درصد افزایش پیدا کرد؛ و چیزی نزدیک به  10 میلیون و 224 هزار خودروی  جدید از که از نوع   سدان و هاشبک بودند به فروش  رسید که سهمی برابر50 درصد را از آن خود کرد.

وضعیت فروش خودرو های سواری در سال 2021

به این دلیل استقبال فراوان مردم کشور چین از خودرو های سواری فروش این نوع ماشین ها در بازار این کشور برای هفتمین سال پیاپی در سال 2021 نیز مرز 20 میلیونی تولید در سال را رد کرد و تولیدات این کارخانه جات  با افزایش 7 درصدی مرز 21 میلیون عدد را رد کرد.

علاوه بر این اشتیاق  مردم نسبت به خرید  خودرو های لوکس نیز  در سال 2021 رو به فزونی نهاد و توانست با افزایش 20 درصدی به فروشی برابر 3 میلیون دستگاه در سال برسد، و به همین دلیل بود که سهم تولید خودرو در این کشور به ده درصد رسید که نسبت به سال های قبل از آن رشد فوق العاده ای را در پی داشت.

بازار فروش خودروهای چینی

وضعیت صادرات خودرو های چینی در سال 2021

طبق آمار رسمی که منتشر شده است میزان  صادرات خودروهای جدید چین نسبت به سال گذشته دو برابر شد‌ و به مرز 2 میلیون و 15 هزار دستگاه رسیده که 7 درصد از کل فروش سالانه را تشکیل می‌دهد که به نسبت سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

پرفروش ترین خودرو های چینی در سال 2021

در سال 2021   بیش ترین درصد فروش خودرو که حدود 10.3 درصد بازار را شامل می شد به محصولات  فولکس واگن اختصاص پیدا کرد و این در حالی بود که سهم  تجاری تویوتا و هوندا نیز به ترتیب با سهم 7.2 و 7.3 درصدی از بزرگترین بازار خودروی جهان در جایگاه های بعدی قرار دارند.

در ادامه بعد چند نوع از پرفروش ترین این خودرو ها پی پردازیم.

بازار فروش خودروهای چینی

 

  • خودروی

    Wolling Hong Guang Mini

این خودرو در لیست پر فروش ترین خودرو های سال 2021 بود که در بازار عرضه شد. این ماشین  توانست با رشد فروش نسبتا بالایی نسبت به سال 2020، جایگاه خوبی  را در این کشور به دست آورد.

خودروی Wolling Hong Guang Mini  هیبریدی و به عبارتی دیگر در دسته خودرو های سبز قرار دارد و توانسته در سال 2021 میلادی 426 هزار عدد  فروش را در بازار چین داشته باشد.

خودروی Wolling Hong Guang Mini

خودروی پرفروش Hawal

خودروی دیگری که فروش آن در سال 2021 به نسبت خوب بود مدل Hawal H6  است که توانست به فروش 370 هزاری برسد.

اما با این حال میزان فروش آن نسبت به سال 2020 به میزان 1.7 درصد با کاهش همراه بود و همین موضوع این خودرو را در رده چهارمین خودروی پر فروش این کشور قرار داد.

 

  • Changan CS75

    سومین خودروی پرفروش چینی

خودروی  CS75 Changan با فروش 281 هزار دستگاهی در سال 2021  رکورد زد و توانست مقام سوم پر فروش ترین خودروی چینی را از آن خود کند این خودرو در درجه خودروهای Larg  و هم رده خودرو های BMW  قرار دارد و محبوبیت زیادی در بین ماشین های تولیدی چینی پیدا کرده است.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید صنعت خودرو سازی چین بسیار پیشرفته است و در سال 2021 بازار نسبتا گرمی داشت و این به دلیل کیفیت خوب این نوع خودرو هاست، کشور ما نیز اگر کمی به استاندار های ماشین سازی نزدیک شود می تواند در جایگاه چین قرار بگیرد. مردم ایران از خودرو های چینی بسیار استقبال می کنند و با شرکت در طرح فروش اقساطی خودرو می توانند صاحب یکی از این ماشین های چینی شوند.

 

مطالب مرتبط

فروش اقساطی خودرو چینی

فروش اقساطی خودرو لوکس