در این مطلب قصد داریم دو پیکاپ چینی را مقابل هم قرار دهیم. یکی تازه نفس تر و تازه وارد به نام دیار L7 و دیگری با تجربه و شناخته شده تر در ایران به نام آمیکو آسانا که هردو خودرو تقریبا هم رنج هستند. برای بررسی و مقایسه دیار L7 پلاس و آمیکو آسنا با ما همراه باشید.

 

مقایسه دیار L7 پلاس و آمیکو آسنا

شرکت دیار خودرو در نظر دارد با همکاری ایساتیس، دیار ال ۷ پلاس را به صورت مونتاژی وارد ایران کند. در نقطه مقابل این مقایسه، آمیکو آسنا را داریم که با ورود به بازار داخلی کشورمان به عنوان اولین پیکاپ چینی، به نوعی پایه گذار یک نوآوری جدید در بین خودروسازان بخش خصوصی بود که واردات و مونتاژ انواع پیکاپ از سرزمین اژدها در ایران است.

 

طراحی ظاهری دو خودرو

دیار ال 7 پلاس خودروی کاری و تجاری دو دیفرانسیل است. که از اواخر سال جاری یا ابتدای سال آینده به بازار عرضه می شود. در نمای جلوی L7 شاهد طرحی با تناسبات عضلانی هستیم. جلوپنجره و چراغ های جلو تا حدودی از سیاست آمریکایی ها پیروی می کنند. همچنین تا حد امکان بزرگ طراحی شده اند. ارتفاع خودرو از سطح زمین مناسب در نظر گرفته شده است.

نکته جالب دیگر این است که برخلاف بسیاری از پیکاپ های چینی، هیچ گونه نخ پلاستیکی ضخیم و باد شده ای در اطراف یقه گلگیرها وجود ندارد بدنه خودرو تا حد امکان عاری از هر گونه تزئینات اضافی است. گلگیرها به صورت استاندارد کمی پف کرده و در قسمت بار، قلاب هایی در دو طرف بدنه دیده می شود. در انتهای خودرو سعی شده گرافیک چراغ ها زیبا به نظر برسد.

از طرف دیگر، ما آسانا را داریم. نمای جلویی خودرو شبیه پیکاپ های آمریکایی حدود یک دهه پیش است. هیچ زرق و برق شهری در آن دیده نمی شود و طراحی آن رنگ قدیمی بودن را به خود گرفته است. نکته دیگری که در مورد آمیکو آسانا می توان گفت کیفیت نه چندان خوب چراغ ها و رنگ آن هاست.

با نگاهی به نمای جانبی آمیکو، طول قابل توجه حوض بار به وضوح قابل مشاهده است. شاید یکی از دلایل خرید آمیکو برای بسیاری از افراد، طول خودرو و ابعاد بزرگ آن باشد. با ما همراه باشید تا مقایسه دیار L7 پلاس و آمیکو آسنا به جزئیات بیشتری ببریم.

 

کابین دو ماشین

دیار L7 پلاس دارای تزئینات داخلی دو رنگ است. طراحی داخلی خودرو نسبتاً زیبا می باشد. مانیتور و کلید های کنترلی آن در قسمت مرکزی داشبورد خودرو دیده می شوند. از دو طرف توسط دریچه های سیستم تهویه احاطه شده اند. سیستم تهویه مطبوع خودرو دستی بوده و فرمان دارای طرح دایره ای با چهار شاخه بوده و از ترند D-cut در آن استفاده نشده است.

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی دیار L7 پلاس، می توان به مواردی چون دو ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی استارت در سربالایی، مانیتور، سنسور نور، چراغ های روشنایی روز، تریم چرمی داخلی، فرمان برقی، دوربین عقب اشاره کرد.

به سراغ آسانا می آییم. وقتی پشت فرمان آسانا دنده ای می نشینید تمام امیدتان بر باد می رود. زیرا طراحی پیچیده در کنار مواردی مانند مانیتور کوچک و … باعث سردی مخاطب می شود. لازم به ذکر است روز گذشته شاهد رونمایی از نسخه توربو دنده آسنا بودیم. که طراحی کابین آن با نسخه اتوماتیک مشترک و نسبت به نمونه تنفس طبیعی آن هم از نظر ظاهری و هم از نظر مواد به کار رفته در کابین، تا حد زیادی بهبود یافته است.

آمیکو آسنا در رده ایمنی و راحتی دارای مواردی مانند دو کیسه هوا، دوربین عقب، مانیتور، رینگ آلومینیومی، نور روز، آینه های جانبی برقی، قفل دیفرانسیل عقب و … می باشد.

 

مشخصات فنی دیار L7 پلاس و آمیکو آسنا

پیکاپ L7 Plus مجهز به موتور 4K22D4M است که دارای فناوری میتسوبیشی بوده و در جای موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته است. این موتور نسخه ارتقا یافته 4G69 است و می تواند 150 اسب بخار قدرت با گشتاور 230 نیوتن متر تولید کند.

پیکاپ ال 7 پلاس مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی است و نیرو به چهار چرخ خودرو منتقل می شود. این پیکاپ همانند اکثر خودروهای شاسی بلند دو دیفرانسیل مستقل موجود در بازار ایران به توزیع نیروی برق مجهز است و انتقال نیرو را می توان به صورت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین تنظیم کرد. همچنین قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب نیز در ال 7 پلاس تعبیه شده است.

پیکاپ آسنا به موتور 2.4 لیتری 4G69 میتسوبیشی مجهز شده و 143 اسب بخار قدرت با 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو و عقب آسنا منتقل می شود و راننده می تواند نسبت های سبک و سنگین را به گیربکس خودرو اعمال کند.

آنچه از مقایسه دیار L7 پلاس و آمیکو آسنا می توان دریافت این است که هر دو خودرو دارای مشخصات و آپشن های قابل قبول و مناسبی هستند.

 

همچنین بخوانید:

مقایسه خودرو سورن پلاس و شاهین