مقایسه سورن پلاس با شاهین سبب می‌شود که شما هر کدام از این خودروها را بهتر بشناسید و در خرید خود دقت عمل بالاتری داشته باشید. این دو خودرو از نظر قیمتی بسیار نزدیک هستند که به همین علت خریداران با مقایسه بین آن‌ها بهترین انتخاب را انجام می‌دهند. شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در این محصولات خود تلاش کرده‌اند که گوی سبقت را از رقیب سنتی خود بربایند. بر همین اساس در این مطلب از سپند خودرو به بررسی کامل این دو خودرو می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

عکس شاهین سایپا

مقایسه فنی سورن پلاس و شاهین

برای اینکه بتوان مقایسه سورن پلاس و شاهین را انجام داد، به طور قطع مشخصات فنی اولین عاملی است که باید به آن توجه کرد. داشتن یک موتور قوی می‌تواند در طول رانندگی خود را نشان دهد.

مقایسه از نظر موتور و پیشرانه

پیشرانه سورن پلاس از نوع چهار سلیندر ۱۶ سوپاپ است. این در حالی است که پیشرانه شاهین از نوع چهار سیلندر توربو ۸ سوپاپ خواهد بود. حجم موتور در سورن پلال برابر با ۱.۷ لیتر خواهد بود. این در حالی است که در شاهین این میزان ۱.۵ لیتر است. حداکثر قدرت سورن پلاس ۱۱۳ اسب بخار و قدرت شاهین برابر با ۱۱۰ اسب بخار است که از این نظر تفاوت چندانی با یگدیگر ندارند.

مقایسه سرعت و شتاب

با توجه به طرح فروش اقساطی خودرو، باید بر اساس مقایسه‌ای که انجام می‌دهید بهترین خرید را داشته باشید. شتاب صفر تا صد در سورن پلاس حدود ۱۲ ثانیه طول می‌کشد. این در حالی است که شتاب صفر تا صد در شاهین ۱۳.۵ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت در سورن پلاس ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت است. همچنین در شاهین نیز از سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برخوردار خواهید بود. وزن خودرو شاهین برابر با ۱۲۶۰ کیلوگرم است که حدودا ۲۰ کیلو از رقیب خود یعنی سورن پلاس سنگین‌تر است.

جدول مقایسه فنی سورن پلاس و شاهین

مدل خودرو شاهین سورن پلاس
حجم موتور ۱.۵ لیتر ۱.۷ لیتر
پیشرانه چهار سیلندر توربو ۸ سوپاپه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه
گشتاور ۱۷۸ نیوتون ۱۵۳ نیوتون
قدرت ۱۱۰ اسب بخار ۱۱۳ اسب بخار
مصرف سوخت در ۱۰۰ کیلومتر ۷.۲ لیتر ۷.۳۶ لیتر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
بیشترین سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۲۶۰ کیلوگرم ۱۲۴۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا صد ۱۳.۵ ثانیه ۱۲ ثانیه

مقایسه آپشن‌های سورن پلاس و شاهین

با توجه به اینکه فروش اقساطی ایرانخودرو به صورت ویژه انجام می‌شود، بسیاری از افراد برای خرید سورن پلاس اقدام می‌کنند. همچنین همین شرایط برای فروش اقساطی سایپا نیز وجود دارد که علاقه‌مندان به شاهین را به تکاپو انداخته‌ است. اگر داشتن آپشن‌های زیاد در خودرو برای شما اهمیت دارد، شاهین گزینه بهتری خواهد بود. به طور مثال در شاهین آپشن‌هایی مانند دوربین عقب، نویگیشن، اتولایت و حسگر فشار باد تایرها وجود دارد. همچنین در شاهین شاهد سانروف و سیستم کی‌لس استارتر هستیم در حالی که در سورن پلاس این آپشن‌ها دیده نمی‌شود.

مقایسه سورن پلاس با شاهین در این آپشن‌ها نشان می‌دهد که سورن پلاس فاقد این موارد است. البته برخی از آپشن‌های دیگر مانند تهویه اتوماتیک، سنسور پارک عقب و چراغ بدرقه جزو موارد مشترک هستند که در هر دو خودرو دیده می‌شوند. اکنون که فروش اقساطی ایران خودرو تحویل فوری انجام  می‌شود، شما می‌توانید برای خرید سورن پلاس از این فرصت بهره ببرید. همچنین در طرح فروش اقساطی سایپا تحویل فوری نیز عرضه شاهین صورت می‌گیرد.

تجربه رانندگی در سورن پلاس و شاهین

با توجه به اینکه امکان خرید قسطی ماشین به وجود آمده است، حتما در مقایسه سورن پلاس و شاهین از نظر رانندگی نیز دقت کنید. خوشبختانه ارائه ماشین شرایطی تحویل فوری سبب شده است که بسیاری از افراد به سراغ خرید این مدل‌ها بروند. در هنگام رانندگی در سورن پلاس متوجه می‌شوید که این خودرو چابک‌تر حرکت می‌کند. همچنین سروصدای موتور این خودرو بسیار پایین است که امنیت خاطر بیشتری را فراهم می‌کند. شاهین نیز در سال ۱۴۰۱ عایق‌بندی اتاق خود را تقویت کرد که صدای بسیار کمی وارد کابین می‌شود. با توجه به اینکه فروش اقساطی دنا و فروش اقساطی کوییک نیز آغاز شده است، می‌توان از این خودروها نیز به عنوان جایگزین استفاده کرد.

مورد دیگری که باید به آن دقت کرد میزان پایداری است. سورن پلاس در این زمینه هم بهتر عمل می‌کند و در هنگام سرعت بالای سر پیچ‌ها بهتر در اختیار راننده قرار می‌گیرد. سیستم ترمز در شاهین نسبت به سورن پلاس برتری دارد. از همین رو در جاده‌ها شیبدار این موضوع خود را به درستی نشان خواهد داد. ترمزهای عقب در شاهین از نوع دیسکی هستند که موجب برتری آن خواهد بود. خوشبختانه با توجه به طرح فروش اقساطی سورن پلاس و شاهین، شما می‌توانید با مقایسه درست بین این دو مورد بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

عکس شاهین سایپا

مقایسه طراحی سورن پلاس و شاهین

به طور قطع طراحی خودرو یک فاکتور بسیار مهم در خرید است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر شما نگاهی به ظاهر سورن پلاس و شاهین داشته باشید، متوجه می‌شوید که شاهین از نظر طراحی ظاهری بهتر عمل کرده است. سایپا در طراحی خودرو شاهین از خطوطی بر روی بدنه بهره برده که زیبایی آن را دوچندان کرده است. در مقایسه سورن پلاس و شاهین از نظر طراحی خارجی، بدون شک شاهین برنده است. البته درباره طراحی کابین سورن پلاس بهتر از شاهین عمل کرده و المان‌های جذابی را در داخل کابین قرار داده است.

برتری ظاهری شاهین نسبت به سورن پلاس

ظاهر مدرن و امروزی شاهین سبب شده است که بسیاری از افراد از طرح فروش اقساطی شاهین استفاده کنند. همچنین کابین سورن پلاس جادارتر از شاهین است که این مورد هم به نوعی مزیت آن به حساب می‌آید. خوشبختانه فروش اقساطی پارس و سایر محصولات ایران خودرو نیز در کنار سورن پلاس انجام می‌شود که فرصت خوبی برای خرید خواهد بود. بعد از آنکه خودرو سورن نتوانست نظر خریداران را از نظر ظاهری جلب کند،‌ ایرانخودرو سورن پلاس را ایجاد کرد تا ضعف‌های سورن را برطرف سازد.

خرید اقساطی سمند سورن

سخن پایانی

بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو به دنبال مقایسه سورن پلاس و شاهین هستند تا بهترین گزینه را برای خرید قسطی ماشین انتخاب کنند. هر کدام از این خودروها در نوع خود دارای نقاط قوت و ضعف مشخصی هستند. در این مطلب از سپند خودرو به طور ویژه به بررسی‌ مشخصات این دو خودرو از نظر مشخصات فنی، طراحی و نحوه رانندگی پرداختیم. شرکت سپند خودرو امکان فروش اقساطی ۲۰۶ و سایر محصولات ایرانخودرو و سایپا را فراهم کرده است. از همین رو می‌توانید از این فرصت طلایی استفاده کرده و ماشین شرایطی تحویل فوری را دریافت کنید.