شرکت کارمانیا وارد کننده رسمی کمپانی بی وای دی است که اولین ورودش به ایران با خودروی بی وای دی اس 6 مقارن شد. با اینکه طراحی بی وای دی اس 6 استانداردهای زیادی را رعایت کرده اما چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته است. بی وای دی اس 6 به نظر خریداران متعلق به یک دهه پیش است و تا به اینجای کار نتوانسته هیجان مورد نیاز برای خرید از سوی جوانان را در آنها ایجاد کند. پلتفرمی که برای طراحی این خودرو استفاده شد همان پلتفرم لکسوس می باشد که در سال 2006 ساخته شده است. نهایتا ظاهر بی وای دی هماهنگ و زیبا از آب در آمده اما طراحی کپی شده از سال 2006 دست و پای او را برای خودنمایی بیشتر بسته و تنها ظاهری باوقار برای او باقی مانده است.
در باب طراحی، جک اس 5 نیز از کپی کاری بی نصیب نبوده و قسمت های متعددی از این خودرو عینا کپی نمونه های دیگر می باشند. با این حال جک نهایتا ظاهر به روز تری دارد و همین مدرن تر بودن باعث شده تا خریداران بیشتری جذب ظاهرش شوند. هر چند در نهایت کارشناسان به هر دوی این خودروها در قسمت طراحی امتیاز مشابهی می دهند اما از فروش اقساطی جک اس 5 نسبت به بی وای دی استقبال بیشتری شد.

طراحی داخلی جک S5 و بی وای دی

طراحی داخلی بی وای دی هماهنگی بیشتری را با بدنه ی خودرو نسبت به جک دارد. درون کابین بی وای دی تمام المان ها ارگونومیک می باشند و راحتی و آرامش در کنار امکانات خوب، راننده و سرنشینان را راضی نگه داشته است. کیفیت متریال استفاده شده در داخل این خودرو قابل قبول می باشد و بی وای دی از این جهت سطح بالایی دارد، در همین راستا امکانات کاربردی و مشتری پسندش نیز به کمکش شتافته اند تا روی هم رفته طراحی داخلی و آپشن های بی وای دی نظر مخاطبان را به خود جلب نماید. جک اس 5 در این زمینه با بی وای دی در یک پله ایستاده است و برتری خاصی نسبت به این برند ندارد. بی وای دی خودرویی جادار است که هم در قسمت کابین و هم در فضای در نظر گرفته شده بری صندوق فضای خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. بی وای دی S6 نسبت به جک اس 5 جادارتر است و بزرگتر می باشد، فضای کافی در این خودرو تبدیل به یکی از مزیت های رقابتی اش شده است که خودروسازان دیگر را به ساخت بدنه های بزرگتر ترغیب می کند.

مقایسه قدرت فنی
بی وی دی دارای موتوری 4 سیلندر با آرایش خطی می باشد و در حدود 2400 سی سی حجم دارد. این پیشرانه با توجه به وزن و ابعاد بی وای دی چندان راضی کننده نیست و همین موضوع باعث شده تا شتاب خوبی نداشته باشد. بی وای دی خودروی سرحال و چابکی نیست اما در مقابل مصرف سوخت به صرفه ای دارد که با توجه به وزن بالای خودرو نکته ی مثبتی است. هرچند در حال حاضر خریداران به دنبال خودروهایی با شتاب قابل قبول می باشند که
مصرف سوخت منطقی نیز داشته باشند.
جک در زمینه شتاب از بی وای دی وضعیت بهتری دارد و موتور 174 اسب بخاری اش در شتابگیری ثانویه بهتر از شتابگیری از حالت سکون عمل می کند. هماهنگی خودرو در بی وای دی بیشتر است اما جک با گیربکس و پیشرانه ی بهتر چابک ترو پر نفس تر از BYD S6 می باشد. فروش اقساطی جک در شرایطی انجام شد که هندلینگ خوبی را از خود به نمایش نگذاشته بود و در سرعت های بالا راننده اطمینان لازم برای شتابگیری بیشتر نداشت، به همین دلیل موتور جک هیچ وقت نتوانست توسط خریداران به نهایت بوست خود برسد.

به طور کلی ارزش خرید بی وای دی نسبت به جک امتیاز کمتری را از آن خود می کند و در صورتی که به دنبال خرید یک خودروی چینی با امکانات خوب می باشید جک گزینه ی بهتری است. جک اس 5 از خدمات پس از فروش بهتری نیز برخوردار است و به دلیل روی بورس بودن بازار دست دوم پر رونق تری نیز دارد.