شرکت خودرو سازی مزدا واقع در شهر هیروشیما و در کشور ژاپن می باشد. این خودروسازی تا کنون تولیدات بسیار زیاد و عرضه به کشورهای مختلف جهان را داشته است. به طوری که در سال 2011 به عنوان پانزدهمین شرکت تولید خودرو در کل جهان معرفی شد. نام مزدا توسط بنیانگذار این شرکت جوجیرو ماتسودا و با الهام از اهورا مزدا گرفته شده است. در ابتدا این شرکت به تولید ابزار، ماشین آلات و اسلحه می پرداخت، بنابراین اولین اتومبیل چهار چرخی که به وسیله شرکت مزدا تولید شد به نام مزدا ۳۶۰ و در سال 1960 به بازار عرضه شد. زمان ورود وانت ها و اتوموبیل های مزدا به ایران به دهه هفتاد میلادی بر می گردد. حال می خواهیم به بررسی خودروی جدید مزدا پرداخته و برای انتخاب بهتر در ثبت نام فروش اقساطی مزدا 3 به متقاضیان کمکی کرده باشیم.

مزدا 3 مدل 2018  به روز شده مزدا 3 قدیم می باشد، که با تغییراتی نظیر سیستم ترمز شهری هوشمند در حال حاضر به نمایندگی های مزدای آمریکا وارد شده است. امکاناتی که به صورت استاندارد در مدل پایه مزدا 3 اسپورت وجود دارد شامل: شیشه‌ها و قفل مرکزی برقی، استارت دکمه‌ای، سیستم اطلاعات سرگرمی 7 اینچی می باشد. پیشرانه ای که بر روی مزدا 3 پایه قرار گرفته مدل 4 سیلندری با حجم 2 لیتر بوده که توان 155 اسب بخار را تولید می کند. اما در حال حاضر در مدل جدید مزدا 3 پیشرانه با حجم 2.5 لیتری اسکای اکتیو G و تولید 184 اسب بخار در دور موتور 5700 در دقیقه و گشتاور 185 در دور موتور 3.250 در دقیقه موجود است. سیستم سوخت در این خودرو تزریق مستقیم می باشد.

سیستم های امنیتی در مزدا 3 مدل 2018

ابعاد مزدا 3 سال 2018 طول ۴،۵۸۰ میلی متر، عرض ۲،۰۵۳ میلی متر و ارتفاع ۱۴۵۵ میلی متر می باشد. هم چنین فاصله دو محور 2700 محاسبه شده است. سیستم های ترمز موجود در این خودرو مواردی چون: سیستم ضد قفل ABS، توزیع نیروی الکتریکی ترمز EBFD، ترمز دیسکی برای چهار رینگ را در بر می گیرند. فرمان این خودرو برقی بوده و از دو نوع سیستم تعلیق مستقل مک فرسون با نوار تثبیت کننده و تعلیق چند جانبه مستقل عقب با نوار تثبیت کننده بهره می برد. از ویژگی های موجود در داخل کابین می توان: صفحه نمایش صوتی، نمایشگر صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، سیستم ناوبری، قابلیت اتصال  تلفن همراه از طریق بلوتوث، ۲ خروجی USB و رادیو اینترنتی را نام برد.

امکانات جدید و بسیار خوبی که به مزدای جدید اضافه شده، غربیلک فرمان و صندلی هایی از جنس چرم است. هم چنین صندلی راننده با تنظیم برقی در 6 جهت ویژگی مدرن به کار رفته در آن می باشد.تجهیزات بسیار خوب ارائه شده توسط مزدا 3 مدل 2018 که شامل: چراغ‌های جلوی خودکار، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و صندلی‌های جلوی گرم شونده می شود نظر علاقه مندان به این خودرو را جلب خواهد کرد. مقدار تغییراتی که در این خودرو انجام گرفته خیلی زیاد نیست. از این تغییرات می توان به: محلی برای نگه‌ داشتن عینک آفتابی در بالای سر، مدل آینه های جدید و رینگ های آلیاژی که تم نقره ای تیره ای دارند اشاره کرد.

در مزدا 3 مدل 2018 امکان سفارش پکیج های رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM ، مونروف و سیستم صوتی Bose مجهز به تعداد 9 بلندگو وجود دارد. چراغ‌های LED جلو و عقب به صورت استاندارد بر روی این خودرو تعبیه شده است. پکیج پریمیوم که علاوه بر پیشرفته بودن از قیمت بالایی برخوردار است شامل مواردی چون: آینه عقب با امکان تیره شوندگی خودکار، غربیلک فرمان گرم شونده و دسته ای از تجهیزات کمک راننده مثل: دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و کروز کنترل راداری می باشد. در سپند خودرو فروش اقساطی خودرو هایی در این رده و قیمت های متفاوت با شرایط فوق العاده خوب برای خرید قسطی و آسان شما وجود دارد.