امروزه فروش خودرو در بورس کالا به یک روش محببوب برای خودروسازان تبدیل شده است. تجربه نشان می‌دهد که مشتریان علاقه زیادی به این شیوه نشان می‌دهد و به طور ویژه از آن استفاده می‌کنند. به همین علت شرکت‌های مختلف دوست دارند از این طریق به عرضه محصولات خود بپردازند. در حال حاضر عرضه خودرو در این روش در سگمنت‌های متعددی صورت می‌پذیرد. به همین علت می‌توان بخش زیادی از نیاز جامعه را با این شیوه برطرف کرد.

عرضه خودرو در بورس کالا

لیست فروش ۵ خودرو جدید در بورس کالا

بر اساس اخباری که تا به امروز منتشر شده است، پنج شرکت جدید برای فروش خودرو در بورس کالا اعلام آمادگی کرده‌اند. در نتیجه در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش حضور شرکت‌های خودرویی در این عرصه هستیم. شرکت فردا موتور یکی از این موارد جدید است که با کراس‌اوور فردا SX5 حضور خود را در این بازار اعلام کرده است. همچنین مکث موتور نیز با پیکاپ کلوت وارد این عرصه شده است. همچنین شرکت خودروسازان راین هم با محصول خاص خود یعنی هاچبک R3 از قافله رقابت عقب نمانده است. در این بین شرکت آریا دیزل نیز آمادگی خود را اعلام کرده و با کشنده C&C به این عرصه ورود کرده است. در این میان گروه خودروسازی بهمن موتور نیز از غافله عقب نمانده است و با ریسپکت پرایم وارد بورس کالا می‌شود.

شرکت خودروسازی مدل خودرو
مکث موتورز
آریا دیزل کشنده C&C
فردا موتورز فردا SX5
بهمن موتور سدان ریسپکت
خودرو سازان راین  خودرو R3

لیست خودروهای قبلی عرضه شده در بورس کالا

قبل از اینکه خبر عرضه خودروهای جدید در بورس کالا بیاید، برخی از خودروها در آخرین دور عرضه از این طریق به فروش رسیدند. شرکت‌هایی نظیر ایران‌خودرو و آرین پارس موتور به طور ویژه به فروش محصولات خود از این روش پرداختند. همچنین کراس‌اوور جذاب لاماری ایما توسط مدیران خودرو با این شیوه عرضه شد. همچنین ایران خودرو نیز تصمیم گرفت که عرضه تارا را از طریق بورس کالا انجام دهد. از آنجایی که این روش عرضه اهمیت زیادی پیدا کرده است، انواع مدل‌های هایما نیز به دست مشتریان خود رسیدند. هایما S5 و S7 از مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. بدون شک فروش خودرو در بورس کالا می‌تواند برای خودروسازان نیز منافع زیادی به همراه داشته باشد.