رنو آرکانا در دسته خودروهای کراس اور کوپه است که برای اولین بار در سال 2018 و در مسکو رونمایی شد. این محصول جدید در کمپانی رنو خودرویی شاسی بلند و با طرح کوپه های معمولی است. خودروهای کوپه تا پیش ازین در دسته محصولات لوکس شرکت های آلمانی قرار داشت که با ظهور این خودروی جدید سقف قیمتی برای خودروهای کوپه دارای کاهش خواهد بود.ان

پیش بینی می شود که رنو آرکانا برای سال 2019 در ابتدا وارد بازار روسیه و پیش از آن با کمی تغییرات وارد بازارهای اروپایی و جهانی شود.

رنو آرکانا، کراس اوری کامپکت

سقف کوچه ای این خودرو در محصولات رنو طرحی جدید است و اولین مدل آن در نمایشگاه روسیه رونمایی و معرفی شد و نشان دهنده خودرویی مفهومی بود. تابحال از فضای درونی این خودروی جدید در خانواده رنو؛ عکسی منتشر نشده است و اطلاعی از طراحی داخلی آن در دسترس نیست.

 

مشخصات فنی رنو آرکانا

 

تصمیم بر این است که آرکانا در کلاس C یا سگمنت دسته بندی شود و دارای ظرفیتی 5 نفره خواهد بود. در حقیقت تصمیم به ترکیب خودروهای سدان با مدل های شاسی بلند است. در ظراحی بیرونی رنو آرکانا نمای روبرو و جلو پنجره ها با چراغ هایی C شکل و تماما LED استفاده شده است. در نمای پشتی خودرو نیز اگزوزی با دو خروجی خودنمایی می کند که طرحی زیبا و اسپرت به رنو آرکانا داده است.

رینگ های تعبیه شده برروی خودرو نیز 19 اینچی است که خلاقیت طراحی خودرو را به تکامل و پختگی رسانده است. رنو آرکانا را می توان نمونه بزرگ شده کپچر دانست. مشخصات فنی این خودرو هنوز بطور کامل ارائه نشده است اما با توجه به اطلاعات موجود سیستم انتقال قدرت خودرو از نوع AWD خواهد بود که توانایی حرکت در جاده های کوهستانی و آفرود را در خودرو به خوبی به وجود آورده است.

 

مشخصات ظاهری رنو آرکانا

 

ایده اصلی طراحی آرکانا پس از بررسی بازارهای روسیه به ذهن سازندگان این خودرو خطور کرد. طراحان فرانسوی این خودرو چنین برنامه ریزی کرده اند تا رنو آرکانا را برای سال 2019 و برای روسیه به تولید برسانند و بعد از آن به بازارهای جهانی تحویل بدهند.

کراس آور آرکانا قدمی بزرگ برای ورود و به دست گرفتن بازارهای روسیه بود تا به هدف غایی خود؛ یعنی فروش 5 میلیون خودرو تا 2022 برسد. کمپانی رنو در حال حاضر 28 درصد از بازار روسیه را در اختیار دارد. مقامات رنو در نمایشگاه خودروی مسکو ۲۰۱۸ اشاره کردند که ایده‌ اصلی آرکانا پس از بررسی بازار خودروی روسیه و مشاهده‌ی محبوبیت بالای خودروهای سدان و فروش در حال رشد شاسی‌بلندها ایجاد شده است. آرکانا که در فرانسه طراحی شده با الهام از واژه‌ی لاتین آرکانوم (Arcanum) به‌معنی «محرمانه» نام‌گذاری شده است.

پیش بینی می شود که این خودرو در سال 2019 وارد بازار روسیه شود و پس از آن نیز وارد بازارهای اروپایی و احتمالا آمریکا نیز بشود. خودرویی که در سال آینذه به روسیه وارد می شود تفاوت چندانی از لحاظ ظاهری با عکس های فعلی نخواهد داشت اما پیش بینی می شود که رنو آرکانا برای بازاری های اروپایی و در نسل های بعدی دارای کمی تغییرات باشد و با ظاهری شاید کمی متفاوت تر وارد این کشور ها شود. تغییراتی مانند افزایش اندازه و ابعاد آینه های بغل و یا تغییر در جلوبندی و چراغ ها. البته ممکن است خودرو در کنار آپشن های خود به تعدادی از آپشن های همیشگی محصولات رنو نیز مجهز شود.