"رونمایی

در جریان یازدهمین دوره نمایشگاه خودرو کرمان که از 28 دی ماه آغاز شده و تا 1 بهمن ادامه داشت. مدیران خودرو از کراس اوور جدید دو دیفرانسیل خود با نام فونیکس تیگو 8 پرومکس رونمایی کرد.

فونیکس تیگو 8 پرومکس نام جدیدترین و البته اولین کراس اوور دو دیفرانسیل متحرک مدیران خودرو است. که در نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی شد. این خودرو به زودی راهی جاده های کشور خواهد شد.

 

پرومکس پسوندی با ماهیت متفاوت

 

پرومکس پسوندی با ماهیت متفاوت

پرومکس پسوندی با ماهیت متفاوت

 

اکثر ما ایرانی ها کراس اوور های چینی را در مدل های تک دیفرانسیل می شناسیم. حتی محصولات پریمیوم برند های چینی مانند تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو کراس اوورهایی با آپشن های متعدد اما دیفرانسیل جلو بودند. در این بین مدیران خودرو قصد دارد نسخه جدید فونیکس تیگو 8 را با پسوند پرومکس، موتور بسیار قدرتمند و گیربکس دو دیفرانسیل متحرک عرضه کند. بنابراین تیگو 8 پرومکس را در حال حاضر می توان تنها کراس اوور ممتاز و دو دیفرانسیل بازار دانست.

 

طراحی بیرونی و داخلی

 

"طراحی

 

در این کراس اوور جدید، همان زبان طراحی را می بینیم که قبلاً در تیگو 7 و 8 پرو دیده بودیم. فقط برخی جزئیات در نسخه پرومکس تغییر کرده است. در فونیکس تیگو 8 پرومکس، حاشیه کرومی جلوپنجره بزرگتر و شکل آن برجسته تر است. علاوه بر این رنگ آن خاکستری شده و بر جذابیت بصری نمای جلو افزوده است. تغییر گریل جلوی خودرو باعث تغییر شکل سپر شده است.

 

طراحی بیرونی و داخلی تیگو 8

طراحی بیرونی و داخلی تیگو 8

 

در نمای جانبی تغییری ایجاد نشده است. همه چیز دقیقاً همان چیزی است که در تیگو 8 پرو دیده می شود. اما همچنان در قسمت عقب تغییراتی داریم. گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده است. با نسخه پرو متفاوت است، طراحی دیفیوزر نیز تغییر کرده است. در این قسمت شاهد قرارگیری چهار خروجی اگزوز از دو منبع هستیم که خوشبختانه فیک نیستند.

 

نمای عقب تیگو 8

نمای عقب تیگو 8

 

در فضای داخلی خودرو تغییری در طراحی و رنگ تریم داخلی ایجاد نشده است. همان امکانات ایمنی و رفاهی نسخه پرو را در نسخه پرومکس شاهد هستیم. تنها تفاوت این نمونه اضافه شدن سه حالت رانندگی: برفی، گلی و آفرود است. در حالی که در مدل پرو، تنها سه حالت رانندگی اسپرت، اکو و عادی قابل انتخاب بودند.

 

نمای داخلی تیگو 8

نمای داخلی تیگو 8

 

امکانات ایمنی و راحتی فونیکس تیگو 8

 

از امکانات ایمنی و رفاهی فونیکس تیگو 8 پرومکس می توان به مواردی مانند چراغ های تمام ال ای دی با فناوری AFS، ورود بدون کلید، صندوق عقب برقی، دوربین 360 درجه، سنسور عقب، سقف پانوراما، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی سیم، تنظیم اشاره کرد.

صندلی دانشجویی برقی از پشت، تهویه اتوماتیک دو کاناله، دریچه تهویه ردیف عقب، شش ایربگ ده نقطه ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نور بالا خودکار، صندلی کولر و بخاری چراغ های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، تابلو خوان، تنظیم حالت رانندگی از جمله امکانات این خودرو می باشند.

 

بخش فنی فونیکس تیگو 8؛ تغییرات قابل توجه

مهم ترین تغییر فونیکس تیگو 8 پرومکس را باید مربوط به مشخصات فنی آن دانست. در این کراس اوور موتور 2 لیتری توربوشارژ با فناوری تزریق مستقیم سوخت داریم. که توانایی تولید 254 اسب بخار قدرت و حدود 390 نیوتن متر گشتاور را دارد. که جایگزین مدل 1.6 لیتری توربوشارژ نسخه پرو شده است.

 

"بخش

 

قدرت تولیدی موتور از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه (مرطوب) به تمام چرخ ها منتقل می شود. این بدان معناست که با یک کراس اوور چهار چرخ متحرک یا AWD روبرو هستیم. با توجه به کراس اوور بودن این خودرو نیروی موتور به چرخ های جلو و در صورت نیاز (مدیریت پایداری و کنترل حرکت) بخشی از آن به چرخ های عقب منتقل می شود.

 

"تغییرات

 

قیمت فونیکس تیگو 8

مدیران خودرو برای کراس اوور جدید خود برچسب قیمتی 2 میلیارد و 130 میلیون تومانی را انتخاب کرده است. که با توجه به شرایط آشفته بازار و همچنین سطح فناوری و توان فنی تیگو 8 پرومکس، قیمتی نسبتا مناسب به نظر می رسد. از این رو با توجه به نبود برندهای کره ای و ژاپنی و کراس اوورهای دو دیفرانسیل در بازار، فونیکس تیگو 8 پرومکس یک موفقیت و جایگاه مناسبی در بازار برای شرکت مدیران خودرو باشد.

 

همچنین بخوانید:

دنا پلاس توربو با موتور EFP