دنا پلاس توربو با موتور EFP

دنا پلاس توربو با موتور EFP

گروه صنعتی ایران خودرو، دنا پلاس توربو جدید با موتور EFP را رسما معرفی کرد. این خودرو که مجهز به موتور و امکانات جدید است. از بهمن ماه 1401 به مرحله تولید انبوه می رسد.

به گزارش پایگاه خبری سپند خودرو، شرکت ایپکو ایران خودرو پروژه نسخه های ارتقا یافته EF7 را به اتمام رسانده و هم اکنون قرار است موتور EF7 یا TC7 توربوشارژ با ارتقا فنی و سری EFP را بر روی دنا پلاس و خانواده ری نصب کند.

برای حضور در نمایشگاه خودرو تهران در اردیبهشت 1401، ایران خودرو نسخه جدیدی از دنا پلاس توربو اتوماتیک را در غرفه خود به نمایش گذاشت. که گفته می شد یکی از پروژه های جدید این شرکت است. حالا ایران خودرو طی مراسمی دنا پلاس توربو جدید با موتور EFP را معرفی کرده است.

 

خودرو دنا پلاس توربو با موتور EFP

خودرو دنا پلاس توربو با موتور EFP

 

مشخصات فنی دنا پلاس EFP

دنا پلاس جدید مجهز به موتور TC7 Plus یا EFP است. که 161 تا 165 اسب بخار قدرت با گشتاور 240 نیوتن متر تولید می کند. این موتور از نظر میل لنگ، بلبرینگ، شاتون، پیستون، میل بادامک، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، منیفولد دود اگزوز، سیستم EMS، توربوشارژر، سیستم خنک کننده و … با TC7 فعلی متفاوت است. موتور EFP مجهز به متغیر بوده و زمان بندی سوپاپ های ورودی و خروجی و برخلاف موتور TC7 مجهز به سیستم دوگانه VVT-i است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ایرانخودرو، حداکثر گشتاور توربوشارژر EFP از دور 1600 تا 4500 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار دارد. مصرف بهینه سوخت این موتور برای دنا پلاس به 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر رسیده است. همچنین نسبت تراکم 9.1 برای این موتور اعلام شده است. با استاندارد آلایندگی یورو 5، دنا پلاس توربو جدید با سوخت و شرایط آب و هوایی ایران سازگاری بیشتری دارد.

 

امکانات ایمنی و راحتی دنا پلاس EFP

دنا پلاس توربو جدید با موتور EFP همان ویژگی های قبلی را دارد. سانروف، چهار کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ های 16 اینچی، چراغ های روز، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، صندلی های جلو برقی، فرمان برقی، کروز کنترل، صفحه نمایش لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه های جانبی تاشو برقی، فابریک تریم داخلی و … نیز در دنا پلاس جدید دیده می شود.

اما این خودرو قرار است امکانات بیشتری داشته باشد. بر اساس بررسی های انجام شده، دنا پلاس توربو جدید احتمالا مجهز به سنسور نور، سنسور باران، استارت دکمه ای، سنسور هوای لاستیک، صفحه نمایش لمسی جدید، اندروید اتو، اپل کارپلی، سیستم کنترل استارت در سربالایی و سیستم کنترل پایداری الکتریکی خواهد بود.

اما فعلاً دنا پلاس توربو با موتور EFP تولید می شود که امکانات بیشتری مانند سنسور باد لاستیک، سنسور نور، سنسور باران، استارت دکمه ای و سیستم ورود بدون کلید و سیستم کنترل پایداری و … اضافه خواهد شد.

 

امکانات دنا پلاس توربو با موتور EFP

امکانات دنا پلاس توربو با موتور EFP

 

جدول مشخصات فنی و امکانات دنا پلاس توربو جدید

نام خودرو دنا پلاس توربو جدید
عرضه کننده ایران خودرو
پیشرانه (لیتر) ۱.۶۵
ساختار توربوشارژر
قدرت (اسب بخار) ۱۶۱
گشتاور (نیوتن متر) ۲۴۰
جعبه دنده ۶ سرعته دستی / ۶ سرعته اتوماتیک AT
دیفرانسیل جلو
جعبه فرمان کمکی برقی
طول (میلی متر) ۴۵۵۹
عرض (میلی متر) ۱۹۳۳
ارتفاع (میلی متر) ۱۴۶۰
فاصله محوری (میلی متر) ۲۶۷۱
امکانات
  • چهار کیسه هوا
  • تریم داخلی پارچه ای
  • تهویه الکتریکی اتوماتیک
  • سانروف، نمایشگر لمسی
  • دوربین عقب، سنسور پارک عقب
  • شش بلندگو
  • سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
  • سنسور نور
  • سنسور باران
  • استارت دکمه ای
  • سنسور باد تایرها
  • استارت دکمه ای
  • صندلی های برقی جلو

همچنین بخوانید :

تارا اتوماتیک جدید با چهره و امکانات مدرن تر در راه بازار